Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża
pol102:
Masz do wyboru moje dziurawe chatki albo stare chatki z kalenicą na wysokości 5m, mapowane znaczkiem pocztowym, który jest skanem z gazety. Realia są takie, że skoro modele pojazdów mają być pro, infrastruktura też ma być pro. Cokolwiek pod pojęciem PRO się kryje. Modele domków do Maszyny to raczej nie jest szczyt moich możliwości, ale to akurat sprawa poboczna.
Patrykos:
--- Cytat: pol102 w 21 Maja 2013, 15:59:19 ---Masz do wyboru moje dziurawe chatki albo stare chatki z kalenicą na wysokości 5m, mapowane znaczkiem pocztowym, który jest skanem z gazety. Realia są takie, że skoro modele pojazdów mają być pro, infrastruktura też ma być pro. Cokolwiek pod pojęciem PRO się kryje. Modele domków do Maszyny to raczej nie jest szczyt moich możliwości, ale to akurat sprawa poboczna.
--- Koniec cytatu ---
To proponuję stonować swoje posty, chyba że chcesz komuś zaimponować swoją chamskością.
Tolein:
@Patrykosie, ja nie wiem szczerze, gdzie tu widzisz "chamstwo", ja raczej dostrzegam tu zastosowanie w praktyce zasady równania poziomu wypowiedzi w dół, nic więcej.
A skoro już chcecie się podzielić swoją mądrością i doświadczeniem (bo jeśli dobrze rozumiem, kilkukrotnie tak tłumaczyliście cel tej jałowej jak dla mnie dyskusji), to proszę o konkretną informację. Ile trójkątów powinien mieć podkład? Ile docisk typu SB3/7, ile podkładka żebrowa Pża16 z łapką sprężystą typu SKL12, ile z łapką typu K. Ile trójątów powinien mieć metr torowiska? Ile trójkątów powinien mieć rozjazd zwyczajny, ile łukowy i jak ta ilość powinna się zmieniać wraz ze wzrostem promienia rozjazdu? Ile trójkątów powinny mieć iglice, ile kierownice, ile krzyżownica? Ile koziołki kierownicy, ile koziołki opornicowe z siodełkiem iglicowym?
Liczę na konkretną odpowiedź, a jeśli taką uzyskam, to być może będziemy mogli prowadzić tą dyskusję dalej, ku jakiemuś konsensusowi. Jeśli nie znacie odpowiedzi na te pytania, bądź nie chcecie podzielić się ze mną tymi informacjami, to uważam dalszą dyskusję za bezcelową.
Otwieram wątek na prośbę @Toleina.
adsim
Może spróbuję umieścić to wszystko w nieco szerszym kontekście, tak żeby, być może, choć część zrozumiała moją sytuację.
Nie tak dawno temu parałem się nieco bardziej koncepcyjną pracą, szukałem, można by rzec, dziury w całym, ale z motywacją taką, żeby MaSzyna zmieniała się na lepsze. Nie wiem jak na te sprawy zapatrują się stali bywalcy, ale w mojej skromnej opinii, choć nie tylko mojej, to forum jest mocno zastałe i dość hermetyczne. Mało jest chęci do zmian, niezależnie od tego jak dobrze zaplanowanych i przemyślanych, na dobrą sprawę trudno zaprezentować nawet najprostsze pomysły na uproszczenie, czy ulepszenie rzeczy. Sam jestem świetnym przykładem, bo wiele moich pomysłów było odrzucane albo na zasadzie "nie wiesz o czym mówisz", albo na zasadzie "to nie ma sensu", "to się nikomu nie przyda", albo "taka zmiana pociągnie za sobą ogromny nakład pracy", albo, jak mogłoby się zdawać ulubione stwierdzenie na tym forum: "to zrób". Jednym z pomysłów, które przychodzą mi na myśl gdy o tym piszę, jest np. pomysł stworzenia planu, a przede wszystkim ogólnej wizji dalszego rozwoju symulatora. Nie będę tutaj rozwijał tego wątku, bo to ani czas, ani miejsce, odpowiednie posty powinny dalej wisieć w odpowiednich wątkach, generalnie spotkałem się wtedy z odpowiedzią na zasadzie "to zrób". Ja rozumiem, człowiek który nie ma nic do pokazania, a ma dużo do powiedzenia może być irytujący.
W każdym razie, coby nie wydłużać niepotrzebnie historii, stwierdziłem, że tego typu działanie programowe, praca u podstaw, próba zawrócenia kijem rzeki, niestety skazane są na porażkę, wypełnioną dodatkowo ironicznymi uwagami "forumowych wyjadaczy". Dlatego też zabrałem się za konkretne rzeczy, najpierw wysięgniki, potem torowisko. Traktuję to jako swój wkład w rozwój symulatora, a stawiając poziom wykonania na absolutnie pierwszym miejscu mam cichą nadzieję, że efekty mojej pracy będą być może odskocznią, która zmotywuje dalszy rozwój symulatora. Rozwój nie mierzony w ilości tekstur do EP09 (pozdrawiam wszystkich twórców tekstur, którym się tu obrywa zupełnie niesprawiedliwie, ale stali się już w pewnych kręgach dyskusyjnych wręcz bohaterami przysłów), ale w ilości wprowadzonych nowych funkcji symulatora (a przede wszystkim wykorzystywanych, bo ile mamy nowych funkcji, których nikt nie wykorzystuje?) oraz jakości ii dokładności odwzorowania świata kolei.
Tak więc, skoro na moje wezwanie do stworzenia planu rozwoju symulatora otrzymałem odpowiedź "to zrób", to możecie śmiało zastosować skrót myślowy, wedle którego ja nie tylko zrobiłem ten plan, ale zacząłem go wprowadzać w życie, efektem czego są torowiska na miliony trójkątów. I w momencie, kiedy ktoś mi teraz, po przeszło pół roku prac, wymyśla, że to jest be, bo jemu nie pasuje to czy tamto, ja traktuję to jako w najlepszym wypadku słaby dowcip, a w najgorszym jako skrajną niekonsekwencję w sposobie rozumowania.
Bo, panowie (a może nawet jakieś panie się tu trafiają), z całym szacunkiem, albo ustalamy wspólnie jak co ma wyglądać i jak działać, a potem staramy się te ustalenia wspólnie wdrażać w życie, albo każdy sobie skrobie swoją rzepkę i, za przeproszeniem, nie plujemy innym w ich zupkę.
Pozdrawiam.
Dziękuję publicznie panu moderatorowi/administratorowi.
Benek:
Ja odpowiem chętnie na Twoje pytania, choć staraj się tak tym wszystkim nie przejmować i podchodzić do MaSzyny bardziej na luzie. Kiedyś zrozumiesz, że nie ona jest najważniejsza w życiu. Dla pasjonata jest bardzo ważna, ale nie może zabierać Ci zdrowia i nerwów.
--- Cytat: Tolein w 21 Maja 2013, 21:53:56 ---A skoro już chcecie się podzielić swoją mądrością i doświadczeniem (bo jeśli dobrze rozumiem, kilkukrotnie tak tłumaczyliście cel tej jałowej jak dla mnie dyskusji), to proszę o konkretną informację. Ile trójkątów powinien mieć podkład? Ile docisk typu SB3/7, ile podkładka żebrowa Pża16 z łapką sprężystą typu SKL12, ile z łapką typu K. Ile trójątów powinien mieć metr torowiska?
--- Koniec cytatu ---
Wg mnie takie rzeczy nie powinny być modelowane aż tak szczegółowo, np. wprowadzanie podziału na łapki typu SKL12 i K jest bezsensu, itp. Ostatnio uruchomił scenerię Quark kolega, który studiuje budownictwo i ma rozległą wiedzę w temacie budowania dróg kolejowych. Ocenił torowisko jako bardzo porządne, ale sam przyznał, że podczas jazdy pewnych elementów po prostu nie widać tak dokładnie i nie ma sensu tworzyć takich szczegółów. Np. stwierdził, że podkładki między szyną a podkładem są niepotrzebne. Ile to wszystko powinno mieć trójkątów? Jak najmniej. Modelarz powinien być jak Macgyver - z niczego zrobić coś, z jednej płaszczyzny zrobić model 3D ;)
ALE TERAZ UWAGA:
Napisałeś wiele postów na tym forum. Zazwyczaj są to długie wiadomości, które męczą podczas czytania. Mam na myśli, że lejesz wodę, wyjaśniasz coś na 100 sposobów. Znam kilka opinii na Twój temat. Jesteś postrzegany jako bardziej filozof niż deweloper (i nie myślę teraz o Patrykosie, ale o innych). Pomimo że napisałeś wiele rozległych wiadomości, to dopiero Ra musiał tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23901.msg346278.html#msg346278 wyjaśnić jak to będzie wyglądać. I teraz po części mogę Ci przyznać rację, choć i tak jestem nieco sceptycznie nastawiony. Będzie Was to kosztowalo wiele pracy i optymalizacji. Nie wyobrażam sobie, by Twoje elementy zostały umieszczone w scenerii z taką ilością trójkatów, jakie prezentujesz na screenach.
Ostatecznie życzę Ci powodzenia. Bądź jednak zawsze gotowy na poprawki swoich modeli. Np. ja musiałem poprawiać podsypki rozjazdów, bo okazało się, że zrobiłem za szerokie. Nad wszystkim nie zapanujesz. A okazać się może, że zrobisz coś źle, bo nie miałeś dostatecznej wiedzy i będziesz musiał to poprawiać. Wtedy się nie denerwuj, tylko zrób sobie 2 dni przerwy i to popraw. Takie jest życie modelarza....
Tolein:
Obawiam się @Benku, że marnujesz mądrości życiowe na nie tą osobę, co trzeba. Nie mam problemu z poprawianiem czegoś, bo jest źle, wręcz przeciwnie, nie wyobrażam sobie wypuścić czegoś, co okazało się być wykonane źle, choćby cały projekt był już zamknięty. Nie mam też problemów z nerwami, to co robię, sprawia mi przyjemność, a jeśli złoży się tak, że nie sprawia, to się do niczego nie zmuszam. W kwestii długich wiadomości mogę Ci odpowiedzieć krótko i lakonicznie: jeśli dla kogoś moje posty są zbyt długie by je przeczytać, to w mojej opinii konkluduje to całą dyskusję, czy wręcz relację między nami.
Jeśli zaś chodzi o część pierwszą wypowiedzi, to nie bardzo rozumiem. Mówimy o tym, że czegoś nie widać w trakcie jazdy, ale znajdujesz potrzebę odwołania się do autorytetu studenta budownictwa? Prędzej bym się odwołał do architekta, niż do budowniczego, pomimo że ma taki sam związek z tematem, ale ten przynajmniej musi umieć patrzeć.
Jeśli masz problem z rozróżnieniem takich dwóch elementów:
i uważasz, że ich rozróżnianie w symulatorze jest bezcelowe, to chyba zaszła jakaś pomyłka i nie do końca wiesz o czym mówisz, a jeśli nie, to niestety, z uwagi na skrajnie odmienne spojrzenie na rzeczy, ja nie widzę sensu dalszej dyskusji.
Co do przekładek podszynowych i innych detali, to sprawa, moim zdaniem, jest dyskusyjna. Być może nie są one widoczne z punktu widzenia maszynisty, jadącego po danym torze, być może nie widać ich nawet pod sąsiednimi torami, miej jednak na uwadze, że te modele nie będą oglądane jedynie z punktu widzenia maszynisty. W końcu jest to symulator pojazdów szynowych, a nie symulator maszynisty (jak niektórzy zwykli sądzić), czy symulator prowadzenia pociągu. Takie samo podejście mam do wysięgników, najwyższa forma modelu ma być zrobiona tak dobrze, żeby ktoś, jeśli zacznie się zastanawiać jak wysięgnik jest zbudowany, mógł zbliżyć sobie kamerę i obserwując modele poznać kompletną budowę wysięgnika. To samo się tyczy torowiska.
A fakt, że jest to mniej czy bardziej przystosowane do obecnego renderera, cóż, renderer, moim zdaniem, jest do wymiany tak samo jak torowisko, a przynajmniej do skrajnej przebudowy pod kątem optymalizacji procesu renderingu. Bo możemy sobie tu dyskutować o wydajności i optymalizacji modeli, kiedy sam renderer działa jak działa.
Reg. Obowiązki: 2
Proszę poprawić.
Rozi
Logowałeś się, brak reakcji, jest to już wielokrotne łamanie przez Ciebie regulaminu. Ostrzeżenie.
Zamykam.
Rozi
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej