Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Edytor RAINSTED a programy 3d

(1/3) > >>

carmel4a:
Witam.
 Po przyswojeniu sobie instrukcji do wspomnianego edytora doszedłem do wniosku, że można w nim tworzyć tory i dodawać semafory według np. danych z Geoportalu. Moje pytanie brzmi: jak się do tego mają programy gmax/3Ds? Rozumiem, że w Edytorze nie można dodawać trójkątów terenu i modeli 3d. Robimy je w gmax/3ds. Tu jest mój problem: jak połączyć tory z edytora i teren z programu 3d aby wszystko do siebie pasowało (metodą inną niż ,,metoda prób i błędów" w Notatniku).
Konkretniej - jak go stworzyć? Czy da się wyeksportować plik .RSF/.scn do gmaxa?
Pozdrawiam.

PS: Proszę Was, nie piszcie, że tworzenie scenerii realistycznej jest pracochłonne i trudne - dobrze o tym wiem.

Ra:
Tworzenie terenu jest obecnie na etapie badań, więc nie ma gotowego rozwiązania. Jeśli chcesz mieć gotowe rozwiązanie na już, to skrypty do 3DS Max stanowią w miarę spójny system, który jednak nie jest oparty o użycie ortofotomap. Podobnie gotowym i spójnym jest edytor do Trainz.

Tworzenie scenerii w Rainsted wymaga jeszcze uzyskania wielu odpowiedzi na pytania typu: Jak należało by to robić, żeby było dobrze? Innym problemem jest brak odpowiednich materiałów, jak np. tekstury podsypek dla toru oraz modele podsypki pod rozjazdy. Te obecne w MaSzynie i dostępne dla 3DS Max są na tyle odległe od rzeczywistości, że wykorzystanie ich uważam za bezsensowne. Oprócz podsypek, takich potrzebnych rzeczy jest więcej, jak np. wysięgniki z ruchomym ramieniem odciągowym, modelowy szablon przejazdu kolejowego, profil poprzeczny dla drogi, kotwienie i naprężanie sieci trakcyjnej, modelowe przekroje podsypek dla linii różnych kategorii o różnym stanie zużycia oraz stacji, modelowe skrzyżowanie dróg, znaki drogowe itd.

carmel4a:
O problemach braku podsypek rozjazdu i innych wiem. Jednak, nawet z nimi, (chyba) powstało i powstaje wiele scenerii.
Powracając do tematu. Rozumem, że nie istnieje (jeszcze) jakikolwiek sposób na połączenie torów z Edytora i otoczenia  z 3ds'a/gmax'a (nie licząc notatnika i ciągłego dopasowywania współrzędnych) i używa się tylko 3ds'a  do tworzenia scenerii (gmax jest dla wytrwałych :) ) Mam rację, czy się mylę?

Inne pytanie, niezwiązane trochę z tematem, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Czy po podziale na komórki (teoretycznie) wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji?

Benek:
Mylisz się. Ra mi wygenerował układ torowy w Rainsted, a ja go przeniosłem do 3ds Maxa, gdzie robię resztę scenerii.
Plik rsf eksportujesz do scm. Następnie, z pomocą skryptów do 3ds Maxa, importujesz ten plik do programu.

carmel4a:
Dziękuje, o to właśnie mi chodziło. Nie posiadam (jeszcze) 3ds'a wiec nie wiedziałem. Może uda mi się go ,,dostać" z tego projektu dla studentów/uczniów. Czy nad skryptami do gmax'a trwają jeszcze jakiekolwiek prace nad ich aktualizacją? Bo podobnej opcji nie widziałem... Nawet eksport jest, hmm... prymitywny? :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod