Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy

<< < (22/26) > >>

Tolein:

--- Cytat: Ra w 26 Stycznia 2015, 01:24:02 ---Co do wygładzania, to obecnie istnieje już możliwość wczytywania T3D, który zamiast grup wygładzania będzie miał jawnie podane wektory normalne. Jest też możliwość zapisywania w E3D masek wygładzania poszczególnych wierzchołków, co zwiększy rozmiar pliku o ok. 3% — dotychczas chyba nikt nie sugerował takiej potrzeby.

--- Koniec cytatu ---
Na dobrą sprawę, @Banita nie potwierdził nawet, czy moje przypuszczenie było słuszne i czy dobrze zidentyfikowałem problem, do którego się odnosił. Cieniowanie nie wydaje mi się wielkim (popularnym) problemem. Nie wiem, czy mamy aktywnych modelarzy, którzy świadomie zmieniają te wektory, próbując osiągnąć określony efekt, ale zakładam, że raczej nie. Bardziej martwi mnie fakt, że E3D oferuje pewne formy optymalizacji modelu już na etapie jego tworzenia, których nikt nie wykorzystuje (zakładam, że moduł konwersji T3D -> E3D zaimplementowany w "exe" takich funkcjonalności nie oferuje), bo (a) nie wiedzą, że można (b) nie wiedzą jak (c) nie ma narzędzia, więc wszystko i tak leci przez T3D, gdzie taka optymalizacja idzie w diabły.
Przy czym jest to kolejny przykład na to, że symulator się rozwija i (gdybyśmy mieli takie narzędzia to) potrzebna jest (by była) jedna osoba, która opanowałaby temat na wystarczającym poziomie i umiała go przekazać innym modelarzom (na zasadzie jakiegoś wykładu, prezentacji, szkolenia).

Mariusz1970:
Ja sie wypowiedzialem, co slyszalem pare lat temu. Jesli piszesz mi o narzedziach/edytorach do e3d, ze jest ich brak, to nie wnikalem jak czesto i komu i co bedzie potrzeba zmieniac, czego zmienic sie ponoc nie dalo i o tym napisalem. Ponadto, nie pamietalem dokladnie o co chodzi, tzn, czego sie nie dalo wykonac. Moze z tym e3d za daleko zabrnalem, ale to nie oznacza, ze nie dostrzegam wad i ze stalem sie zwolennikiem formatu bianarnego do scenerii :) No i mozesz miec racje z tymi optymalizacjami.

Ra:
Format E3D jest obecnie problematyczny o tyle, że mało kto potrafi coś z nim zrobić (np. poprawić maksymalną widoczność submodeli). Drugim problemem są błędy w T3D, z których E3D powstał. Np. jeśli w T3D nie jest zaznaczona animacja submodelu, to podczas zapisu do E3D zostanie wykonana optymalizacja, która uniemożliwi łatwe przywrócenie animacji (bo zostaną przeliczone wierzchołki). Dzięki optymalizacji mamy trochę lepszy FPS. Problemu tego by nie było, gdyby w T3D były prawidłowo oznaczone animacje oraz zresetowane transformy tam, gdzie animacje potrzebne nie są. Ale tak nie jest, a oczekiwanie od twórców, że będą robić optymalny T3D, jest zbyt dużym wymaganiem. W związku z tym po każdej takiej poprawce w T3D trzeba wygenerować E3D.

Innym problemem z E3D jest to, że zawiera on dodatkowe informacje, nieobecne w T3D. Jest to np. rozdzielenie submodeli na fazy przezroczystych i nieprzezroczystych, które zależne jest od przezroczystości w użytych teksturach. Również animacje są oznaczane na podstawie MMD i rozpoznanych nazw submodeli, aby zachować zgodność ze starymi T3D, które wszędzie miały brak animacji. Konwertując E3D na T3D gubimy część tych informacji, a z kolei E3D nie zrobi się prawidłowo bez dostępu do nich.

Pytanie moje jest, czy coś by to ułatwiło, gdyby istniał konwerter formatu E3D na odpowiadający mu w pełni format tekstowy?

szogun:
Byloby to spore ulatwienie. Teraz zdarza sie ze model nie chce sie wczytac z e3d. Poszukwanie bledu w zrodlowym t3d jest chyba prawie niemozliwe.

muri:

--- Cytat: HTD w 25 Stycznia 2015, 21:55:59 ---Dostanę dokumentację od RSF, to zrobię obsługę RSF.

--- Koniec cytatu ---
Nie wiem czy takowa istnieje w formie jakiej byś oczekiwał - ale popaczaj tutaj: http://rainsted.com/wiki/index.php?title=Specjalna:Szukaj&search=rsf

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod