Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Niejasności odnośnie sygnału s10 i s13

<< < (5/6) > >>

popatrz:
Zgadza się, głupio mi bo pomyliłem te nazwy prądów - chodziło o jałowy. Dzięki za poprawienie.

Anrej:
To ja nie napisałem dokładnie. Przy nieobciążonym uzwojeniu wtórnym płynie przez uzwojenie pierwotne prąd jałowy. Jest to prąd wywołujący strumień magnetyczny  rdzeniu, czyli prąd magnesujący.
Ja na tym schemacie widzę, że do semafora dochodzi jeden przewód wspólny i pięć przewodów sygnałowych. Każdy do odzielnego transformatara, zasilajacego żarówkę.

popatrz:
Nom, i na tym programiku który podlinkował @Paul, widać te transformatory i żaróweczki po prawej stronie schematu. Reszta elementów jest w przekaźnikowni. Odwołując się do strony, którą podawałeś: http://www.transportszynowy.pl/kolsrknasprzekaznikowe.php
Analizaując tamten schemat - elementami kontrolującymi przepalenie żarówek, czyli znaczny spadek prądu w uzwojeniu pierwotnym transformatorów zasilających żarówki są przekaźniki z diodami Kpz (dla zielonej i jednej z pomarańczowych) i Kp (dla drugiej pomarańczowej). Spadek wartości prądu powoduje obniżenie napięcia na stykach sterujących i odpowiednie przełączenie zestyków Kp lub Kpz w celu zapalenia światła czerwonego.

Paul:
Generalnie wykluczenie zaświecenia tylko jednego światła jest rolą dławika wyrównawczego Dł. Dławik działa w ten sposób, że przy równomiernym przepływie prądu w obie strony strumienie magnetyczne znoszą się i impedancja jest niewielka, a gdy jedna część obwodu zostanie przerwana, równowaga zostaje zaburzona i rośnie impedancja, powodując zmniejszenie prądu i zgaszenie żarówki w drugiej części.

Rysunek w symulatorze jest nieco bardziej skomplikowany z uwagi na możliwość migania zielonego światła (czterostawna sygnalizacja SBL). Przy zastosowaniu samego dławika, przy każdym mignięciu dławik przerywał by świecenie dolnego światła. Stosuje się zatem zwieranie dławika zestykami przekaźników kontrolnych Kp i Kpz, przy czym Kpz ma opóźnione zwalnianie (na rysunku nie zostało to zaznaczone - powinien mieć inny symbol), dzięki czemu przy miganiu światła cały czas pozostaje wzbudzony, a nie skacze razem ze światłem.

W pierwszej chwili przy wyświetlaniu sygnału prąd płynie przez dławik, a następnie wzbudzają się przekaźniki Kp i Kpz, zamykając obwody równoległe, dzięki czemu przepływający prąd omija dławik i jest ciągły. Teraz gdy spali się jedna żarówka, odwzbudzi się jej przekaźnik kontrolny i obwody równoległe zostaną przerwane, zostawiając sam dławik, który nie przepuści prądu do drugiej żarówki.

popatrz:

--- Cytat: Paul w 21 Lutego 2013, 15:45:16 ---Kpz ma opóźnione zwalnianie (na rysunku nie zostało to zaznaczone - powinien mieć inny symbol), dzięki czemu przy miganiu światła cały czas pozostaje wzbudzony, a nie skacze razem ze światłem.

--- Koniec cytatu ---
Chyba w symulacji działa jako opóźniony nawet. Widać to jak się poda S3 na semaforze L. O ten symbol, co w załączniku Ci chodziło?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod