Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Stare przepisy sygnalizacji E-1
matek123:
W Muzeum Techniki (w PKiN) w sali dotyczącej transportu jest semafor trójkomorowy z tarczą ostrzegawczą dwukomorową.
guest4368:
Znalazłem w googlu zdjęcia, na których przypadkiem uchwycono ten semafor:
http://galeria.tech-blog.pl/cache/Muzeum_Techniki_Warszawa_13042013/muzeum_techniki_warszawa_13042013_24_1200_tech-blog.jpg
http://www.zdzieckiemwwarszawie.pl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-09-14.27.51-1024x768.jpg
http://technika.gim132waw.pl/wp-content/gallery/mt_1b/mt_1b_13-19.jpg
Wygląda na to, że głowice są identyczne ze współczesnymi. Wcześniej mi to nie pasowało - odchył głowicy od słupa wynosi 400mm, a szerokość tarczy 600mm - zachodziłyby na siebie.
Ze zdjęć w NAC wynika, że słupy tych semaforów nie były malowane w biało-czerowne pasy, lecz całe były białe.
borys_q:
Powinny być czerwono białe bo są to semafory, są opisane w instrukcji z 75 roku już jako stosowane do odwołania.
--- Cytuj ---Semafor z To na wspólnym maszcie oraz z Sz w kształcie trójkąta stoi w Muzeum Techniki w PKiN (i wyświetla sygnały wątpliwe).
--- Koniec cytatu ---
Tylko ten http://www.zdzieckiemwwarszawie.pl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-09-14.27.51-1024x768.jpg wyświetla wątpliwy w rozumieniu e-1 z 1975 roku. Środkowa komora na semaforze powinna być czerwona.
matek123:
I jest czerwona. Na zdjęciu widać białe. Byłem tam i pamiętam układ. Na semaforze od góry: zielone, czerwone, zielone, tarcza ostrzegawcza: pomarańczowe, zielone.
Paul:
--- Cytat: borys_q w 12 Marca 2014, 00:27:35 ---Powinny być czerwono białe bo są to semafory, są opisane w instrukcji z 75 roku już jako stosowane do odwołania.
--- Koniec cytatu ---
Zasady malowania semaforów samoczynnych/półsamoczynnych/To/Tm itd. wprowadzone zostały prawdopodobnie w 1959 r. (E1 nie widziałem, ale jest o tym mowa w książce z przełomu lat 1950/60), choć czerwono-białe semafory świetlne mogły pojawiać się już wcześniej. W E1 z 1951 nic na ten temat nie widzę, semafory z lat 30 mają maszty białe, jedyne zdjęcie semafora świetlnego z lat 50 jakie znalazłem przedstawia natomiast semafor półsamoczynny na maszcie szarym (na pewno semafor, bo ma sygnalizator Sz). Równocześnie z rozróżnieniem semaforów półsamoczynnych/samoczynnych po kolorze masztu zniknęła druga czerwona komora i wskaźniki oznaczające semafor sbl.
Co do semaforów przedwojennych, czy może ktoś wie czy tarcza ostrzegawcza na maszcie semafora była odchylona, jak w latach 50, czy ustawiona w jednej linii, jak sugerują rysunki ze wspomnianego artykułu ze ŚK?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej