Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
PEKAP:
Rzeczywiście trudne pytanie. Nie mam pojęcia, ale sądzę, że nieprędko. Robię go w wolnych chwilach. Prace nad nim rozpocząłem chyba na początku 2013 roku, przy czym wiele funkcji zostało przepisanych z pierwszej wersji edytora (która okazała się niewypałem). Ogólnie przyjąłem taki tryb pracy, że po wprowadzeniu danej funkcji jest ona testowana przy tworzeniu scenerii. Można się więc tylko spodziewać, że jak wydam edytor, to w nieodległym czasie powinna się też pojawić trasa "tunel".
muri:
Nieźle się zapowiada. W czym to piszesz (język / framework) ? (pytanie do @PEKAP) Mam nadzieję, że masz jakieś repo na źródła inne niż maszyna na której developujesz? Dyski to złośliwe bestie...
PEKAP:
--- Cytat: muri w 06 Listopada 2014, 13:33:34 ---W czym to piszesz (język / framework) ? (pytanie do @PEKAP) Mam nadzieję, że masz jakieś repo na źródła inne niż maszyna na której developujesz? Dyski to złośliwe bestie...
--- Koniec cytatu ---
Piszę w Borlandzie C++. Jako, że nie zajmuję się programowaniem zawodowo (jestem samoukiem), to zabawa z repo nie wchodzi w grę. Wystarcza mi raz na pewien czas spakować folder roboczy i wrzucić na dysk googli.
muri:
VCS to jednak dobra rzecz - przemyśl czy nie wrzucić tego na jakiś darmowy hosting, np. https://xp-dev.com/ albo inny github... wysiłek niewielki, a wygoda ogromna.
Paul:
Skoro wszyscy pokazują swoje edytory, to ja też swój pokażę.
Edytor powstaje jako narzędzie do edycji infrastruktury w symulatorze sterowania ruchem, choć format układu torowego jest z grubsza kompatybilny z Maszyną i przewidywałem możliwość zastosowania do edycji scenerii. Planowane było rozbudowanie edytora o funkcje związane z edycją terenu (generowanie, a następnie triangulacja chmury punktów z wymuszonymi krawędziami), ale na razie skończyło się na próbach. Nie mniej jednak zaimplementowałem szereg funkcji związanych z edycją układu torów, których brakowało używanych dotychczas narzędziach edycyjnych dla Maszyny, np.:
- przekształcenia pozwalające na prostą i precyzyjną konstrukcję dróg zwrotnicowych,
- obliczanie i wstawianie krzywych przejściowych wraz z przechyłkami,
- łączenie i dzielenie odcinków,
- łączenie dwóch odcinków łukiem o zadanych parametrach,
- tworzenie odcinków równoległych,
- edycja profilu pionowego poprzez linie profilu pionowego, a nie edycję poszczególnych odcinków,
- podział układu torowego na odcinki izolowane.
Na chwilę obecną program wykorzystywany jest głównie do celów innych niż tworzenie scenerii do Maszyny, ale być może pewne pomysły mogły by znaleźć zastosowanie w innych, m.in. przedstawionych tu, projektach.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej