Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
SM42_v2
Tolein:
Powraca, niczym batarang (bumerang batmana), pradawny, mityczny temat dyskusji: "czy to jest symulator maszynisty, czy symulator (tu wstawić dowolne słowo)", np.:
--- Cytat: szogun w 28 Października 2012, 08:05:35 ---To już przesada, to jest symulator rewidenta?
--- Koniec cytatu ---
Moje uwagi:
1. Jak ktoś słuszne już napisał, jestem twórcą, to robię to, na co mam ochotę, jeżeli komuś się nie podoba, to może nie pobierać. Poza tym, nie bardzo rozumiem, dlaczego cała masa użytkowników forum ma problem z przyswojeniem prostej prawdy, że
--- Cytuj ---usunąć nadmiar detali w modelu < dorobić brakujące elementy w modelu
--- Koniec cytatu ---
2. Są użytkownicy z lepszym sprzętem (np. @Česky), są również użytkownicy z gorszym sprzętem. Dlaczego lobby użytkowników z gorszym sprzętem spowalnia rozwój symulatora i być może odstrasza potencjalnych userów/developerów (którzy być może oglądają screeny i odchodzą w kierunku bardziej współczesnych wizualnie produkcji, tu szczególnie mam na myśli profesjonalnych grafików 2d i 3d, tzn. nie na zasadzie MK, który nauczył się modelować, tylko modelarz, który zafascynował się koleją)?
3. Silnik widać choćby od spodu. Jeżeli ktoś ma chęć, to sobie "wejdzie" pod wózek i będzie podziwiał silnik. A jeśli nie będzie chciał, to być może usunie silnik z modelu, żeby zmniejszyć polycount?
4. Nowsze silniki graficzne ograniczają ilość obliczeń poświęcanych trójkątom zasłoniętym przez inne trójkąty, MaSzyna być może też kiedyś pójdzie w tę stronę (być może już poszła, dawno się nie zagłębiałem w temat, także nie wiem jak jest obecnie) ergo w takim przypadku smaczki jak silnik są wykorzystywane przez tych, którzy je docenią, a tym, którzy ich nie widzą, nie robią one różnicy (bo renderer prawie w ogóle im nie poświęca czasu).
Ra:
Dodam, że szczegółowo wymodelowane detale można następnie użyć do wygenerowania pliku mapującego wypukłości, którego używa się następnie do imitacji nierówności, podobnie jak teksturę.
Krzysiek626:
Aby się nie powtarzać, jednak wyrazić swoje zdanie w temacie, chce poklaskac. Komu? Oklaski dla Stele i Tolein'a. Popieram tworzenie lepiej wyglądających modeli.
goofy212:
Czy te szczegóły będą miały znaczny wpływ na fps? Pytam, bo się na tym nie znam. Jeżeli nie będą miały najmniejszego wpływu, to nie mam nic przeciwko, jednak jeżeli się okaże, że na słabszym sprzęcie będzie różnica, to już jest się nad czym zastanowić.
Traktor175:
Również popieram tworzenie lepiej wyglądających modeli, niech każdy robi, co chce, każda rzecz ma swoje świadczenie, ale w przypadku, że musi istnieć kontynuacja, zakończyć po pierwsze wszystkie modele w pewnym fundamentalnym warunku i nie pozostawiać je w połowie drogi jak teraz dwadzieścia pięć procent taboru i potem następnie ich doskonalić... I nie obciążając sie tymczasem małostkowości, tu można zostawić na później... Dla mnie następnie aktualizację taboru tracą znaczenie, tak, jest coś nowego, ale stare wciąż niestety niedokończone i to jest smutne...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej