Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Patch_MaSzyna_10_14

<< < (76/78) > >>

QGforcing:
Ja osobiście jadąc w MaSzynie schodzę nastawnikiem jazdy na pozycję 0 i w przypadku lokomotyw takich jak EP09, ET21, ET22 wyłączam sprężarkę (przeczytałem na stronie transportszynowy.pl, że te lokomotywy mają zasilaną sprężarkę z sieci 3 kV). Dodatkowo niezależnie od składu, wyłączam ogrzewanie, ponieważ z tego co wiem większość loków ogrzewanie realizuje poprzez pobór prądu z sieci jezdnej.

HTD:
Tak pobierasz więc tylko prąd jałowy przetwornicy, co pewnie jest dopuszczalne. Pytanie, czy nie po to jest właśnie WS, żeby SZYBKO wyłączyć cały główny obwód zasilania. Ja wyłączam sprężarkę po wyłączeniu obwodu głównego, i włączam ponownie po załączeniu. To umożliwia mi najszybsze odłączenie poboru prądu.
Tak samo przy hamowaniu, wciskam L, żeby odłączyć styczniki liniowe, zaczynam hamować, już podczas hamowania (albo nawet pod jego koniec) zjeżdżam nastawnikiem na zero. To umożliwia najszybsze hamowanie, bo silniki przestają pracować od razu.

matek123:
Rozłączenie styczników liniowych jest tylko do sytuacji awaryjnych. Chyba niezbyt rozumiesz idei hamowania służbowego. Tu chodzi o delikatne hamowanie. Czyli odpowiednio wcześniej nastawnik na 0. I hamowanie pierwszym stopniem. Jak za wolno hamuje i się zbliżasz do miejsca gdzie musisz zahamować to daj drugi, a pod koniec zacznij odhamować to wtedy nie będzie szarpnięcia.

youBy:
Ile wynosi drugi stopień?

mac140:
Pod wskaźnikiem jazdy bezprądowej schodzisz nastawnikiem do zera. I tyle. Jak nie wierzysz, popytaj maszynistów. Na ET22 odradzam rozłącznie styczników z przycisku, można zawiesić wał grupowy i spalić szafę WN.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod