Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sygnalizacja z lat 50 i wskaźniki W2, W21, W26

(1/2) > >>

Paul:
Witam,

Kiedy w przepisach sygnalizacji obecny był sygnał "trzy zielone", względnie trzy uniesione ramiona semafora kształtowego, jako stały/przejściowy? Sygnał ten wszędzie opisywany był jako stosowany wyjątkowo (nawet w literaturze sprzed wojny), ale został przewidziany np. w sygnalizacji świetlnej zaprojektowanej w latach międzywojennych i zastosowanej w węźle warszawskim. Czy rzeczywiście kiedykolwiek był stosowany? Sygnał ten stosowano do sygnalizacji wyjazdów, czy wjazdów?

Następna rzecz to wskaźniki:

W2 - wskaźnik kierunku (litera) - gdzie był/jest stosowany? Słyszałem o Czachówku i Poznaniu Głównym (przed modernizacją), ale nigdy nie widziałem żadnych zdjęć które by to potwierdziły. Czy był to raczej martwy przepis stosowany wyjątkowo, czy kiedyś stosowany był częściej?

W21 - wskaźnik prędkości - w sygnalizacji z lat 50 przewidziany jako sposób na uzyskanie innych stopni prędkości niż 40 km/h, po wprowadzeniu pasów świetlnych wypchnięty do stosowania jedynie na semaforach kształtowych, w 2005 r. przywrócony z powrotem do sygnalizacji świetlnej. Pojawia się na modernizowanych stacjach - wiadomo mi o Pszczółkach. Gdzie jeszcze można go spotkać? Czy wcześniej był stosowany czy był to kolejny wskaźnik-widmo?

W26 - przejazd na grupę P/D. Czy stosowany jest wyłącznie na stacjach Warszawa Wschodnia/Zachodnia?

Pozdrawiam,
Paweł

matek123:

--- Cytat: Paul w 26 Czerwca 2013, 11:13:14 ---Kiedy w przepisach sygnalizacji obecny był sygnał "trzy zielone", względnie trzy uniesione ramiona semafora kształtowego, jako stały/przejściowy? Sygnał ten wszędzie opisywany był jako stosowany wyjątkowo (nawet w literaturze sprzed wojny), ale został przewidziany np. w sygnalizacji świetlnej zaprojektowanej w latach międzywojennych i zastosowanej w węźle warszawskim. Czy rzeczywiście kiedykolwiek był stosowany? Sygnał ten stosowano do sygnalizacji wyjazdów, czy wjazdów?

--- Koniec cytatu ---
Na stronie covalus opisany jest jako "Wolna droga w dalszą odnogę". Wynika, że od ~1926r stosowany jest przy istniejących usrk. "Wolna droga w dalszą odnogę" może chodzi o zjazd ze szlaku posterunku odgałęźnym/bocznicy szlakowej. http://covalus.ovh.org/psygnalizacji1926t/spispsygnalizacji1926.html

borys_q:
W-26 masz na linii SKM w Gdyni okolice wzgórza św. Maksymiliana.

Pisz po polsku.
adsim

matek123:
@borys_q Czy tam na SKMce granica okręgów nastawniczych jest "w połowie" przebiegu?

borys_q:

--- Cytuj ---@borys_q Czy tam na SKMce granica okręgów nastawniczych jest "w połowie" przebiegu?
--- Koniec cytatu ---

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale od Gdańska do Sopotu obsługuje Gdańsk (GG-Skm), a od Gdyni do Orłowa obsługuje Gdynia (G-Skm).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod