Autor Wątek:  Problem z hamulcem zespolonym  (Przeczytany 8760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 05 Lutego 2013, 01:00:27 »
Moim problemem jest nieprawidłowe działanie hamulca zespolonego podczas wykonywania zadania "lo53_cargo_part1". Korzystam z najnowszej paczki 01.13 i po podczepieniu się do składu węglarek odhamowaniu i ruszeniu w drogę po pewnym czasie zauważam, że coraz mniej wagonów w składzie hamuje przez co hamowanie z każdym kilometrem staje się trudniejsze. Problem ten z początku dotyczy wagonów na końcu składu jednak z każdym hamowaniem ich liczba zwiększa się. Po najechaniu kamerą na taki wagon i wciśnięciu F2, ciśnienie powietrza w cylindrze wynosi zero mimo, że lokomotywa jest zahamowana, sprężarka włączona i ciśnienie w zbiorniku głównym w normie. Gdzie może tkwić problem?
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2013, 01:05:27 wysłana przez Kalwi »

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lutego 2013, 02:12:08 »
Czysta paczka, czy z SPKS?

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lutego 2013, 02:39:17 »
Czysta paczka.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2013, 05:31:20 »
Przejechałem sobie tym scenariuszem właśnie i nie było żadnych problemów z hamulcami. Ciągniemy naprawdę długi i ciężki skład - trzeba ustawić hamulec w loku na wolne działanie (G) i spokojnie, łagodnie operować kranem. Starać się hamować "na raz", a jak zahamujemy to dać zaworom tych ostatnich wagonów chwilę na przesterowanie. Po odhamowaniu też to samo przed następnym hamowaniem. Nie przesadzać z falą.

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Lutego 2013, 22:23:48 »
Ponownie zainstalowałem całą paczkę całościową na czysto wraz z dwiema opublikowanymi poprawkami i niestety problem znów się pojawił. Nastawę hamulca ustawiłem w trybie towarowy, starałem się naprawdę delikatnie hamować jednak bodajże przy trzecim hamowaniu znów to samo. Opisywany problem przedstawiam na screenach:
Screen1 - ciśnienie w cylindrach lokomotywy 0,19
Screen2 - ciśnienie w cylindrach wagonu trzynastego 0,17
Screen3 - ciśnienie w cylindrach wagonu czternastego 0,00 i takie ciśnienie utrzymuje się już do końca składu

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Lutego 2013, 22:41:04 »
Jaka nastawa hamulca w lokomotywie bo na screenie nie widać?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Lutego 2013, 22:51:50 »
Nastawa "G".

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Lutego 2013, 08:11:52 »
A jaki był odstęp czasowy miedzy kolejnymi hamowaniami ?

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Lutego 2013, 12:17:59 »
Czy istnieje taka możliwość, aby moja nieumiejętna obsługa kranu hamulca w przypadku tak ciężkiego składu skutkowała uszkodzeniem hamulca w części wagonów? Nie mam dużej wprawy w prowadzeniu tak ciężkich składów więc nie zawsze udaje mi się zahamować na raz. Najczęściej jest to wstępne ograniczenie prędkości do 20-10 km/h i dotoczenie się pod semafor. Staram się przy tym bardzo delikatnie operować kranem hamulca. W przypadku jazdy przedstawionej na screenach do stacji Psie Pole skład hamował całkiem normalnie. Zbliżając się do stacji zredukowałem prędkość z 80 km/h do 30 na ograniczeniu na przejeździe, odhamowałem delikatnie przestawiając kran hamulca w pozycję jazda i nie stosując napełniania uderzeniowego i z tą prędkością dotoczyłem się do semafora wyjazdowego. Hamowanie przed nim rozpocząłem od pierwszej pozycji hamowania, jednakże widząc bardzo słabą reakcję składu użyłem drugiej i trzeciej pozycji jednak mimo to nie udało mi się zatrzymać przed semaforem wyjazdowym. Odnośnie screenów mogę dodać, że w celu zbadania sprawy w trakcie przedstawionego postoju  po użyciu hamowania nagłego, ciśnienie w dalszych wagonach pojawia się jednakże jest ono o wiele niższe niż w lokomotywie i pierwszej części składu.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Lutego 2013, 16:28:20 »
To normalne zjawisko tego EXE że hamulce zachowują się trochę jak by były wyczerpalne.

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lutego 2013, 17:12:15 »
To w takim razie co robię źle, gdyż kolega wcześniej napisał, że przy jego technice jazdy ten problem nie występuje. Czy po użyciu SPKS problem ten też się pojawia?

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lutego 2013, 17:27:29 »
To, że ciśnienie w cylindrze na końcu jest mniejsze to potwierdzam, ale nie miałem przypadku żeby po zahamowaniu było tam 0. Od samego początku aż do końca przy hamowaniu za pomocą Num5 na końcu było ~ 0.18. Jadąc starałem się nie walczyć kranem w róźnych pozycjach, tylko dać np. Num5 i czekać aż przepływ powietrza przestanie być słyszalny. Dopiero od tego momentu odhamowywałem krótką falą. I tu znowu to samo - czekałem aż w PG zejdzie do 0.5, przepływ powietrza przestanie być słyszalny. W razie konieczności dohamowania czekałem jeszcze kilkanaście sekund i dopiero znowu hamowalem. Taki sposób u mnie działał - nie wiem ile z rzeczywistością ma to wspólnego ;p

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Lutego 2013, 20:39:14 »
Odpowiedź jest prosta: odhamowywałeś tylko jazdą, więc przy tak długim pociągu doprowadziłeś do wyczerpania zbiorników pomocniczych wagonów. Często hamowałeś, nie dawałeś uderzeniowej, a położenie G jest wyjątkowo kapryśne. Po za tym stosowanie hamowania ,,na raz" na towarowych to samobójstwo. Gra jest grą, ale w rzeczywistości, po takich zabawach mógłbyś rozerwać skład. Zmień również exe na nowsze.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Lutego 2013, 20:58:20 »
A mnie się wydaje, że bardziej pewne jest na towarach hamowanie na raz, a nie hamowanie i luzowanie, czyli ciągłe naciąganie i ściskanie składu. Tak samo jak nie warto luzować towarów w końcowej fazie hamowania, co również grozi zerwaniem.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Lutego 2013, 21:10:39 »
A mnie się wydaje, że bardziej pewne jest na towarach hamowanie na raz, a nie hamowanie i luzowanie, czyli ciągłe naciąganie i ściskanie składu. Tak samo jak nie warto luzować towarów w końcowej fazie hamowania, co również grozi zerwaniem.

Dobrze jest skład naprężyć i potem pogłębić hamowanie - to wychodzi "na dwa".
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Lutego 2013, 21:20:28 »
Nie wiem co może być problemem. Wciepałem skład który prowadziłeś do TD latałem w kółko około godzinę, hamowałem to na raz, to na pięć, z falą, bez fali, nagłym i cały czas wagony hamowały tak samo. Pokaż może wpis jaki wygenerował się w $.scn dla twoich nieszczęsnych wagonów. Podczas podłączania ET41 do wagonów ile razy wciskasz insert?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Lutego 2013, 21:24:20 »
A może jest inny problem - czasami wychodząc z symulacji i ponownie do niej wracając (bez jej ponownego uruchamiania) wyłącza się sprężarka, i nie ma czym hamować.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Kalwi

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Lutego 2013, 21:26:43 »
Uruchamiałem scenariusz kilkukrotnie i przy ostatniej próbie udało mi się dojechać naprawdę daleko przy zachowaniu sprawności hamulców. Wydaje mi się, że kluczową sprawą jest intensywne korzystanie z napełniania uderzeniowego. Zauważyłem, że gdy ostatnie wagony nie zdążą odhamować, a my ponownie zaczniemy kolejne hamowanie jest duża szansa, że wagony te odmówią posłuszeństwa. Mam od razu do was pytanie jak długo można korzystać z uderzeniowego nie przeładowując przewodu, kilka, kilkanaście a może kilkadziesiąt sekund?

Cytuj
Zmień również exe na nowsze.

Jest nowsza wersja od 394?

Nie wiem co może być problemem. Wciepałem skład który prowadziłeś do TD latałem w kółko około godzinę, hamowałem to na raz, to na pięć, z falą, bez fali, nagłym i cały czas wagony hamowały tak samo. Pokaż może wpis jaki wygenerował się w $.scn dla twoich nieszczęsnych wagonów. Podczas podłączania ET41 do wagonów ile razy wciskasz insert?

Wciskam insert dwa razy. W załączniku $.scn.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2013, 21:31:51 wysłana przez Kalwi »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Lutego 2013, 21:34:19 »
Cytuj
Jest nowsza wersja od 394?
Nie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Lutego 2013, 23:15:50 »
Należy pamiętać, że w przypadku długich składów towarowych może powstać problem z uzyskaniem odpowiedniej szybkości spadku ciśnienia w przewodzie głównym w końcowej części składu. Dlatego też przy dłuższych pociągach lepiej użyć większego stopnia hamowania niż pierwszy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.