Na exe (365) z SP1 to nie występuje. Potwierdzam, jest tak w exe 390. I teraz dwa przypadki: W EN57-001 nastawiam kierunkowy...
1) na 1 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0 ale skład nadal się rozpędza (amperomierz wskazuje pobór prądu).
a) Jeśli w tym momencie zahamuję to oczywiście wywala nadmiarowy.
b) Jeśli w tym momencie przestawię kierunkowy na 0, to prąd spada na 0, skład jest na wybiegu wytracając powoli prędkość i można bez obaw hamować.
2) na 2 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0. Skład przestaje się rozpędzać (amperomierz nie wskazuje poboru prądu). Można hamować.
Przyznam się bez bicia, że nigdy w realu nie prowadziłem kibelka i tylko mogę zdając się na logikę domniemywać że stan w exe 390 nie jest prawidłowy. Poproszę bardziej wtajemniczonych o potwierdzenie albo zaprzeczenie mojej tezy.