Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Niejasności odnośnie sygnału s10 i s13

<< < (4/6) > >>

popatrz:

--- Cytat: Anrej w 20 Lutego 2013, 00:38:11 ---przez uzwojenie pierwotne transformatoa prąd będzie płynął.

--- Koniec cytatu ---
Warto wspomnieć tu o zasadzie działania trafo - m.in. jaki prąd płynie przez uzwojenie pierwotne gdy wtórne nie jest obciążone (bo np. żarówka się spaliła) - nazywa się to prąd upływu. Prąd ten jest duuużo mniejszy niż prąd w uzwojeniu pierwotnym transformatora obciążonego. Wyraźna jest więc róźnica potencjałów w obwodach zasilających. Tą zmianę potencjału można wykorzystać za pomocą zwykłej diody Zenera albo przekaźnika do odpowiedniego wysterowania innych przekaźników. Zgodnie z zastosowaną "logiką" w pulpicie nastawczym, podanie sygnału staje się wtedy niemożliwe.
http://www.eres.alpha.pl/index.php?text=251
EDIT: Własnie ten prąd upływu stanowi pożywkę dla ekologów do budowania teorii oszczędności prądu przez wyłączanie przyciskiem telewizorów, wyjmowanie ładowarek z gniazdek itp. Gdzieś widziałem wyliczenia na ten temat - oszczędności wynosiły kilka złotych dla gospodarstwa domowego/rok. Dla nas to niewiele, ale jak się wyskaluje to na całą cywilizację, to jest o czym myśleć.

Ra:

--- Cytat: popatrz w 20 Lutego 2013, 15:00:48 ---Dla nas to niewiele, ale jak się wyskaluje to na całą cywilizację, to jest o czym myśleć.
--- Koniec cytatu ---
Zakładając, że promieniowanie Słońca jest równomierne w każdą stronę i biorąc pod uwagę, jak niewielki wycinek jego sfery stanowi powierzchnia Ziemi (około 0.00000005%), to jest dopiero kosmiczne marnotrawstwo...

popatrz:
Dlatego osobniki, które naklejają sobie etykietkę "ekolog" i używają takich argumentów nazywam ekoterrorystami, bo więcej dobrego zrobiliby pracą na rzecz odzyskiwania energi niesionej przez światło słoneczne lub cząsteczki wody. O argumentach dot. sensu przenoszenia mikroślimaków nie chce mi się nawet pisac. Hm, znowu trochę przeze mnie zboczyliśmy z tematu.

Paul:

--- Cytat: muri w 19 Lutego 2013, 08:30:52 ---http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjasygnbudowa.php

--- Koniec cytatu ---

Te schematy w zasadzie nic nie pokazują, poza tym ile jest żarówek w komorach. Wszystkie uzależnienia i sterowanie poszczególnymi światłami realizowane jest w przekaźnikowni, a nie w głowicy sygnalizatora. Polecam poeksperymentować z symulatorem P. Justa, w którym można podejrzeć cały schemat obwodu semafora, zobaczyć jak działa i sprawdzić, co się stanie przy przepaleniu żarówki:

http://www.usrk.republika.pl/programy/E_v1_1.rar

selsyn:

--- Cytuj ---Warto wspomnieć tu o zasadzie działania trafo - m.in. jaki prąd płynie przez uzwojenie pierwotne gdy wtórne nie jest obciążone (bo np. żarówka się spaliła) - nazywa się to prąd upływu.
--- Koniec cytatu ---

Nie nazywa się tego prądem upływu, tylko prądem stanu jałowego transformatora. Każde trafo, jako maszyna elektryczna ma straty w przetwarzaniu energii, są to straty w "miedzi”, czyli uzwojeniach transformatora, wynikających z jego rezystancji, oraz straty w "żelazie", czyli rdzeniu, powstają na wskutek prądów wirowych i przemagnesowania. Straty te zamieniane są w ciepło. Prąd upływu jest prądem, który upływa poza obwód w wyniku uszkodzenia lub niedostatecznej izolacji. Prąd taki jest wykrywany przez wyłączniki różnicowoprądowe, które wyłączają określony obwód przy przekroczeniu ustalonych wartości. Wyłączniki te są wykorzystane jako jedna z rodzajów ochrony, przed dotykiem pośrednim i bezpośrednim. Dla obwodów odbiorczych (zasilających konkretny odbiornik, lub grupę odbiorników) jest to z reguły 30 mA, i dla obwodów zasilających np. rozdzielnicę, może być to 100 mA, lub 300 mA. Dla szyn zbiorczych rozdzielni elektroenergetycznej te wartości są jeszcze większe. Drugi przypadek to upływ z sieci elektroenergetycznej najwyższych napięć, czyli od 15 kV w górę, najbardziej zauważalne są upływy przy sieciach 110, 220, 440 kV i wyższych napięć. Sieć taka, mająca długość wielu kilometrów generuje między innymi straty spowodowane upływem.

Jak ktoś chce się pobawić w sterowanie ruchem kolejowym, polecam ten program: http://www.isdr.pl/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod