Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Panel dyskusyjny: TorowiskoHD by Armia Jeża

<< < (4/9) > >>

bohunIC:
Bry

Zrobcie print screen zw widoku TOP tych pieknych podkladow w 3Dmaxie, razem z podsypka w porzadnej rozdzielczosci - strzelam: 1024x512. Podmiencie dotychczasowe pliki TEX, czy tez DDS lub TGA, zalezy co kto ma, a szczegolnej roznicy pomiedzy modelowymi a plaskimi torami na szlaku nie zauwazycie podczas jazdy.

Osobiscie uwazam, ze warto byłoby zrobic zestaw fajnych textur na podstawie tych modeli (np. render44), betony, drewniane, z rozna podsypka, z przejsciami miedzy roznymi podkladami, itd. Zmienic max distance na jakies 100 m czy wiecej. Osobiscie, 100 razy bardziej wolalbym uzyc takich textur niz tych pseudo foto-tapet w kiepskiej rozdzielczosci, straszacych na szlaku :)

A zwrotnice i rozjazdy tez mozna by z tym polaczyc (jak @Benek skonczy), i bylby lad i sklad.

Poprawiłem błędy. Nie spiesz się tak następnym razem.
Benek

Tolein:
To kolego zrób sobie (może jak będą publicznie dostępne materiały to sobie zrobisz) i se sobie używaj jak chcesz. Robienie tekstur podsypek zawierających podkłady nie było celem tego projektu. Jeśli czujesz taką potrzebę, to ja na dzień dzisiejszy nie widzę przeszkód (choć oczywiście warto każdorazowo zapytać czy nie mamy obiekcji wobec takiego wykorzystania naszej pracy), rób i jeździj.

Jak nie potrafisz opanować emocji, to nic nie pisz.
Benek

Benek:

--- Cytat: bohunIC w 20 Maja 2013, 21:30:23 ---Zrobcie print screen zw widoku TOP tych pieknych podkladow w 3Dmaxie, razem z podsypka w porzadnej rozdzielczosci - strzelam: 1024x512. Podmiencie dotychczasowe pliki TEX, czy tez DDS lub TGA, zalezy co kto ma, a szczegolnej roznicy pomiedzy modelowymi a plaskimi torami na szlaku nie zauwazycie podczas jazdy.

--- Koniec cytatu ---
Właśnie ja tak zamierzam zrobić. Ten pomysł podsunął już Tolein jakiś czas temu. Lepiej jednak zamiast screena, można spróbować wykonać render. Trzeba by porównać jakość obu otrzymanych tekstur. Jeśliby zaimplementować bump mapping, to można wtedy by w ogóle nie rozważać aż tak zaawansowanych modeli 3d. Patrząc na świetne rendery kolegów, pomyślałem że można zrobić uproszczone betonowe podkłady. Jednak wtedy torowisko musiałoby być wstawiane jako include, co jest problematyczne na łukach.

bohunIC:
Zrobienie takiego modelu jak render44 to kwestia jednego wieczoru, wiec nie pohlebiaj sobie mowiac ze jak materialy beda dostepne to sobie zrobie. Materialy sa juz dostepne, a model mozesz sobie zatrzymac az do mementu padniecia dysku jesli nikt nie ma obiekcji wobec takiego wykorzystania twojej pracy.

Poczytalem chwile o co chodzi i oprocz ogolnego zachwytu, wiekszosc uczestnikow ankiety zglosila zaniepokojenie spadkiem FPS. Otoz mozna uzyskac efekt bardzo zblizony do wymodelowanych torow poprzez stworzenie textury w wysokiej rozdzielczosci i zastapienie obecnych i umieszczenie ich na szlaku. Przy predkosci powyzej 50km/h oko ludzkie raczej nie dostrzeze roznicy miedzy wymodelowanym torowiskiem a plaskiej texturze z normal mapping'iem.

Nie rob foha, tylko posluchaj co inni maja do powiedzenia, tak przynajmniej tu kiedys bylo, ja tez sie moge nie zgadzac z opiniami innych ale nigdy ich nie krytykowalem ani nie krytykuje!

P.S. Trakcja elektryczna wydana jakies X lat temu, a zeby uscislic same wysiegniki sa to: otexturowane modele w 3D maxie po renderze, zrobione z mysla aby wygladaly i nie pozeraly FPS, Ameryki tu nie odkrywamy niestety panie Tolein:)

klimczok_mk:
Według mnie @bohunIC ma stuprocentową rację. Nie ma potrzeby modelować całych podkładów i potem zasypywanie ich tłuczniem i tak ich nie będzie widać. Lepiej jest tak zrobić jak zrobił @Benek z zwrotnicami. Tyle tylko podkładu co wystają a nie zaraz cały podkład. To jest nie potrzebne w całości.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod