Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Tworzenie tekstur w wolnym czasie
matek123:
Wiem że nie ma, ale dlatego proponuję zrobić coś łatwiejszego, i z lepszym materiałem.
up5358:
@willove:
Kilka moich sugestii:
1. W kółeczkach na dachu, oraz boku są przebłyski. Weź i usuń je. W Photoshopie znam kilka technik (dwie z nich dość czasochłonne). Jakbyś nie mógł sobie poradzić to zadaj pytanie w temacie, do którego link wkleiłem poniżej. Ja lub ktoś inny, kto akurat będzie miał chwilę pomoże Ci podsuwając pomysły.
2. Dopasuj tonalnie część tekstury, którą oznaczyłem cyfrą 2. Dwie pozostałe części boku wydają się być na jednym poziomie (cyfra 1).
Ja dopasowanie robię na poziomie "sklejania" części tekstur w nowym dokumencie (później przenoszę to na teksturę taboru).
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21899.msg306351.html#msg306351 <- Tutaj @Hanys mi pomógł opisując, jak tworzy teksturę (np. boku) ze sklejania kawałków zdjęć. U mnie każdy fragment zdjęcia na etapie pasowania z sąsiednim fragmentem jest także dopasowywany tonalnie. Mam kilka takich kawałków, które za pomocą proporcji dopasowałem. Jest wszystko ładnie tylko, tak jak u Ciebie, jeden fragment jest ciemniejszy (lub jaśniejszy) od pozostałych. Wówczas klikam na jego warstwę (layer) i robię dopasowanie tonalne by był identyczny, jak pozostałe. Efekt w linku: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21993.0;attach=58150;image <- Ten bok składał się z trzech części. Dopasowanie tonalne na dużym powiększeniu (około 200%) dało dobry, jak dla mnie efekt. Tak samo można uczynić z dopasowaniem dwóch boków tej samej lokomotywy. Ten etap już po wklejeniu boków na teksturę.tga. Na końcu np. czoło. Byka 767 mam niemal ukończonego, więc po wyjściu nowej PC dopasuję teksturkę do mapowania odświeżonego modelu i wówczas w swoim temacie zaprezentuję efekt tej techniki dopasowania tonalnego.
Jeśli administracja, oraz moderatorzy uznają, że moja technika może być przydatna, wówczas proszę skopiować razem z postem, w którym jest zdjęcie boku owego wagonu 120A, do tematu pomocy przy tworzeniu tekstur.
szogun:
I tak niewiele z tego będzie, po prostu zdjęcia były słabe (robione z peronu z wiatą).
hanys:
Jako że zaczynasz teksturowanie, to taka prośba. Rzuciłeś się na głęboką wodę. Zacznij od lepszych materiałów niż te co powyżej pobrałeś. Jak chcesz mam lepsze zdjęcia boku tego wagonu. A dokładniej mam numer B11p 107-5.
willove:
Witam ponownie. Póki co projekt bonanzy WM-PR pozostawiam na naprawdę wolne chwile. Aktualnie żeby umilić sobie prace z symulatorem, potrzebowałem trochę powiewu "świeżości". Tak więc wybór padł na zapomniane textury wagonów a9mnopuz spółki Inter City. Wydaje mi się, że jak na początek pracy z texturami, wyszły mi bardzo dobrze. Pozstały mi w sumie tylko detale.
Drugim projektem z kolei jest dość nowa, zmodernizowana lokomotywa EP07P "papuga" Przewozów Regionalnych. Tutaj zadowolony jestem tylko z boków, gdyż na dopieszczenie czoła nie miałem zdjęć. Póki co jest nawet dobrze. A co wy sądzicie o tym?
Reg. zakazy 10.
Popraw ortografię, bo bolą oczy.
Benek
Poprawione. Pisałem na szybko, a nie zorientowałem się że mam angielską wersję przeglądarki, która nie podkreśla błędnych wyrazów. Tak to jest jak się bezgranicznie ufa technice.
Póki co, a nie puki co. Teraz post jest w porządku.
Benek
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej