Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Linia 61 - awaryjne poprawianie sieci trakcyjnej.

(1/6) > >>

up5358:
Witajcie,
Poniżej mała relacja z zapoznawania się z problemem puszczania WS-a, oraz łamania odbieraków na linii61 pod exe w wersji 424.
Zdecydowałem się pomóc i poprawić sieć trakcyjną na linii 61, tak żeby dało się przejechać. Na czas prowadzonych prac naprawczych zawieszam prace nad teksturami ograniczając się do testowanego dodatku, oraz 07-462, która właściwie jest już ukończona, tylko drobna kosmetyka.
Do sedna, zapraszam do screen-relacji, która mi potwierdziła, że problem polega na złym rozmieszczeniu niektórych słupów trakcyjnych względem osi toru. W wyniku tego sieć jezdna za bardzo "odchodzi" od osi toru powodując:
1. Puszczanie WS, gdy przewód jezdny ledwie się styka z brzegiem ślizgacza odbiaraka prądu w pojeździe trakcyjnym z napędem własnym.
2. Połamanie odbieraka prądu, gdy ślizgacz utraci "styk" z przewodem jezdnym. Jeśli słup jest za daleko od osi toru to przewód jezdny też odchodzi w kierunku miejsca podwieszenia sieci przy feralnym słupie. Powoduje to najpierw:
a) wyjście odbieraka spod przewodu jezdnego, w konsekwencji tego następuje:
b) maksymalne podniesienie odbieraka prądu i jazda "bezprądowa", w wyniku której:
c) odbierak w końcu trafia  na sieć jezdną, która zbliża się do osi toru (kolejny "wieszak" wraz z słupem jest w odpowiedniej odległości od osi toru), co skutkuje:
d) połamaniem maksymalnie podniesionego pantografu w miejscu jego zetknięcia z "nasuwającym się" (nad oś toru) przewodem jezdnym (oraz w rzeczywistości często zerwaniem sieci trakcyjnej w tej okolicy).

P.S. Wiem, że to tłumaczenie dla "starych wyjadaczy" jest "nudne" ale to forum czytają także osoby, które mogą nie wiedzieć pewnych kwestii, więc to dla nich takie "na szybko i na skróty" wyjaśnienie.

fuji8:
Mozna wiedziec na jakim etapie stoisz? Bo minely 4 dni od zapowiedzi i cisza.

up5358:
Linia 61 przejezdna bez puszczania szybkiego i łamania odbieraków. Dotyczy torów głównych zasadniczych w relacjach bezpośrednich: Cz. Stradom <-> H. Stare <-> Lubliniec, oraz łącznic do H. Nowych. Same stacje z torami głównymi dodatkowymi właśnie testuję, czy wywala tam WS. Do rana będzie zrobione.
Prace w 3ds-ie to może godzina zeszła na całość. Zdecydowanie więcej czasu pochłania testowanie w symulatorze na trzech wariantach szybkości: v=160 (debugmode), v=40, v=rozkładowa.
  Dodano: 16 Kwietnia 2014, 17:15:54 Prace nad linią 61 praktycznie skończone. Zostały tylko dwa miejsca na scenerii, na których puszcza WS. Pod spodem screen po przejechaniu całej trasy scenariusza l61_tlk1.scn. Pozostałe przetestowane i też działają, poza jednym: l61_osobowy2.scn, którego w ogóle nie mogłem odpalić jeszcze zanim się zająłem poprawianiem sieci trakcyjnej. Jest też pewien problem z bramkami sieci trakcyjnej. Także to widać na dwóch pozostałych screenach.

Testowano na ustawieniach w fiz. csw=2.0

Prace na tym etapie ukończone i poszło do testu.

Sawi:
Na 2.0? To grubo za dużo, bo liczy się długość robocza, nie całkowita.

up5358:
Długość robocza wynosi w oryginale: 1,3. U nas długości całkowite wynoszą: 1,4, oraz 1,5. Innymi słowy, by długość robocza była zgodna z rzeczywistością to trzeba przerobić modele ślizgaczów. W innym wypadku jeśli csw = 1.4 lub nawet te 1.5 to długość robocza x < 1.3, więc jazda na takiej szerokości też realizmu nie dodaje. Stąd proponuję, by ktoś się zajął nowym modelem ślizgacza, dla którego: długość całkowita (owe csw) będzie x=2.0, oraz długość części roboczej b=1.3. Od razu piszę, że się to odnosi do odbieraków AKP-4E, oraz zbliżonego do niego budową - 5ZL. Nie wiem, jak odbieraki: 55ZW, oraz EC160. Dla DSA150 i DSA200 csw=1.5, bądź 2.0, oraz długość części roboczej (ślizgu): 1,3/1.6. Więc upraszczając całą procedurę to można zrobić jeden model ślizgacza dla wszystkich odbieraków, w którym:
1. Długość całkowita będzie csw=2.0
2. Długość części roboczej (ślizgu) x=1.3

Zarówno odbieraki 5ZL, AKP-4E, jak i DSA150, oraz DSA200 występują w proponowanej konfiguracji. Odbieraki 55ZW (w rzeczywistości nie ma już chyba pojazdu z nimi ( wcześniej były to EP09, seryjnie numery 038-047, próbnie 008, 024 "pod włos", 026 i chyba jeszcze któraś z Olszynki, oraz EN57-1446, EN71-043, ED72)) i EC160 można "podciągnąć" pod ten zakres. Skoro niektórzy użytkownicy (z całym szacunkiem) ale nawet nie stali obok lokomotywy to tym bardziej po wymiarach sprawdzać nie będą, a funkcjonować powinno lepiej niż obecna prowizorka, w której długość całkowita wynosi w symulatorze, w przybliżeniu tyle i ile wynosi długość robocza w rzeczywistości. Przez co długość robocza w symulatorze jest mniejsza od długości roboczej w rzeczywistości. 
W konsekwencji: Zakładając, że w końcu się ktoś zlituje i przerobi zelektryfikowane szlaki, kładąc druty, słupy i bramki przepisowo to nadal będzie występował problem, że komuś na rozjeździe sieciowym odbierak się podniesie i chwilę później połamie.
Stąd naprawiając sieć dobrze by było, by ktoś biegły z 3ds-a machnął ślizgacz o prawidłowych wymiarach.
Koniec wykładu, można iść na wagary.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod