Autor Wątek:  PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57  (Przeczytany 8734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« dnia: 11 Grudnia 2012, 11:14:56 »
Witam. Jadąc EN57 przy hamowaniu elektrycznym notorycznie wybija mi Przekaźnik Nadmiarowy Silników Trakcyjnych. Co robię nie tak? Co muszę zmienić w nawykach pozostałych po starszych paczkach?

Poprawiona literówka w temacie.

Kamils

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudnia 2012, 11:37:08 »
Ja hamuję elektropneumatycznym i mnie przekaźnik nadmiarowy nie wybija.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudnia 2012, 11:45:24 »
A to ciekawe bo ja daję pozycję hamowanie EP pod 2 na klawiaturze numerycznej i cały czas mi wyrzuca PNST.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Grudnia 2012, 12:01:52 »
Jeżeli chce się hamować, to dobrze jest zejść nastawnikiem do 0 - inaczej, jeśli akurat nastawiona jest jakaś wyższa pozycja, to przy spadku prędkości prąd silników bez problemu wzrośnie na tyle, aby wywalić PNST.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Grudnia 2012, 14:22:57 »
Na exe (365) z SP1 to nie występuje. Potwierdzam, jest tak w exe 390. I teraz dwa przypadki: W EN57-001 nastawiam kierunkowy...
1) na 1 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0 ale skład nadal się rozpędza (amperomierz wskazuje pobór prądu).
a) Jeśli w tym momencie zahamuję to oczywiście wywala nadmiarowy.
b) Jeśli w tym momencie przestawię kierunkowy na 0, to prąd spada na 0, skład jest na wybiegu wytracając powoli prędkość i można bez obaw hamować.
2) na 2 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0. Skład przestaje się rozpędzać (amperomierz nie wskazuje poboru prądu). Można hamować.

Przyznam się bez bicia, że nigdy w realu nie prowadziłem kibelka i tylko mogę zdając się na logikę domniemywać że stan w exe 390 nie jest prawidłowy. Poproszę bardziej wtajemniczonych o potwierdzenie albo zaprzeczenie mojej tezy.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2012, 14:34:09 wysłana przez popatrz »

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Grudnia 2012, 15:33:49 »
Mi się zdaje, że nastawnik kierunkowy nie powinien mieć na to wpływu.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Grudnia 2012, 15:59:06 »
Potwierdzam to co mówi @popatrz. Tak samo jest z pracą przetwornicy/silnika sprężarki, po wyłączeniu  natychmiast następuje samowolne włączenie. Co do wywalania nadmiarowego to wracam do słów popatrz. Pod wpływem pobierania prądu do silników i próby zahamowania dochodzi do zadziałania bezpiecznika nadmiarowego silników trakcyjnych.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Grudnia 2012, 08:59:21 »
No trudno. Będę kombinował z pozycją N II na nastawniku kierunku

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Grudnia 2012, 11:07:43 »
Mi się zdaje, że nastawnik kierunkowy nie powinien mieć na to wpływu.
Nastawnik kierunkowy na pozycji neutralnej odcina zasilanie.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Grudnia 2012, 17:15:18 »
exe 390 W EN57-001
To był przykład. Problem dotyczy też innych EZT (np. EW58). Czy to nie jest jakiś nieplanowany efekt tej zmiany?

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Grudnia 2012, 17:27:59 »
Ja myślę że tak, ponieważ te 2 pojazdy mają inne charakterystyki.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 600
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Grudnia 2012, 22:07:58 »
Ale przecież po zejściu z pozycji na nastawniku, wał kułakowy przez chwile pracuje. Trzeba poczekać aż zgaśnie lampka jazdy na oporach. Wtedy dopiero można hamować.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Grudnia 2012, 22:17:45 »
A co z "jednokierunkowością" nastawnika w kibelku?

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Grudnia 2012, 22:34:41 »
Ale przecież po zejściu z pozycji na nastawniku, wał kułakowy przez chwile pracuje. Trzeba poczekać aż zgaśnie lampka jazdy na oporach. Wtedy dopiero można hamować.

Tylko że EN57 ma malutki wał gdzie praktycznie schodzenie z pozycji jest natychmiastowe. Co do symulacji to komory łukowe nie będą się zamykać w nieskończoność.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Grudnia 2012, 22:41:28 »
Czy to nie jest jakiś nieplanowany efekt tej zmiany?
Nie sądzę. Wyłączony został czas oczekiwania na załączenie styczników. Akurat EN57 sam jechałem i przestawiałem z 0 od razu na R i to działało, a w Symku bez zatrzymania na P potrafiło się nie załączyć. Przy okazji trzeba będzie sprawdzić, co tam się dzieje. Chociaż najlepiej by było całość wywalić i zastąpić porządnym programowaniem obwodów. Na razie się musicie jakoś przemęczyć i cieszyć tym, że zostały poprawione setki innych błędów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Grudnia 2012, 22:44:14 »
Mnie AI kiblem nie pojeździ prawidłowo o czym pisałem w Beta.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Grudnia 2012, 01:18:56 »
Sprobujcie dac w silnikowym SCDDelay=0.001, powinno natychmiast schodzic z pozycji. W kazdym badz razie jest to dziwne - na EU/EP/E*/costam po zejsciu na 0 automatycznie sa rozlaczane silniki (MainCtrlActualPos ustawia sie na 0 natychmiastowo).
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Grudnia 2012, 06:47:58 »
W kiblu wał kułakowy nie załącza prądu, on zwiera rezystory zmienia układ i włącza bocznikowanie. Pracuje w jedną stronę, to co jest w maszynie jest źle. W realu nie możemy zejść np z R na S. Zejście na 0 powoduje natychmiastowe wyłączenie prądu ale zanim znowu damy na pozycję musimy poczekać aż wał przekręci się na pozycję wyjściową.