Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Naprawianie sieci trakcyjnej

(1/52) > >>

Ra:
Po wprowadzeniu współpracy odbieraka z siecią trakcyjną okazało się, że wiele scenerii ma nieprawidłowo rozmieszczoną sieć. Błędy te powodują, że pantograf wysuwa się na bok poza drut. Jeśli przerwa jest niewielka, rozłączy się jedynie wyłącznik szybki, a pantograf zdąży "wejść" pod kolejny drut, zanim się podniesie zbyt wysoko. Jeśli jednak przerwa jest większa, a pantograf podniesie się wyżej niż 15cm, to zostanie połamany. Innym przykładem błędu jest zbyt duża różnica wysokości zawieszenia drutu ponad rozjazdami, która nie powinna przekraczać 3-5cm, a dochodzi do 20cm.

Układy torowe na sceneriach mamy na tyle kiepskiej jakości, że nie ma sensu przykładać dużej uwagi do precyzyjnego zawieszenia sieci. Wystarczające będzie przesunięcie końców przęseł na tyle, żeby pantograf nie spadał. Sposób poprawienia zależy od rodzaju błędu.

1. Na łuku, poprawienie danego miejsca sprowadza się do ustalenia współrzędnych "słupa", a następnie przesunięcia o 0.3 wzdłuż jednej z osi. Przynajmniej tak robiłem na Quarku i uważam to za wystarczające. Przykład:

--- Cytat: przed zmianą było -6011.36 ---node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.36 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.36 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.36 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end

node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.36 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.36 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end
--- Koniec cytatu ---

--- Cytat: zmiana na -6011.06, w pięciu miejscach ---node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.06 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.06 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.06 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end

node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.06 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.06 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end
--- Koniec cytatu ---

2. Zbyt duża różnica wysokości drutu na naprężaniu powoduje wywalenie WS, a nad nad zwrotnicami wjechanie pantografem ponad drut. W tym przypadku trzeba zmienić wysokość zawieszenia drutu. Przykład:

--- Cytat: przed zmianą było 6.0 ---node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.45 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 6.0 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end

node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.45 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end
--- Koniec cytatu ---

--- Cytat: zmiana na 5.9 w trzech miejscach plus dodatkowo w dwóch obniżenie liny nośnej ---node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.35 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 5.9 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end

node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.35 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end
--- Koniec cytatu ---

3. Czasem końce przęseł się nie stykają. Wtedy trzeba znaleźć w plikach oba końce oraz słup, a następnie ujednolicić im współrzędne. Dobrze się to uwidacznia już po podłączeniu zasilania, ale to jest już kolejny etap ulepszania sieci.

4. Czasem przęsła są zdublowane, wtedy nadmiarowe trzeba usunąć. Mogą się uwidocznić po wykonaniu pierwszych przesunięć albo dopiero po podłączeniu zasilania. Jednak te błędy rzadko mają wpływ na łamanie pantografu.

5. Czasem trzeba słup przesunąć o więcej niż 0.3m. Miałem taki przypadek nad łukiem o promieniu 300m w głowicy stacyjnej. Słup trzeba wtedy ustawić w okolicy wierzchołka kąta tworzonego przez tory proste. Na Quarku było jedno takie miejsce, chyba przesuwałem słup o jakieś 10m. Modyfikowałem te współrzędne kilka razy, zanim pantograf zaczął przechodzić bez problemu. Oczywiście sprawa się komplikuje, jeśli po przestawieniu słupa znajduje się on np. na środku drogi. Wtedy trzeba podejść do tego bardziej kreatywnie, np. dodać dodatkowe przęsło i słup.

Przyklejam.
Quark-t

Benek:
Trzeba dodać, że ten post jest napisany po to, byście pomogli w przygotowaniu patcha do obecnej wersji MaSzyny. Jak ktoś czegoś nie rozumie, to może dopytać. Jeśli ktoś będzie poprawiał jakąś scenerię, to warto by dał znać, aby nie duplikować pracy. Bez poprawek sieci patch się nie ukaże, pomimo że są już ulepszone niektóre elementy. Teraz osoby, które chętnie się udzielają na forum mogą się wykazać.

up5358:
@Ra, opisz jeszcze metodą łopatologiczną, jak te współrzędne słupów brać. Tłumaczyłeś to już raz "za kulisami" ale nic pozytywnego z tego nie wynikło. Linia 61 nadal czeka. Nawet na moment zaprzestałem z teksturami działać, bo uznałem, że sieć trakcyjna to bardziej priorytetowa kwestia na ten moment. Jakbyś był uprzejmy jeszcze raz to dokładniej opisać. Skoro temat się ukazał to już publicznie, by i innym służyło.

muri:
No przecież w trybie latania kamerą po mapie masz współrzędne jak wciśniesz F2 (tylko się trzeba odsunąć od pociągu). Podlatujesz nad słup i masz współrzędne.

klimczok_mk:
A czy można bez przejeżdżania scenerii sprawdzić gdzie jest źle to przęsło, które trzeba przesunąć? Bądź @szczawik mógłbym jakiś program poprawiający te przęsła wykombinować może.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod