Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 IR-1 Par63.1.4.c

(1/3) > >>

borys_q:

--- Cytuj ---Maszynista pojazdu zobowiązany jest:
(......)

4) Zatrzymać pociąg jeżeli:
(......)
c)Podczas jazdy na szlaku jednotorowym, lub po torze lewym semafor dla przeciwnego kierunku jazdy wskazuje sygnał zezwalający na jazdę po tym torze.
--- Koniec cytatu ---

Mam w związku z tym pytanie, czy urządzenia stacyjne pozwalają na celowe podanie w/w semafora celem zatrzymania pociągu w przypadku braku łączności (generalnie o kształtowe chodzi), chodzi mi o to czy dyżurny może podać wjazd z naprzeciwka jeżeli ma podany jeszcze wyjazd i obsłużoną w tym kierunku blokadę??

Jeszcze nasunęła mi się jedna kwestia błędu w tej instrukcji, jak maszynista jedzie po prawym to już nie musi na taką sytuacje reagować??

Niebugoclaw:
W żadnym wypadku zależności usrk nie pozwalają na podanie dwóch przebiegów sprzecznych. Podana w instrukcji sytuacja opisuje błąd w działaniu urządzeń, co jest zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu i obliguje maszynistę do nagłego zatrzymania, nie jest to równoważne z sygnałem ręcznym D2 "Stój". Teraz przepis ten jest po części martwy, ponieważ tyczył się on semaforów kształtowych, których sygnał dla jazdy w przeciwnym kierunku widać z naszego, a w dzisiejszych czasach sukcesywnie wymienia się je na świetlne, przez co mechanik podczas jazdy nie będzie wychylał się z kabiny aby zobaczyć, czy przypadkiem semafor w przeciwnym kierunku nie wskazuje sygnału sprzecznego z naszym.

borys_q:
No właśnie mówię o kształtowych, które generalnie na wielu liniach mają się jeszcze świetnie, rozumiem że w normalnej sytuacji dyżurny tego nie może zrobić. Co w sytuacji zagrożenia, nie ma czegoś w rodzaju "zaplombowanej dźwigni" dzięki której można podać sygnał z pominięciem zależności??

Niebugoclaw:
Można co najwyżej podać Sz. Poza tym prędzej podanie dwóch semaforów na ten sam tor spowoduje sytuację zagrożenia, niż jej uniknięcie. Tak BTW, nie mogę znaleźć tego przepisu ani w obecnej Ir-1, ani w starej R1.

borys_q:

--- Cytuj ---Poza tym prędzej podanie dwóch semaforów na ten sam tor spowoduje sytuację zagrożenia, niż jej uniknięcie.
--- Koniec cytatu ---

To akurat zależy co jest zagrożeniem.


--- Cytuj ---Tak BTW, nie mogę znaleźć tego przepisu ani w obecnej Ir-1, ani w starej R1.
--- Koniec cytatu ---

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Ir-1.pdf

Dokładną lokalizację zapisu masz w temacie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod