Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Komendy dla AI (manewry)

(1/2) > >>

MaciejM:
Przeczytałem kilka wątków, przeanalizowałem podobne wpisy / sytuacje w symulacji w innych scenariuszach, jednakże nie mogę sobie poradzić, chodzi o komendy wysyłane do AI. Potrzebuję wiedzieć (krok po kroku) w jaki sposób zmusić AI do:

> uruchamianie / "wygaszanie" lokomotywy
> przełączanie jej w tryb manewrowy
> odłączanie lokomotywy od składu
> podłączanie lokomotywy do składu
> zmiana kierunku jazdy lokomotywy (zauważyłem, że lokomotywa zmienia kierunek po podaniu np. Tm "z tyłu", ale tutaj chodzi o obszar bez tarcz manewrowych - rozbudowana bocznica).

Wiem, że rozchodzi się tutaj o event Putvalues, ale nie wiem w jaki sposób go stosować. Nie wiem też do końca, co oznaczają poszczególne jego elementy. Niestety scenery.doc dużo mi o nim nie mówi.

--- Cytuj ---event nazwa putvalues 1.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
--- Koniec cytatu ---
Co do ostatnich trzech elementów, to bazuję na tym: http://eu07.pl/misc/download/doc/RFC-commands.html.

Stele:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/RFC-commands

--- Kod: (Włączenie/wyłączenie:) ---Prepare_engine 1 0 Prepare_engine 0 0
--- Koniec kodu ---

--- Kod: (przełączanie jej w tryb manewrowy) ---Shunt -1 0
--- Koniec kodu ---

--- Kod: (odłączanie lokomotywy od składu) ---Shunt 0 0
--- Koniec kodu ---
Wstaw niewidzialne tarcze manewrowe (same przypisane komórki pamięci) i wysyłaj sygnały za ich pomocą.
Komendy dla AI najlepiej wysyłać przy pomocy gotowych komórek sygnalizatorów a nie komórek ze wskaźnikiem na tor.

Ra:

--- Cytuj ---> uruchamianie / "wygaszanie" lokomotywy
--- Koniec cytatu ---
Komendy Prepare_engine 1 0 oraz Prepare_engine 0 0. Ta pierwsza musi być wysłana przez komórkę przypisaną do toru, bo AI w stanie wyłączenia nie skanuje sygnałów przyczepionych do torów. Druga powinna zadziałać również po wpisaniu jej w sygnalizator. Wybudzenie tą komendą nie powoduje zapalenia świateł. W celu wybudzenia AI można też wysłać komendę wyższego rzędu (np. Shunt; ale nadal przez komórkę powiązaną z torem), wtedy AI wykona ją po uruchomieniu się.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_372#Zmiany_w_dzia.C5.82aniu_komend_AI


--- Cytuj ---> przełączanie jej w tryb manewrowy
--- Koniec cytatu ---
Najprościej podać Ms2 na tarczy manewrowej. Poza tym można wysłać komendę Shunt, ale parametry zależą od tego, co ma z tym trybem manewrowym dalej zrobić (ma stać w miejscu, czy pojechać w którąś stronę).


--- Cytuj ---> odłączanie lokomotywy od składu
--- Koniec cytatu ---
Najprościej wpisać komendę Shunt 0 0 w sygnalizator, który zatrzymał pociąg.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_372#Komenda_doczep_i_odczep


--- Cytuj ---> podłączanie lokomotywy do składu
--- Koniec cytatu ---
Komenda Shunt z parametrami zależnymi od sprzęgu i tego, co ma po podczepieniu zrobić. Szczegóły w linku powyżej. Np. Shunt -3 3 podłączy skład sprzęgiem 3, a następnie będzie oczekiwać w miejscu na podanie sygnału jazdy, a Shunt -1 55 połączy EZT z innym, po czym całość pojedzie w przeciwną stronę w trybie manewrowym.
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_291#14._Doczepianie_AI_do_sk.C5.82adu


--- Cytuj ---> zmiana kierunku jazdy lokomotywy (zauważyłem, że lokomotywa zmienia kierunek po podaniu np. Tm "z tyłu", ale tutaj chodzi o obszar bez tarcz manewrowych - rozbudowana bocznica).
--- Koniec cytatu ---
Najprościej wstawić niewidzialne/podziemne tarcze, inaczej się zamęczysz. Zmianę kierunku jazdy można wywołać wysyłając komendę Change_direction 0 0 do toru przez komórkę pamięci. Jeśli komórka pamięci będzie umieszczona z konkretnej strony toru (nie przy nim), to można użyć komend Change_direction 1 0 oraz Change_direction -1 0 jako "do mnie" i "ode mnie". Wysyłanie komend do AI wskazanego nazwą nie działa obecnie.


--- Cytuj ---Wiem, że rozchodzi się tutaj o event Putvalues, ale nie wiem w jaki sposób go stosować.
--- Koniec cytatu ---
Na siłę dało by się też zrobić przez PutValues, ale wtedy manewry masz zrobione "na sztywno".


--- Cytuj ---Nie wiem też do końca, co oznaczają poszczególne jego elementy. Niestety scenery.doc dużo mi o nim nie mówi.
--- Koniec cytatu ---
Nie zawsze dokumentacja 2003 odnosi się do stanu obecnego.

matek123:
@Ra. Czy jeżeli prowadzimy skład na manewrach, to czy może być wysłana komenda, żeby odpięło od nas n wagonów? Chodzi mi o symulację manewrowego.

Ra:
Obecnie tylko AI wykonuje rozłączanie i podłączanie, ale można by to zmienić w przyszłości. Obecnie co najwyżej można uruchomić drugą lokomotywę z AI, która będzie nam dorzucać/podbierać wagony. Np. łączenie składów osobowych da się zrobić: na stację przyjeżdżają dwa pociągi osobowe, z jednego odpina się lokomotywa prowadząca, po wagony od drugiej strony podjeżdża SM42, zabiera je za głowicę i łączy z drugim osobowym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod