Witam wszystkich zainteresowanych!
Czy ktoś zna definicję okręgu zwrotnicowego i gdzie to można wyczytać?
Wyciąg z książki sygnałów (Ril 301) DB Netz AG
definiuje to tak:
"5. Okręg zwrotnicowy
(1) Okręg zwrotnicowy jest ograniczony w następujący sposób:
Początek stanowi sygnalizator, od którego dopuszczalna jest jazda.
Koniec stanowi:
– przy jeździe obok semafora wjazdowego lub drogowskazowego, następny semafor albo leżące przed nim (za semaforem wjazdowym) – przy większej ilości semaforów, a przy ostatnim – oznaczone miejsce zatrzymania się pociągów,
– przy jeździe obok semafora wyjazdowego, miejsce za ostatnią zwrotnicę na drodze przebiegu, a jeżeli nie ma żadnej zwrotnicy, obok semafora wyjazdowego,
– (...)
(2) Jeżeli w końcu okręgu zwrotnicowego jest dopuszczona wyższa prędkość, wówczas można ją podnieść, gdy pociąg całkowicie opuścił okręg zwrotnicowy. Nie obowiązuje to dla oznaczonych miejsc zatrzymania pociągów w okręgu zwrotnicowym."
Jak to będzie dla stacji, gdzie w pociąg wjeżdża do stacji (przejazd) przez rozjazdy głowicy wjazdowej, ale przed semaforem wyjazdowym również spotyka rozjazd łączący tor zasadniczy po którym jedzie np. z torem dodatkowym lub bocznym. Gdzie w takich przypadkach znajduje się miejsce przebiegowe?. Czy miejsce przebiegowe jest końcem okręgu zwrotnicowego dla danej jazdy? Jeżeli nie to gdzie w takim przypadku kończy się okręg zwrotnicowy? Czy to są rzadkie przypadki czy norma (?), np. st. Kąty Wrocławskie lub st. Pobiedziska. Jak maszynista w takich przypadkach reguluje prędkość, widząc na semaforze wyjazdowym S2, w tym wjeżdżając na sygnał zastępczy?