« Odpowiedź #5 dnia: 25 Września 2012, 14:12:21 »
Przeważnie wmontowywano w to miejsce przyciemnianie reflektorów - przynajmniej z takimi przypadkami się spotkałem. Generalnie jest to pozostałość po PSR. Podczas napraw rewizyjnych, elementy pulpitu są przekładane z jednej na drugą.
Przyciemnienie reflektorów w postaci przycisku? -pierwsze słyszę. Co do PSR to napisałem wyraźnie, że na zdjęciu EP07-479 nie jest to pozostałość po PSR bo jet to typowy otwór montażowy pod przycisk a nie pod PSR. On miał zupełnie inne mocowanie które z resztą przedstawiłem na drugim zdjęciu. Pulpit jako pulpit to jedna blacha i ta od 07-479 miała jakiś przycisk w zaślepionym miejscu. Ze zdjęć jakie odnalazłem w internecie wychodzi na to, że niektóre EU07 miały w tym miejscu przycisk luzowania hamulca a tam gdzie jest grzybek pod kontrolkami miały dodatkową LSkę -pytanie skoro tak było to po co ta dodatkowa LSka? załącznik ->
Wiem, że któraś z 07 miała/ma tam zbijak do czeskiego systemu VZ LS. Nie wiem jak sprawa wyglądała konkretnie na 479
To też brałem pod uwagę ale znam przypadek gdy jedna EU07 (numeru nie pamiętam) miała miejsce na przycisk tylko w jednej kabinie.
Co do zdjęć tego typu "udziwnień", proponuję przejść się po siódemkach serii 10xy vel. ex-Budyniach. Na niektórych sporo jest przemieszczeń i powieleń niektórych przełączników, także dodanych podczas modernizacji ;)
Budynie i wszelkie maszyny po modernizacjach pozostają po za obszarem moich zainteresowań. Bardziej zależy mi na "udoskonaleniach" dokonanych przez załogi bądź warsztaty -takie udoskonalenia jednostkowe ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2012, 14:13:43 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76