Tylko regulamin tymczasowy, jeżeli był opracowany, może dokładnie wyjaśnić sytuację przedstawioną na zdjęciu. Tarczę D1 ustawia się na stacji w osi toru, a wyjątkiem jest sytuacja kiedy czasowo brak jest semafora (ten który był) lub gdy semafor wskazuje sygnał zezwalający i nie można przywrócić sygnału "Stój" na semaforze, więc tarczę D1 ustawia się w miejscu jego usytuowania lub bezpośrednio przed nim. Nowo zabudowane semafory nie oddane do użytku, nieczynne lub unieważnione oznacza się wskaźnikiem W31 (bez stosowania tarczy D1) o czym pociągi są informowane. Jeżeli pociąg ma być zatrzymany na stacji właśnie w takim miejscu, to jest o tym uprzedzony rozkazem pisemnym (o zabudowie lub unieważnieniu sygnalizatora i miejscu zatrzymania). Tarcza D1 jest tu ustawiona prawdopodobnie tylko dla pociągu, którego ISDR chce zatrzymać. Oczywiście jeżeli dobrze rozumiem Ir-1 i Ie-1. Zgadzam się z "mechatronikiem", przykład rozkazu pisemnego - nic dodać, nic ująć.
Poza tym, co do postawionego wcześniej pytania "201E-003", innym sygnalizatorem ważnym dla pociągu jest tarcza zaporowa, którą, gdy nie ma sygnału "Jazda dozwolona", można pominąć tylko rozkazem pisemnym.