Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)

(1/5) > >>

HTD:
Cześć i czołem. Jestem tu nowy i "jeszcze nie wiem, że się nie da" ;) Korzystając z tego, że nie wiem, zapraszam wszystkich trasopisarzy MaSzyny do współpracy.
Pomimo tego, że GitHub, ani tym bardziej GIT nie jest niczym nowym, dla mnie to nowinka i współpraca ma polegać na użyciu właśnie GIT huba do synchronizacji plików i backupu. Jeśli byłem w stanie go ogarnąć w parę godzin, też możesz, a warto.

Co ja mogą zrobić dla MaSzyny i dla Was? Coś co umiem, a stale się uczę, więc lista będzie się wydłużać.

Moja specjalność zawodowa to informatyka (głównie programowanie), moja pasja (jedna z wielu) to kolej i jazda MaSzyną :) Te 2 rzeczy idealnie do siebie pasują, bo MaSzyna aż się prosi o modowanie, formaty danych są raczej otwarte, źródła scenerii na wyciągnięcie ręki itd. Do tego każdy dev się zgodzi, że to projekt w ciągłej budowie, który wymaga dopracowania praktycznie wszystkiego.

Na czym ma polegać współpraca? Na wspólnym tworzeniu misji. Jako, że spora część z Was jest hackerami jeśli chodzi o CAD, ja mogę pomóc we wszystkim innym wokół tego. Potrzeba rozkładów - proszę bardzo, nauczyłem się jeździć już na tyle dobrze, że mogę przejechać trasę na rozkład zgodnie z kolejową Biblią i Koranem :) Strukturę plików rozkładów znam, aktywnie rozwijam także program wspomagający edycję i tworzenie rozkładów. Co jeszcze? Rozkłady dynamiczne. Nauczyłem się je tworzyć, stale eksperymentuję z techniką do tego używaną, i tak samo rozwijam aktywnie narzędzie wspomagające tworzenie rozkładów dynamicznych. Co jeszcze? Wszystko związane z obsługą i tworzeniem niestandardowych zdarzeń na trasie. Tu się dopiero uczę, ale najlepiej uczyć się praktycznie, na żywym materiale, przy konkretnych zadaniach.

Czego potrzebuję? Współdzielenia plików rozwijanych scenerii via GitHub. Mój plan jest taki - dajemy wszędzie 2 gałęzie: dev i stable. W dev grzebie każdy, do stable wrzuca główny autor, albo umawiamy się kto wrzuca.

Dlaczego GitHub? Jest darmowy, szybki, ma całą masę narzędzi pod różne systemy, zarówno dla hackerów i programistów, jak i dla zupełnie zielonych. W wersji najprostszej jest o wiele prostszy w konfiguracji i użyciu niż praktycznie każda usługa współdzielenia plików. Jego ogromnym plusem jest to, że zachowuje on historię wszystkich zmian wprowadzanych przez ludzi, umożliwia ich łatwe śledzenie. Ktokolwiek bał się, że ktoś inny mu coś zepsuje w projekcie nie musi się bać, bo każdą zmianę będzie miał udokumentowaną i w każdej chwili może ją cofnąć, zaakceptować albo odrzucić. Dlaczego jeszcze GIT a nie coś innego? Bo nikt nie musi na nikogo czekać. Bo zawsze znamy obecny stan projektu, bo zawsze uwzględniamy zmiany wprowadzone przez innych developerów. Bo nie musimy się specjalnie umawiać, żeby coś zrobić, po prostu robimy, kiedy mamy czas. No i last but not least: zmiany nie giną. Prace nie giną. Ktoś coś zrobił - to jest. Inny plus: jedna bieżąca wersja. Graficzne drzewo projektu. Opcjonalnie wiele wersji. Możliwość dowolnej konfiguracji wersji finalnej. No i teamwork. Team zrobi więcej niż każdy sam sobie.

Na razie plan jest wąski - scenariusze. Rozkłady (dynamiczne, rzecz jasna). Drobne poprawki. A później się zobaczy.

Jak ktoś ma coś przeciwko umieszczaniu plików, które udostępnił w MaSzynie jako prywatnego forka na GitHub-ie niech pisze i zastrzega. W innym przypadku wrzucam forka. Nikt się nie pytał, czy może zrobić moda do Dooma, Quake-a, Stalkera czy Fallouta. Zapewne nie pytali się, czy mogą modować Trainz-a.

Pracuję nad edytorem tekstowym scenerii. Jak ktoś ma feature-requesty to proszę bardzo. Jaka funkcja przydałaby się w takim edytorze? Co pozwoliłoby oszczędzić masę czasu na grzebaniu w plikach? Myślę, że wyszukiwanie obiektów po współrzędnych i np sortowanie torów. Wyszukiwanie odcinków torów (od punktu A do B, znajdź wszystkie i wyświetl w kolejności). Automatyczne wstawianie konstrukcji składniowych - np makro "przypisz/zmień rozkład", "wstaw próbę hamulca". Np wstawianie "wycinków". Coś jak szablony kodu w niektórych edytorach. Ktoś ma swoje pomysły, proszę śmiało. Ktoś chce podłubać w moim kodzie (C#) - proszę bardzo, bieżąca wersja jest zawsze dostępna na GitHubie. Moduł związany z wyszukiwaniem po współrzędnych i sortowaniem torów jest zaplanowany na ten tydzień. 4h pracy dziennie. Po ukończeniu publikuję wersję 1.0.

Czego jeszcze potrzebuję? Motywacji. Uważam, że nie da się zrobić niczego sensownego w dużym projekcie bez poświęcenia ogromnych ilości czasu i energii. Każdy drobiazg tego wymaga. A niektóre rzeczy, jak wspomniany edytor wymagają wprost wariackiego zacięcia i uporu. Robię co robię dla siebie i dla projektu. Żeby było zrobione i po nic więcej. Jednym z najlepszych źródeł motywacji jest aktywna współpraca i feedback. To dlatego w muzyce ostatnich czasów całą sławę i legendę tworzą zespoły - jakby każdy grał sobie sam, nie byłoby rocka. Jazzu pewnie też by nie było, bo czym byłby jazz bez jam-ów?

Co robię od zaraz? Wrzucam wszystko co mam na GitHuba. Na razie nie udostępniam linków, w razie sprzeciwu usuwam repo, w razie zainteresowania upubliczniam linka. Co robię poza tym w tym tygodniu? Wrzucam dokumentację wszystkich rzeczy, które robiłem przez ostatnie miesiące. Szkoda czasu, jakby ktoś musiał jeszcze raz dochodzić do tego od zera.

Kto wchodzi palec do budki. Ustalmy kto ma tworzyć repo, domyślnie sam tworzę, ale wyłącznie dlatego, że żadnego repo nie ma, albo nie wiem że jest. Pytania odnośnie GIT-a? Służę pomocą. To jak, robimy jam-session? ;)

Tak na marginesie, ktoś jeszcze rozwija Moczniki? Ta sceneria nie jest zła, jakby jeszcze rozkłady dorobić, może dodać parę misji, a przede wszystkim nazwać przystanki jakoś zabawnie - można by ją jeszcze wykorzystać. Ileż można jeździć po 4 głównych trasach? :) A może by tak zrobić jakąś misję (albo kilka) w Tarniowie? Na razie to fajne demo techniczne, ale raczej nie do jeżdżenia.

dodulec:

--- Cytat: HTD w 13 Grudnia 2014, 10:46:29 ---Co ja mogą zrobić dla MaSzyny i dla Was?

--- Koniec cytatu ---
1. Scenerie przestarzałe
Widziałeś ile mamy scenariuszy razem w porównaniu do scenerii. Mamy scenerii mało, a tę "dziurę" należy czymś załatać. Idealnie nadają się do tego scenariusze. Ale ten kij ma dwa końce, ponieważ ciągła jazda na tym samym odcinku może przyprawić o nudę. Popatrz se w katalogu dodatków. Jakie mieliśmy scenerie: l546, Jelitkowo, SDR, Zwrotnicowo! Nie dostały się do dziś, ponieważ miały bugi. Można je zawsze przywrócić, ale... kto ma na nie czas? Skoro się zgłosiłeś, to na pewno byś to zrobił. Tym bardziej, że to już jest (trochę) ułatwiona praca. Masz wszystko wówczas na tacy.
2. Scenerie niedokończone
Wiele jest takich scenerii, n.p. Grandowo, Cieplice. Też (co prawda) jest tycio tylko ułatwiona sprawa, ale na pewno początkujący się załapie. Co prawda, scenerie są krótkie (co najwyżej kilkanaście km), ale też jak te przestarzałe, mają też ogromny potencjał.
3. Nowe scenerie
Słyszałem, że masz 3dsa. Najlepiej zrób jakąś traskę (najlepiej małą, abyś się nie wymęczył) w właśnie tym 3dsie, a potem zrób realistyczną trasę w Rainsted. Porad Ci nie dam, bo nie robię scenerii.
4. Ulepszanie obecnych scenerii
Najmniej wg mnie zalecane. Ale jednak są scenerie, które trzymane są w PC i wymagają rewizji n.p. trudna praca z wymiarowaniem Bałtyku i kiepskie otoczenie w Drawinowie oraz l053. Ale, powiem szczerze, większość scenerii jest dopracowana (nie mówiąc o szczegółach, których nikt nie zauważy, bo często nad takimi właśnie pracują). Ale w tych przykładowych sceneriach istnieje potencjał. To też jest impuls do rozwoju.
Podsumując, jest wiele pomysłów. Wybierz z nich sobie jeden. Wiem, nie powiedziałem o wielu innych formach n.p. teksturowanie, modelowanie, ale to historia na inny post.

Krzysiek626:
Ja nie wchodzę i uzasadniam. Mamy roboty tu tyle, że kolejny projekt jest tylko obciążeniem. Wybrałem pomaganie przy tworzeniu nowych paczy i PC. Mamy rozgrzebanych kilka projektów, które wymagają dokończenia, idę w tym kierunku. Uważam też, że symulator (program) powinien najpierw przejść  reorganizację, która od jakiegoś czasu jest planowana (między innymi, zmiana katalogów). Jeśli tego nie zrobimy to Twojego projektu (scenerii) nie będzie gdzie doinstalować, lub bęą powielać wciąż te same błędy, których chcemy się pozbyć.  To oczywiście tylko moje zdanie, które nie wyczerpuje wszystkich powodów podjętej decyzji i nie zamyka innym dowolnego wyboru.

HTD:
Powiem tak: 3DS-a nie mam, za to mam Visual Studio ;) I jak wspomniałem, każdy ma swoją działkę ekspertyzy, są ludzie dobrzy w CAD, są ludzie dobrzy w programowaniu i tworzeniu skryptów. Jasne, zawsze można zwiększyć swój zakres ekspertyzy, ale to wymaga czasu, który jest najbardziej brakującym zasobem u wszystkich. W sumie czemu ma sobie CAD-owiec zawracać głowę skryptami i programowaniem zdarzeń? Szkoda jego czasu na to, w tym mogę pomóc ja.

Co do rozwoju niedokończonych tras - jest to na jakimś CVS? Bo jak nie jest, to mój plan z GIT-em jest aktualny. Domyślam się, że dokładnie jak pisze @Krzysiek626 - sporo ludzi tak ma, że ma rozgrzebane projekty i czas zajęty do oporu. Kiedyś opuściłem jeden duży projekt, zostawiając otwarte repozytorium. Ludzie pociągnęli to dalej. Inaczej projekt umarłby na moim dysku. I nie mówię tu o jawnym i planowym opuszczaniu projektów. Po prostu najczęściej nie mam czasu czegoś rozwijać dalej. A może i braknie motywacji, bo jak potrzebowałem narzędzia tylko dla siebie i robotę zrobiłem, to po co mam rozwijać dalej narzędzie? Co innego, jak projekt jest otwarty i więcej ludzi używa narzędzia.

Nie ma problemu, zamiast rozwijania scenariuszy do gotowych tras mogę poprawiać bugi w nowych niedokończonych. Mówisz o otoczeniu I053 i Drawinowie. To taka trasa przez pola i las. Dodać więcej lasu? ;) Krzaczorków? Słyszałem, że w wielu sceneriach by się to przydało. I to się najlepiej da zrobić programowo. Algorytm, który policzy w których miejscach można logicznie wstawić krzaczor, wylosuje odpowiedni krzaczor i powstawia tak, żeby uzyskać odpowiednią gęstość. I znów bez współpracy z ludźmi to jest prawie niewykonalne. Będę potrzebować trochę informacji i doświadczenia innych. Np gdzie znajdę najlepsze modele drzew i krzaków? Czy da się może jakoś importować modele z innych programów? A może ktoś to już zrobił (importowanie, modele) i kisi w jakimś prywatnym schowku lub swoim HD? Oprócz tego przydałoby się repo - bo namieszam w plikach, które ktoś potem pozmienia i uzyskamy wersję która poprawia jedno, a psuje drugie (bo nie uwzględnia czyiś poprawek z tego samego czasu), a połączyć jedne poprawki z drugimi to znów będzie jakiś problem.

Co do poprawiania / rozwijania rzeczy, które mają zostać całkowicie przerobione - to normalna praktyka. Wiele programów ma od tego kilka równocześnie rozwijanych gałęzi. Część rozwiązań zarówno z nowszych jak i starszych gałęzi da się wymieniać pomiędzy nimi. Projekt na tym zyskuje. Owszem, gdyby planowo przerzucić wszystkie zasoby do najnowszej gałęzi byłoby najlepiej i najszybciej - tyle, że tego nie da się zrobić w projekcie amatorskim i niezorganizowanym. W takim układzie najlepiej sprawdza się rozwój równoległy. W ten sposób rozwija się Linux. Gdyby wszyscy czekali na nowe jądro - to by czekali do dziś ;) Ba, rozwój środowisk graficznych Linuxa utknął jak Hitler pod Stalingradem na oczekiwaniu na nową architekturę sterowników graficznych i ukończenie zastępowania przestarzałych X-ów. Kiedyś się tym nie przejmowano i rozwój szedł pełną parą.

Stele:
Obecne scenerie są złe od podstaw. Mają niewymiarowe tory. Dłubanie w nich jest więc syzyfową pracą. Jak chcesz siać roślinność (ręcznie czy też z automatu) czy pisać scenariusze, najlepiej zajmij się Tarniowem2 i Manewrowem3 z dostępnych. Do reszty ograniczyłbym się do rozkładów dynamicznych, bo szkoda wkładu pracy w więcej. Tam trzeba zacząć od przełożenia torów z zastosowaniem nieistniejących wymiarowych rozjazdów, przepisowych dróg ochronnych i sensownych przebiegów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod