Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
IR-1 Par63.1.4.c
Niebugoclaw:
--- Cytat: borys_q w 16 Listopada 2013, 13:20:22 ---To akurat zależy co jest zagrożeniem.
--- Koniec cytatu ---
Nadal jednak nie rozumiem, co wg Ciebie może być zagrożeniem, w obliczu którego dyżurny (jeśli miałby taką możliwość) decyduje się podać semafory dla dwóch pociągów na czołowe...
up5358:
A tak w ogóle to da się postawić semafory dla dwóch składów na tym samym torze ? Raczej nie, bo zależności nie pozwolą. Chyba, że obydwa na zastępczy by puścić. Jednak nie przypuszczam aby jakikolwiek ISDR tak ryzykował życie ludzkie, mienie.
Niebugoclaw:
Jeżeli chodzi o podanie dwóch wyjazdów dla dwóch pociągów z jednego toru w przeciwnych kierunkach, to jak najbardziej jest to możliwe i dozwolone, jeżeli oczywiście zależności i RTS na to pozwalają.
borys_q:
Kto mówi, że są dwa pociągi a poza tym, kto mówi ze ten drugi ma jechać w przeciwnym kierunku? Dyżurny mógł się dowiedzieć o przeszkodzie na szlaku lub uszkodzeniu toru a na przykład pociąg z uszkodzonym radiem mija mu właśnie nastawnie a jest to posterunek odgałęźny bez semaforów wyjazdowych. Dyżurny mógł się dowiedzieć, że z drugiej strony pociąg wyjechał na szlak bez zezwolenia lub coś zbiegło (między posterunkami jest tak z 10 kilometrów).Dyżurny mógł podać SZ na wyjazd a potem się zorientować, że popełnił błąd, bo wcześniejszy pociąg jeszcze nie dojechał do następnego posterunku.
Myślę, że parę jeszcze przypadków bym wynalazł, w których takie działanie nie doprowadziłoby do zagrożenia.
Reg. zakazy 8, 10, obowiązki 16.
Kompletnie nie wiesz, gdzie powinny być przecinki w zdaniu. Gorsze jest jednak wstawianie zbędnych spacji i robienie przerw między zdaniami. Jeden znak zapytania wystarczy, jeśli tworzysz pytanie. Proszę poprawić czytelność posta.
Benek
EDIT : Zmieniono zgodnie z prośbą szanownego pana moderatora, pisownie sprawdzono zgodnie ze słownikiem Word 2003.
Niebugoclaw:
Zgadza się, ale w takich wypadkach zazwyczaj wygrywa racjonalizm. Nawet w czasach, gdy nikt nie słyszał o łączności radiowej urządzenia srk projektowano tak, aby pod żadnym pozorem nie było możliwe podanie sygnałów sprzecznych. Danie dyżurnemu (który jest tylko człowiekiem) możliwości prawnego oszukiwania zależności byłoby sprzeczne z ideą "urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego". Sygnał zastępczy daje obecnie ISDR-owi wystarczającą władzę i brak kontroli, co pokazały Starzyny. Swoją drogą, w Otłoczynie, gdzie towarowy wyjechał na lewy, osobowy z przeciwka mógł mieć już podany wjazd, lecz i tak w tym wypadku nic by to nie pomogło.
Wyjątkiem są urządzenia kluczowe ze skrzynią Zazulaka, bez aparatu blokowego. Tam wystarczy przełożyć klucz z jednego semafora do przeciwnego, jeżeli podanie obydwu jest uzależnione tymi samymi rozjazdami.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej