Autor Wątek:  Instrukcja Ir-1a (dot. ETCS 1)  (Przeczytany 3387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4097
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1236
Instrukcja Ir-1a (dot. ETCS 1)
« dnia: 07 Grudnia 2014, 23:15:58 »

Zaintrygował mnie jeden punkt w/w instrukcji (par. 5 punkt 6):
Cytuj
6.
Dla pociągów prowadzonych pod pełnym nadzorem sprawnie działającego systemu
ERTMS/ETCS na odcinkach linii kolejowych wyposażonych w urządzenia przytorowe systemu ERTMS/ETCS poziomu 1 wskazania pulpitu pokładowego systemu ERTMS/ETCS mają pierwszeństwo nad wskazaniami sygnałów i wskaźników, o których mowa w Instrukcji sygnalizacji Ie-1 (E-1), przy czym:
1)
rozkazy pisemne mają zawsze pierwszeństwo przed wskazaniami pulpitu pokładowego systemu ERTMS/ETCS, niezależnie od trybu pracy urządzeń pokładowych systemu ERTMS/ETCS, z wyjątkiem sytuacji, gdy wyświetlana na pulpicie dopuszczalna prędkość jest mniejsza od wskazanej w rozkazie pisemnym;
2)
sygnały S 1, S 1a, Sr 1, D 1, D 2, D 3, Rm 4, A 1, A 1r, Pc
6 i sygnał wątpliwy mają
zawsze pierwszeństwo przed wskazaniami pulpitu pokładowego systemu
ERTMS/ETCS, niezależnie od trybu pracy urządzeń pokładowych systemu
ERTMS/ETCS
Czyli (dla tl;dr): obraz na pulpicie w kabinie maszynisty jest ważniejszy, niż sytuacja na gruncie (chyba że mamy podane w/w sygnały / rozkaz pisemny).

I też trochę ciekawostek:
1. przy działającym systemie ETCS 1 przy jednoosobowej obsadzie pociąg może przekroczyć prędkość 130km/h.
2. w przypadku awarii systemu "wracamy" do starych zasad, tzn. (po powiadomieniu dyżurnego) Vmax pociągu to odpowiednio 130/160 km/h (w zależności od obsady), a nie całkowite zatrzymanie.

Poprawiłem w temacie nazwę instrukcji.
Benek
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2014, 15:02:55 wysłana przez Benek »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Instrukcja Ie-1a (dot. ETCS 1)
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudnia 2014, 23:39:23 »
Są 3 tryby działania ETCS - pełnego nadzoru, ograniczonego i pociąg niewyposażony. Jeśli pociąg jedzie 200 km/h na kabinówce przy działającej pełnej kontroli systemu, to sygnalizatory i tak nie są mu do niczego potrzebne, gdyż ma inną drogę hamowania niż odstępy blokowe. Jeśli miałby jechać na sygnalizatorach, wówczas miałby Vmax odpowiednią dla linii lub obsady.

Pociąg może przekroczyć 130 km/h na ETCS 1 poziomu, gdyż prędkość pociągu jest kontrolowana przez system i w razie przekroczenia dopuszczalnej (fabrycznej taboru lub dozwolonej na szlaku, również dotyczy ograniczeń odcinkowych) jest wdrażane automatyczne hamowanie.

No a kiedy ma miejsce awaria systemu, to wtedy jedzie się jak w "trybie niewyposażonym".


Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Instrukcja Ie-1a (dot. ETCS 1)
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2014, 20:51:01 »
Swoją drogą dodam, że pełną gębą idą prace nad ETCS st. 2 na E30 między Wrocławiem a Opolem. Stoją już wierże GSM-R, codziennie widzę monterów, praca posuwa się dość szybko jak na PLK.

Benek
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2014, 22:43:22 wysłana przez Benek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Instrukcja Ie-1a (dot. ETCS 1)
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2014, 21:21:46 »
Coś w tym jest. Postawili wieżę na Brochowie i Oławie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1060
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Instrukcja Ie-1a (dot. ETCS 1)
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia 2014, 21:31:42 »
ETCS level 2 i GSM-R jako ogólny system ERTMS są testowane na E30 na fragmentach odcinka Miłkowice - Bolesławiec przez EP09-012 i 029, które utrzymywane są specjalnie przez szopę PKP IC we Wrocławiu (maszynki mają zabudowane urządzenia ETCS). Maszty GSM-R też powstają po drodze od samego Węglińca.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"