Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Patch MaSzyna_05.14

<< < (27/30) > >>

Stele:
Z hamulcem siódemki nie chciało mi działać. Zmieniłem tylko wpis hamulca, krany zostały po staremu.
Na samochodowym hydraulicznym latała luzem, ale nie miała czym odhamować składu. Ostatecznie dałem jej wpis hamulca z kogucika i jest dobrze.
By potestować musiałem napisać przebieg dla AI na td i oczywiście pomieszałem składnię, bo przecież szybciej będzie ręcznie napisać te kilka semaforów zamiast wklepać dane w generator... Że jakiś cwaniak wygaszenie przypisał w drugą stronę szczęśliwie zauważyłem od razu. W sprawdzanie zajętości już się nie bawiłem. Programowanie zbyt mnie drażni by brnąć w scenariusze.
Nie na temat w tym miejscu, ale dobrze zrozumiałem, że nie ma możliwości podpięcia powtarzacza pod semafor, jak tarczy ostrzegawczej, bez modyfikacji inców i trzeba im ręcznie podawać sygnały? Czym podyktowane jest takie rozwiązanie?

Poprawki zostały wrzucone do wszystkich drezyn? EM120 miała hamulec, który teoretycznie mógłby działać, ale mocy też szukała w niebiosach.

Ra:
Jeśli można podpiąć tarczę, to można zamiast tarczy wstawić powtarzacz, a do powtarzacza wpisać tarczę. Część powtarzaczy została już do tego przystosowana. Niestety, semafory ss3 nie mają opcji na tarczę, więc powtarzacze trzeba ustawiać osobno. Załączam moją wersję TD. Jak mnie kiedyś najdzie, to może zrobię też odcinki izolowane.

Stele:
Czyli trzeba zmodyfikować ince.
Ganz ci dobrze działa jako AI? U mnie po rozruchu silnika daje nastawnik do oporu i skrzynia biegów zaczyna wariować, przez co prawie cały czas toczy się na sprzęgle. Dziwne, bo jak ja tak zrobię, to poprawnie wchodzi na wyższe biegi.
Jeszcze jeden błąd, który zaobserwowałem kilka miesięcy temu mi się przypomniał, a nadal występuje na obecnym exe. AI nie jest świadome opóźnienia wału w skodach. Od razu wchodzi na szeregową+boki. Oczywiście przy takim rozruchu gdzieś w 2/3 obrotu wału wywala nadmiarowy. AI zbija wyłącznik i ponownie wesoło kręci kieratem. Jechać, jedzie, ale z cięższym składem się tak nie rozpędzi. Jakieś wymuszone opóźnienie przy wchodzeniu na pozycje by się przydało. Kolejna prowizorka, ale wyjdzie dopiero przy implementacji symulacji grzania się obwodów. :P

janek32:
AI pod tym względem jest na razie dosyć prowizoryczne. Spróbuj dać mu rozruch osobowego na siódemce czy byku - wygląda to mniej więcej tak:
-nastawnik ile się da, żeby nie przekroczyć dozwolonego natężenia
-za moment dochodzi do wniosku, że rozpędza się za szybko (nie wiem, ja czasami taki rozruch stosuję) i cofa do zera
I tak w kółko, osiągnięcie szlakowej potrafi trochę wtedy potrwać.
@Ra zapowiedział jakiś czas temu, że zamierza nad tym popracować.

Ra:
Tam jest warunek na nieprzekraczanie przyspieszenia 0.9m/s² albo 0.5m/s², być może trzeba by dać większą wartość przy rozruchu. Póki co priorytetem dla AI jest w ogóle jeżdżenie i zachowanie prawidłowej prędkości, a w tym zakresie jest jeszcze trochę do poprawienia (m.in. zasady jazdy na S1 po SBL, zadawane eventem jedokierunkowe ograniczenia prędkości, hamowanie składów wagonowych bez zbędnego zatrzymania i dociągania). Jak to będzie zrobione, będzie można myśleć o rzeczach bardziej z zakresu estetyki.

SN61 padło ofiarą wału grupowego w ET22 — ja nie jestem na tyle w temacie, żeby móc to od ręki poprawić. Ogólnie są to skutki uboczne integracji z Megapackiem, ale myślę, że i tak jest całkiem dobrze i niewiele już zostało do poprawienia (w sensie tego, co jest obecnie dostępne).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod