Autor Wątek:  Zwrotnice jak martwe...  (Przeczytany 6629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Zwrotnice jak martwe...
« dnia: 07 Lutego 2014, 22:50:57 »
Witam, nie wiem czy w dobrym dziale piszę a jeśli nie to proszę o przeniesienie. Otóż mam problem ze zwrotnicami, wszystko pięknie śmiga a jeśli chodzi o moje dwie zwrotnice, które mam w scenerii nie chcą się przestawić.

Niżej zamieszczam wpis...

Cytuj
include osmkdp.scm end

sky cgskj_dusk005.t3d endsky 
atmo 0 0 0 800 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo
light 1400 120 430 0.11 0.102 0.078 0.314 0.263 0.29 0.345 0.345 0.345 endlight
time 16:15 17:40 18:00 endtime

event tor1 multiple 29.0 none zwr1+ zwr02+ endevent

FirstInit
trainset none tor1 20.0 0.1
node -1 0 SP42-210 dynamic pkp\SP42_v1 101d-210 101d 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
tor1 - nazwa toru na który wjedzie lokomotywa i po 60 sekundach zmieni się zwrotka.
zwr01 oraz zwr02  nazwy zwrotnic

Za pomoc z góry dziękuję.

Przeniosłem do "Pomoc w tworzeniu" - tak trudno było na to wpaść samemu?
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2014, 22:56:00 wysłana przez Quark-t »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lutego 2014, 22:53:53 »
1. Wywołałeś event w torze?
2. Czy przypadkiem od jakiegoś czasu zwrotka na jazdę w bok nie jest z "-"?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lutego 2014, 22:54:11 »
Cytuj
include osmkdp.scm end
event tor1 multiple 29.0 none zwr1+ zwr02+ endevent
Ja tam się nie znam ale skoro masz zwr1, a poniżej piszesz zwr01 to chyba coś tu nie pasuje.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lutego 2014, 22:55:15 »
1. + to położenie zasadnicze (na wprost), które jest domyślne po uruchomieniu, więc animacji byś nie zobaczył.
2. To zwr01 czy zwr1? Napisałeś różnie, a to ma znaczenie.
3. Dałeś opóźnienie w zdarzeniu równe 29 sekund, a nie 60.
4. Zdarzenie musi dostać dopisane do wpisu konkretnego toru w scenerii.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Lutego 2014, 23:15:15 »
Przepraszam :) zrobiłem literówkę, ma być zwr1 i zwr02

wpis event zrobiłem tylko jak widać wyżej w pliku .scn czy do scm także muszę dopisać? Jeśli tak to przykładowo jak to ma wyglądać?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6386
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2335
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Lutego 2014, 23:18:15 »
node 1500 0 suwalki_peron1 track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpd-oil3 0.2 0.5 1.1
-90.67 0.2 192.283  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-90.67 0.2 292.183  0.0  //point 2
0
event2 odczepiaj
velocity 20
endtrack
Event2 albo event1 w zależności od kierunku jazdy taboru, który ma to wywołać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Lutego 2014, 23:23:38 »
Czyli tak powinno być dobrze?

Cytuj
node -1 0 tor1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused1 4 tpdrew3 0.2 0.5 1.1
9.78996 0.2 210.246  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
9.78996 0.2 110.246  0.0  //point 2
0
endtrack skreślone, pośpieszyłem się ;)
event1 stop
velocity 20
endtrack
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2014, 23:27:58 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6386
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2335
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Lutego 2014, 23:31:19 »
Tak. Tylko z tym velocity nie przesadzaj. To jest prędkość maksymalna na danym torze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Lutego 2014, 23:33:10 »
Ale chyba tylko dla AI?

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Lutego 2014, 23:50:06 »
A Event'y najlepiej zrobić jak się ukończy trasę? Zauważyłem że po zapisaniu kolejnej aktualizacji z 3d maxa wszystko się czyści tz. eventy... :(

edytowane:

No i nadal nic, event zmiany zwrotnicy nie działa...

.scn
Cytuj
include osmkdp.scm end

sky cgskj_dusk005.t3d endsky 
atmo 0 0 0 800 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo
light 1400 120 430 0.11 0.102 0.078 0.314 0.263 0.29 0.345 0.345 0.345 endlight
time 16:15 17:40 18:00 endtime

event stop multiple 10.0 none tor1_active zwr1 zwr02 endevent

FirstInit
trainset none tor2 20.0 0.1
node -1 0 SP42-210 dynamic pkp\SP42_v1 101d-210 101d 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

.scm

Cytuj
node -1 0 tor1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused1 4 tpdrew3 0.2 0.5 1.1
9.78996 0.2 210.246  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
9.78996 0.2 110.246  0.0  //point 2
0
event1 stop
velocity 20
endtrack

Żadnych błędów nie widzę a Wy?
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2014, 23:55:43 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6386
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2335
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lutego 2014, 23:51:41 »
Eventy robi się na samym końcu, jak układ torów jest ostateczny.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lutego 2014, 23:54:16 »
Jak kolega pisze eventy w scenerii tak jak wiadomości na forum, to sukcesu nie wróżę. Człowiek wybaczy niechlujność, maszyna niestety nie.
Cytat: http://rtfm.killfile.pl/#poprawnie
Z doświadczenia wiemy, że ludzie, którzy niedbale i niechlujnie piszą posty, najczęściej są niedbali i niechlujni w myśleniu i programowaniu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Lutego 2014, 23:58:01 »
Hmmm, oceniać kogoś po wypowiedziach na forum, hmm ciekawe.
A co w moim zapytaniu jest niechlujnego? To nie jest forum pseudo polonistów tylko miłośników symulatora/kolei :) tak mi się wydaje :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Lutego 2014, 00:17:11 »
Ja tylko widzę, że gubisz kropki, przecinki, ogonki, mylisz słowa polskie z angielskimi. Jeśli z jednakową troską będziesz podchodzić do tworzenia scenerii, to będzie to droga przez mękę, bo co rusz coś nie będzie działało.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Lutego 2014, 00:22:23 »
Cytuj
Ja tylko widzę, że gubisz kropki, przecinki, ogonki, mylisz słowa polskie z angielskimi. Jeśli z jednakową troską będziesz podchodzić do tworzenia scenerii, to będzie to droga przez mękę, bo co rusz coś nie będzie działało.

Ja nie widzę tu nic wspólnego z symulatorem, nie wiem dlaczego ale jest to chyba jedno z nielicznych forów gdzie czepiacie się o nie potrzebne bzdety zamiast pomóc w sprawie w jakiej się napisało.

Ps. przecinki, kropki to ja się tego miliony napisałem :)  Widzę że się na tym znasz, z pewnością bez problemu dostaniesz pracę w szkole jako polonista.
Pozdrawiam.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1693
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Lutego 2014, 00:44:38 »
Co robią eventy tor1_active, zwr1 i zwr02? Skoro podajesz na forum kod, który je uruchamia, to wypadałoby także je podać.event stop multiple 10.0 none tor1_active zwr1 zwr02 endevent
Nie napisałeś, jak nazywają się zwrotnice. Nie załączyłeś loga (fragmentu). Nie przedstawiłeś żadnych dodatkowych informacji. To niemożliwe, żeby na podstawie danych, które podałeś, udzielić Ci odpowiedzi.

MaSzyna nie ma żadnego związku z czarną magią i na pewno wina leży po stronie Twojego kodu, nie ma innej możliwości. Kod nie może być napisany byle jak, nawet najmniejszy błąd powoduje, że nie będzie działał poprawnie. Ja też w swoim życiu napisałem dużo kropek, i zamierzam je wciąż pisać. Zresztą zobowiązałem się do tego akceptując regulamin przy rejestracji. Ty też. Poprawne pisanie nie jest bzdetą, jest ważną umiejętnością.

Piszesz byle jaką wiadomość, podajesz byle jakie dane i krytykujesz dewelopera za to, że zwraca Ci uwagę. Jeśli chcesz otrzymać pomoc, musisz dostosować się do panujących norm.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Lutego 2014, 00:51:57 »
Wyżej napisałem kody z scn oraz z scm.
Nazwy zwrotnic to: zwr1 oraz zwr02
Nazwa torowiska na które ma najechać lokomotywa to: tor1

Jeśli chodzi o ortografię, to jest chyba ważniejsze, a w tym błędów nie robię:) a jeśli chodzi o kropki i przecinki, staram się :)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Lutego 2014, 00:55:40 »
No i nadal nic, event zmiany zwrotnicy nie działa...

Żadnych błędów nie widzę a Wy?
A ja widzę. Zanim o coś zapytasz, to 100 razy sprawdź, czy nie popełniłeś błędu i należałoby być konsekwentnym.
Cytuj
event tor1 multiple 29.0 none zwr1+ zwr02+ endevent
Poniżej opisujesz:
Cytuj
tor1 - nazwa toru na który wjedzie lokomotywa i po 60 sekundach zmieni się zwrotka.
zwr01 oraz zwr02  nazwy zwrotnic
To trzeba się zastanowić, albo tak, albo tak, tor1 jest to nazwa eventu, nazwa toru jest none. Gdzie masz event przekładający zwrotnicę zwr01+ na zwr01- i zwr02+ na zwr02-? Jak nie ma to się nie zmieni. Lokomotywa przejeżdża prosto czy w bok?
Przepraszam :) zrobiłem literówkę, ma być zwr1 i zwr02
To się zdecyduj, albo oznaczasz: zwr01, zwr02 itd. czy zwr1, zwr2 itd., bo inaczej to się pogubisz.
Cytuj
Czyli tak powinno być dobrze?

event1 stop
velocity 20
endtrack
Tylko dlaczego wyżej nazwa eventu jest "tor1" a tutaj "stop"?
Cytuj
event stop multiple 10.0 none tor1_active zwr1 zwr02 endevent
To nazwa toru jest "none" czy "tor1_active"? W zwrotnicach nie ma podanego przełożenia.
Cytuj
event1 stop
velocity 20
endtrack
To czy ma być event1, czy event2 zależy od kierunku jazdy.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1693
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Lutego 2014, 00:57:19 »
Nic mi nie wiadomo o tym, żeby istniały eventy o nazwie rozjazdu. Owszem, gdy do tej nazwy dopiszesz plus/minus, to rozjazd się przestawi, ale bez tego nic się nie stanie. To, co podałeś, to zbyt mało. Potrzebny jest jeszcze log. Podejrzewam, że w ogóle nie najeżdżasz na ten tor lub takie zwrotnice nie istnieją.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwrotnice jak martwe...
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Lutego 2014, 01:01:48 »
OK już sobie poradziłem, dzięki śliczne.

Można zamknąć temat.

Jest zasada, że jak sobie poradziłeś, to napisałbyś na czym polegał błąd. Popieram tezę @Ra o Twojej niechlujności.
Bocznica.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2014, 05:28:24 wysłana przez Rozi »