Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Obsługa zaworu maszynisty hamulca zespolonego
busid123:
Najpierw tworzac jakies przeladowane sklady mowisz o tym, ze obsluga hamulca w symulatorze jest do kitu. Potem masz pretensje o to, ze ktos zarzuca ci, ze ten sklad nie ma prawa pojawienia sie. Proponowalbym podpiecie 1.5-2.5 tys ton i wykonanie wtedy miarodajnych piomarow. Na prawde tego pozal sie boze Anreja nie dotyczy Regulamin, ze non stop zasmieca forum jakimis beznadziejnymi watkami? Dziwi mnie to, poniewaz wielu nowych userow dostaje bana juz czasami za pierwszy watek.
Nie przypominam sobie bana za pierwszy wątek. Bocznica owszem. Przy czym to jest za to JAK ktoś pisze, a nie O CZYM.
Quark-t
muri:
O ile się nie mylę, to czułość kranu jest konfigurowalna z poziomu pliku eu07.ini:
--- Kod: ---brakestep 0.5 // (1.0) krok zmiany położenia kranu Oerlikon przy pojedynczym naciśnięciu [Num3]/[Num9]
--- Koniec kodu ---
Ustaw sobie taką wartość jak potrzebujesz i już...
youBy:
--- Cytat: Anrej w 17 Lutego 2014, 00:46:02 ---Obsługa hamulca niepraktyczna i nie funkcjonalna.
--- Koniec cytatu ---
Zgadza się, wykorzystywanie klawiatury do obsługi hamulca to kiepski pomysł.
--- Cytat: Anrej w 17 Lutego 2014, 00:46:02 ---[num. 2] - powoduje obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym do 4,6bara i w cylindrze hamulcowym ciśnienie 1,3bara. Przy 1 stopniu hamowania ciśnienie w przewodzie głównym powinno być 4,5bara.
--- Koniec cytatu ---
Przez wiele lat była różnica między pierwszym stopniem wg przepisów, a pierwszym stopniem zaznaczonym w zaworach FV4a, który wynosi 4,55±0,05 bar. Obecne przepisy np. IC (Bw-56) zostały dostosowane do rzeczywistości i dopuszczają 4,6 bara. Ciekawostka 1. – wymagania UIC mówią, że obniżenie ciśnienia już o 0,3 bar (czyli z 5,0 do 4,7) powinno wywołać hamowanie w długim pociągu. Ciekawostka 2. – zawór knorr D2 na pierwszej pozycji hamowania utrzymuje ciśnienie około 4,8 bar.
--- Cytat: Anrej w 17 Lutego 2014, 00:46:02 ---[num. 5] - powoduje obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym do 3,4bara i w cylindrze hamulcowym ciśnienie 4,2bara. Jest to spadek ciśnienia większy niż przy hamowaniu pełnym. Przy pełnym hamowaniu obniża się ciśnienie w przewodzie głównym do 3,5bara.
--- Koniec cytatu ---
Wymagania UIC mówią, że w pojeździe (wagonie) do wywołania hamowania pełnego potrzebny jest spadek ciśnienia w przewodzie głównym o 1,5±0,1 bar. Oznacza to, obniżenie ciśnienia do 3,5 bara może być niewystarczające i tak też z zaworem FV4a – tutaj pozycja hamowania pełnego to ciśnienie 3,4±0,1 bar.
--- Cytat: Anrej w 17 Lutego 2014, 00:46:02 ---Co jak chcemy obniżyć ciśnienie w przewodzie głównym do 4,0bara? Wprawdzie można użyć [num. 3], ale tutaj jest 0,8bara spadku w czasie 1sek. Czyli spadek ciśnienia o 1,0bar uzyskuje się w czasie 1,25sek. Niech ktoś tak naciśnie [num. 3] aby uzyskać spadek o 1,0bar.
--- Koniec cytatu ---
W takim wypadku są trzy wyjścia:
1) trzymać klawisz 3 przez dokładnie 1,25 sekundy,
2) trzymać klawisz 3 przez ok. 1,25 i nie przejmować się różnicą (manometry na lokomotywach często mają błąd pomiaru równy 0,16, a nawet 0,25 bar…),
3) zbudować własny manipulator hamulca.
Anrej:
W instrukcji Itw-3 obsługa hamulców Warszawa 2010 i Cw1 (Mw56) jest napisane i tym się kierowałem.
Pierwszy stopień hamowania obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 0,5 bara, czyli do 4,5 bara.
Hamowanie pełne obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 1,5 bara, czyli do 3,5 bara. Uzyskuje się wtedy największą siła hamowania.
Pomiędzy tymi wartościami jest hamowanie stopniowe. W praktyce uzyskuje się 5 stopni hamowania.
Przy próbie hamulca obniża się ciśnienie w przewodzie głównym o 1,0 bar, czyli do 4,0 barów. Tak samo przy hamowaniu kontrolnym.
W przypadku składów towarowych długich, czyli o długości większej od 300 metrów przy hamowaniu obniża się ciśnienie co najmniej o 1,0 bar tj. do 4,0 barów. W celu zatrzymania obniża się ciśnienie w przewodzie głównym do 4,0 barów, następnie zwiększa się siłę hamowania w razie potrzeby.
Przy obniżeniu ciśnienia w przewodzie głównym o ok. 0,5 bara tj. do 4,5 bara około pierwsza połowa składu była zahamowana, reszta nie była zahamowana. Były przypadki, że wagony w środku nie były zahamowane.
Jakby nie było obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym o 1,0 bar tj. do 4,0 barów jest ważne.
Zawsze można złożyć skład i zobaczyć jak będzie zachowywał się hamulec.
--- Cytuj ---brakestep 0.5 // (1.0) krok zmiany położenia kranu Oerlikon przy pojedynczym naciśnięciu [Num3]/[Num9]
--- Koniec cytatu ---
Zmiana położenia kranu hamulca jest w funkcji czasu, czyli nie ma znaczenia jaką wartość się wpisze. Można odznaczyć i hamulec będzie działał.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej