Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor scenerii autorstwa @PEKAP

(1/3) > >>

PEKAP:
W takim razie, może ja również pochwalę się moim edytorem. W obecnej chwili posiada on następujące możliwości:
•   Niweleta:
-   tworzenie ręczne (na podstawie mapy topograficznej),
-   tworzenie za pomocą danych z pliku *.gpx (dane z GPS),
-   tworzenie za pomocą danych NMT (dane GUGiK i SRTM),
-   ręczna modyfikacja niwelety utworzonej z powyższych danych,
-   przypisywanie położenia pionowego torów i dróg do niwelety.
•   Przechyłka toru i krzywe przejściowe:
-   obliczanie przechyłki toru w łuku i długości KP (i/lub rampy przechyłkowej) na podstawie znajomości prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, dopuszczalnych wartości przyspieszeń niezrównoważonych, promienia łuku, dopuszczalnej wartości zmiany przyspieszenia, dopuszczalnej wartości prędkości podnoszenia się koła taboru na rampie przechyłkowej.
•   Określenie współrzędnych geodezyjnych danego kilometra linii kolejowej (działa dla wszystkich linii zarządzanych przez PLK).
•   Mapy:
-   obsługa usług WMS z możliwością wyboru warstwy oraz użycia parametru TIME,
-   przeliczanie współrzędnych z układu PUWG92 na WGS84 i odwrotnie.
•   Numeryczny model terenu:
-   obsługa modelu zapisanego w pliku tekstowym (tak dostarczany jest model z GUGiKu) oraz w pliku binarnym (SRTM).
•   Pomiary parametrów geometrycznych:
-   szereg podstawowych pomiarów (długości, kąty, promienie),
-   przesunięcia (równoległe, prostopadłe) i obroty krzywych pomiarowych,
-   funkcja pomiaru promienia łuku z uwzględnieniem krzywych przejściowych (dane początkowe to proste styczne do odcinków prostych przed i za łukiem; podczas płynnej zmiany promienia łuku, długości KP są na bieżąco wyliczane i cała geometria łuku (łuk + KP) ulega zmianie, co pozwala na łatwe, szybkie i precyzyjne dopasowanie łuków do ortofotomapy).
•   Tory:
-   zamiana krzywych pomiarowych na tory (optymalne dopasowanie kształtu krzywych Beziera do krzywych pomiarowych),
-   podział toru w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
-   wstawianie rozjazdów z szablonów,
-   łącznik giętki – flex (użycie niezalecane),
-   narzędzia pomocne w tworzeniu głowic rozjazdowych (ustawianie odpowiednich odległości między rozjazdami na podstawie kątów).
•   Drogi:
-   wczytywanie warstwy dróg z plików UMP,
-   modyfikacja danych UMP po wczytaniu (korekta położenia oraz zamiana na krzywe sklejane)
-   tworzenie odręczne linii osi drogi na podstawie mapy (krzywe sklejane),
-   zamiana utworzonych linii na krzywe Beziera,
-   podział drogi w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
•   Teren:
-   tworzenie terenu równoległego do toru lub drogi o dowolnym kształcie (rowy, perony, itp.),
-   automatyczne tworzenie skarp o danym pochyleniu na podstawie NMT (mała dokładność ze względu na duże błędy NMT),
-   tworzenie dowolnych wielokątów (które są potem automatycznie dzielone na trójkąty) terenu z możliwością przyciągania do trójkątów już utworzonych oraz możliwością ustawienia wysokości na danym poziomie lub na podstawie NMT,
-   wypełnianie komórek NMT trójkątami terenu (sposób na bardzo szybkie tworzenie terenu w miejscu, gdzie nie jest wymagana dokładność – duże odległości od toru).
-   uśrednianie wektorów normalnych między sąsiednimi trójkątami (w MaSzynie teren wygląda na wygładzony i wizualnie nie posiada „ostrych” krawędzi).
•   Obiekty:
-   automatyczne tworzenie konturu (wektorowego) budynku na podstawie podkładu WMS; możliwość wysłania utworzonego konturu budynku do edytora budynków 3D.

Na razie tyle możliwości. Prace nad edytorem cały czas trwają (raz wolniej a raz szybciej) a wraz z nimi rozwijana jest linia 8 na odcinku Kraków Gł. – Kozłów. Obecnie będę się skupiał nad możliwością wstawiania trakcji (już mam wstępny zarys metody liczenia położenia słupów, długości i konfiguracji geometrycznej wysięgników  – szczególnie na łuku z przechyłką). W następnej kolejności planuję się zająć możliwością wstawiania obiektów.

Wraz z edytorem rozwijam przystawki – narzędzia pomocnicze. Są nimi:
•   edytor wysięgników trakcyjnych (możliwość wczytania schematu, profili stalowych określonych w PN, modeli izolatorów, itp.; w przyszłości: ustalanie zmiennych parametrów danego wysięgnika – jeden wysięgnik i możliwość wstawienia go w różnych konfiguracjach geometrycznych do MaSzyny),
•   edytor budynków 3D,
•   narzędzie umożliwiające automatyczne obliczenie przechyłki na łuku na podstawie danych zebranych z czujników (np. telefonu komórkowego) – przyspieszeń bocznych, prędkości (GPS), promienia łuku (GPS), itp.

Pozdrawiam.

Wydzielam do osobnego tematu.
Benek

queuedEU:
Robi wrażenie :). Mam tylko pytanie czy to jest na openglu i jesli tak, to jak sobie radzi ze spadajaca precyzja float podczas wzrostu oddalenia od punktu 000 osi?

queuedEU:
PEKAP, czy narzedzie ktore tworzysz jest od poczatku myslane jako edytor z przeznaczeniem dedykowanym do MaSZyny, czy np jest to polaczenie twojej innej pasji badz wiedzy zawodowej z maszynowym hobby, a program powstaje glownie np jako praca dyplomowa?

PEKAP:

--- Cytat: queuedEU w 05 Listopada 2014, 22:43:29 ---Mam tylko pytanie czy to jest na openglu i jesli tak, to jak sobie radzi ze spadajaca precyzja float podczas wzrostu oddalenia od punktu 000 osi?

--- Koniec cytatu ---
Edytor używa do rysowania i obliczeń gotowej biblioteki CAD przeznaczonej dla Borlanda. Biblioteka ta wykorzystuje liczby typu double.

--- Cytat: queuedEU w 05 Listopada 2014, 23:17:40 ---PEKAP, czy narzedzie ktore tworzysz jest od poczatku myslane jako edytor z przeznaczeniem dedykowanym do MaSZyny, czy np jest to polaczenie twojej innej pasji badz wiedzy zawodowej z maszynowym hobby, a program powstaje glownie np jako praca dyplomowa?

--- Koniec cytatu ---
Wykształcenie czy też wiedza zawodowa (mimo, że techniczne) nie mają wiele wspólnego z programem. Edytor powstaje od początku do końca tylko i wyłącznie na cele MaSzyny. A jako, że pasjonuję się koleją (wyłącznie od strony technicznej; wszelka statystyka, daty, numerki - nie dla mnie) oraz bliskie mi są zagadnienia kartograficzne i geodezyjne, to jak na razie nie napotykam większych problemów po drodze. Projekt powstał głównie ze względu na to, że brak jest (przynajmniej z mojego punktu widzenia) intuicyjnego i szybkiego narzędzia do tworzenia scenerii realistycznych.

Benek:
A widać już koniec? To bardzo trudne pytanie, ale czy jesteś w stanie oszacować kiedy edytor mógłby być wydany? Może wtedy by się wreszcie coś ruszyło ze sceneriami, choć po opisie wydaje się skomplikowany jak edytor w Rainsted.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod