Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Tarniowo2 (Modyfikacja scenerii Tarniowo)

(1/2) > >>

Ra:
Przymierzam się do przerobienia scenerii Tarniowo. Obecnie wygląda ona jak makieta typu tort:


Ponumerowałem poszczególne szlaki, ponieważ chcę każdy z nich wydzielić. Te oznaczone cyframi 1 oraz 4 odkładam chwilowo na później. Dwa wewnętrzne, oznaczone cyframi 2 i 3 mam zamiar połączyć razem i umieścić pomiędzy Mydelniczką a scenerią Strzęsowiec – Karpice (SDR19). Będzie to wyglądało mniej więcej tak:


Podsypki i rozjazdy zostaną wymienione na te, które niedawno opublikował Benek (będzie to linia drugorzędna). Układów torowych stacji na razie nie planuję poprawiać, bo nie jest to priorytetem (być może wyjdzie inaczej). Zachodnie fragmenty szlaków 1 oraz 3 staną się bocznicami. Sieć trakcyjna zostanie usunięta (z jednej strony dla uproszczenia, z drugiej dla uzyskania niezelektryfikowanej linii, łączącej Czerwice z Wilisiem).

Cele do zrealizowania:
- przetestowanie i dopracowanie narzędzi edycyjnych w Rainsted,
- naliczenie kilometrażu linii przechodzącej przez Mydelniczkę (od Czerwic),
- rozszerzenie funkcjonalności dotychczasowych scenerii Quark i Tarniowo,
- przetestowanie scenariuszy dla scenerii opartej na komórkach.
2014-08-24 Zmiana tematu, ponieważ sceneria została udostępniona pod nazwą "Tarniowo2".

Ra:
Chciałem łączenie scenerii zrobić szybko, unikając modyfikacji terenu. Jednak zgłoszono mi uwagi, aby w Tarniowie wprowadzić profil poprzeczny torowiska, a także urozmaicić profil pionowy. Postanowiłem więc umieścić tory na nasypie o wysokości 1m.

Na razie prezentuję pierwszy etap prac. Wzgórza po zachodniej stronie zostały obniżone o połowę (miały 65m). Płaską przestrzeń pomiędzy nimi zasypałem na wysokość 16m, używając kształtu cosinusa. Następnie wykonałem w tym przekop na tor z pochyleniem 5‰, który dalej przechodzi w poziomy i z pochyleniem 4‰ pokonuje dwa łuki w kierunku mostu.
  Dodano: 14 Maja 2014, 01:52:06 Dla porównania, to samo miejsce w oryginalnej scenerii (tu tor jest poziomy).

Tomnord15:
A czy tunel na tej scenerii zostawisz, czy zlikwidujesz go? Bo jakoś tak niezbyt wygląda. Pytam bo można byłoby użyć tego na moich zdjęciach, jest dwutorowy a oryginał znajduje się na linii 276.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22095.msg346413.html#msg346413

Ra:
Fragment scenerii Tarniowo, który akurat w tym miejscu wykorzystuję, nie obejmuje tunelu. Linia dwutorowa wraz z tunelem będzie do wykorzystania w innym miejscu, kiedyś tam później.
  Dodano: 21 Maja 2014, 20:23:36 W pierwszej wiadomości podmieniłem schemat docelowy scenerii.

Przez stację Tarniowo – z północy na południe – przechodzi teraz linia miejscowa. Od strony południowej będzie się ona najprawdopodobniej kończyć na scenerii Moczniki, gdzie od północnej strony jest zarówno szlak dwutorowy, jak i pojedynczy tor. Będzie dzięki temu można przejechać stamtąd do Mydelniczki, bez konieczności zmiany czoła w Czerwicach. Co do przebiegu linii miejscowej dalej na północ, to na razie nie mam pomysłu.

W Czerwicach powstaje magistrala na 160km/h, tzn. prostuję tory i zwiększam promienie łuków do 2km. Doszło też przedłużenie linii drugorzędnej, która zaczyna się w Dzierżawie (na Linii 546).

Ponieważ zmiany w scenerii są raczej skutkiem ubocznym rozwoju edytora (a częściowo też motywacją do dodania lub przerobienia pewnych funkcji), zastanawiam się nad udostępnieniem plików roboczych z aktualnym stanem prac. Czy było by to komuś do czegoś przydatne? Od razu uprzedzam, że jest jeszcze wiele błędów i miejsc wymagających dopracowania, czego nie ma sensu zgłaszać, bo prace nad tym mogą być jeszcze nie rozpoczęte (np. ściany lasów będą raczej poprawiane jako ostatnie; ponadto wiele błędów pochodzi z obecnej w pliku RSF scenerii SDR, której poprawianie nie jest priorytetem).

Ra:
W załączeniu taki widoczek z postępu prac.
  Dodano: 26 Maja 2014, 23:04:45 Ponieważ jakoś nie ma chętnych do testowania, a ja już czuję lekki przesyt, postanowiłem udostępnić aktualny stan prac nad przeróbką scenerii, między innymi pokazujący, co można już dziś zrobić w Rainsted. Może skłoni to kogoś do jakichś przemyśleń i do podzielenia się nimi. Pliki są do pobrania pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, a opis jest w pliku z rozszerzeniem TXT. Ponieważ sytuacja może się zmieniać dynamicznie, zamieszczanie tutaj szczegółów było by niepraktyczne.

Pierwsze przygotowania — w postaci brzegów terenu — poczyniłem w sierpniu 2013, jednak od tego czasu postęp był niewielki (zrobiłem tylko przekop w Mydelniczce). Zabrałem się za Tarniowo intensywniej dwa tygodnie temu, a jeszcze intensywniej przez ostatni tydzień. Jednocześnie z poprawianiem scenerii poprawiałem Rainsted i dodawałem nowe funkcje. Stacja została podniesione na wysokość 19m, a cztery prowadzące do stacji tory mają profil pionowy o różnych kształtach. Dodatkowo zrobiłem profile poprzeczne z rowami. Układ torów i sygnalizacji jest wzorowany teraz na rzeczywistej stacji. Stacja jest dosyć ciekawym przypadkiem ograniczenia możliwych przebiegów z przyczyn technicznych. Sceneria powinna się uruchomić bez większych problemów. Jednak uprzedzam, że zmodyfikowałem wykolejnice oraz wskaźniki W27 (mieliśmy je obrócone o 180° w osi pionowej), więc w efekcie mogą się one w innych sceneriach wyświetlać nieprawidłowo (i trzeba będzie te scenerie poprawić).

Na obecną chwilę stan jest taki, że wszystkie potrzebne pliki są w paczce tar_ztorami48.7z. Plik RSF jest w archiwum o nazwie tar_260.7z, a to, co się z niego eksportuje, jest już zawarte w tej pierwszej paczce. Jeśli pod podanym wyżej adresem będą pliki z większymi numerami, to poniższy opis może już nie być aktualny. Sceneria ma zrobione (tymczasowo) proste sterowanie infrastrukturą, tzn. zwrotnice i wykolejnice można przestawiać klawiszami [Shift]+[T] oraz [T], a używając [Shift]+[1] do [Shift]+[8] można zmienić stan tarcz manewrowych oraz niektórych semaforów. Ruchu zorganizowanego w gotową misję nie ma. Opcjonalnie można sobie dołączyć również resztę Quarka (nie tylko Mydelniczkę).

Z istotnych rzeczy, które jeszcze zostały do zrobienia, to: regulacja ścian lasów (są za nisko lub przecinają się z torami), przejazdy (brak wzorcowego modelu), odcinki izolowane (brak obsługi w RSF) oraz sterowanie ruchem podobne do zastosowanego na Quarku. Poza tym do zrobienia są drobne prace kosmetyczne, jak dosadzenie drzew, traw, zorganizowanie budynków w kawałek miasta, poustawianie latarń, ławek, koszy i innych elementów ozdobnych (przypominam się ze znakami drogowymi). Gdyby się komuś udało coś ulepszyć (edytując RSF) lub miałby konkretny plan, co by było dobrze gdzie ustawić, to też będę wdzięczny. Zależy mi na tym, żeby możliwie szybko móc przejść do pracy nad kolejną, trzecią już komórką.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod