Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Kilka zasad dotyczących hamowania
youBy:
Będąc w pierwszym wagonie, często słyszę obijanie się zderzaków zaraz po stanięciu. Z perspektywy pasażera mogę powiedzieć, że pierwszy stopień hamowania (czyli w wagonie przy stawaniu jest 0,5 bar w cylindrach) jest w miarę komfortowy.
borys_q:
--- Cytuj ---Naciąganie składu? Kiepski plan - jak wyluzujesz, a skład nie wyluzuje to lokomotywa będzie odbijać się od zderzaków i uprzyjemniać podróż w pierwszych wagonach.
--- Koniec cytatu ---
Niektórzy maszyniści, zwłaszcza ci którzy odluźniają maszynę przy każdym hamowaniu, przed samym zatrzymaniem jeśli się szarpnięcie szykuje (to czuć że skład nie luzuje jak się planowało) dohamowują maszynę przeciwpoślizgowym wtedy nie odbiję się od zderzaków. Jak się dobrze wyczuje tempo luzowania składu to odbijanie od zderzaków przy zatrzymaniu nie występuje.
Niebugoclaw:
--- Cytat: EU07-483 w 02 Czerwca 2013, 23:04:57 ---Naciąganie składu? Kiepski plan - jak wyluzujesz, a skład nie wyluzuje to lokomotywa będzie odbijać się od zderzaków i uprzyjemniać podróż w pierwszych wagonach.
--- Koniec cytatu ---
Dlatego trzeba zahamować tak, aby wagony zatrzymały się z minimalnym ciśnieniem w cylindrach. I wilk syty i owca cała :)
klimczok_mk:
No a przy hamowaniu EP09 np z 5 wagonami trzeba użyć odluźniacza na lokomotywie żeby wyłączyć ED, bo tak jak luzować pozycją jazdy to długo się ED wyłącza.
borys_q:
Tylko trzeba uważać, bo przy częstym odluźnianiu 9 potrafi się przeładować (w nocy można nie zauważyć i załatwić obręcze), oraz PHJ potrafią się zawiesić.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej