Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Zasilanie elektryczne kolei w różnych krajach

<< < (2/6) > >>

MichałŁ:

--- Cytat: Tolein w 11 Października 2012, 22:50:28 ---Jeszcze warto wspomnieć, że do zasilania odbiornika o tej samej mocy znamionowej prądem przemiennym potrzebujemy przewodu o dużo mniejszym przekroju, w efekcie trakcja jest lżejsza i dużo mniejsze problemy generuje przy dużych prędkościach pracy odbieraka.

--- Koniec cytatu ---
Najpierw się uczymy potem piszemy. Co prąd AC ma wspólnego z przekrojem przewodu? Równie dobrze można mieć 25kV DC i też można wieszać cienkie przewody. Nawet przy DC mogły by być cieńsze.

Co do ZSRR. Sieć 25kV zasilana musi być z jednej fazy krajowego systemu elektroenergetycznego, dlatego przy rozruchach powoduje się dużą niesymetrię obciążenia (wtedy tam pogarsza nam się współczynnik mocy i ogólnie nie jest dobrze, ale ja się nie znam dobrze na tym). System 3kV DC pobiera prąd z trzech faz równomiernie je obciążając. Dlatego linie podmiejskie gdzie mamy często rozruchy no i jakieś linie elektryfikowane w dawnych czasach mają 3kV DC, a linie dalekobieżne o małej ilości rozruchów 25kV 50Hz.

Tak jak napisałem Podział 3/25kV zależy też od daty elektryfikacji. Puki nie rozpoczęto budowy prostowników krzemowych ciężko było upchnąć prostownik w lokomotywie (pierwsze WŁ60 i 80 miały rtęciowy prostownik ale to się nie sprawdzało) dlatego robiono prostowniki w podstacjach, a sieć zasilano już prądem stałym.

guest4368:
Kolejne sekcje sieci 25kV 50Hz mogą być zasilane z kolejnych faz, jednak pantograf nie może zwierać dwóch sąsiednich sekcji co komplikuje nieco budowę. System 15kV 16 2/3Hz równomiernie obciąża fazy a obniżona częstotliwość pozytywnie wpływa na silniki prądu przemiennego (mniejsze prądy wirowe). Wada - podstacje muszą mieć specjalne transformatory oraz mniejsza częstotliwość -> większy przekrój rdzenia transformatora.

MichałŁ:
System 16 2/3Hz Wymaga falowników które przetwarzają prąd z sieci 50Hz na 16 2/3Hz jak to robiono przed erą energoelektroniki ?
Albo musiały być przetwornice wirowe AC/AC albo oddzielne elektrownie dla celów sieci trakcyjnej.

Co do sekcjonowania to ciężko było by zapewnić dobre zabezpieczenie przed przeciągnięciem łuku miedzy sekcjami zapewniając krótki odcinek jazdy bez napięcia.  A jak rozwiązać problem braku napięcia przez jakiś odcinek np. na wzniesieniu?

guest4368:
Coś o systemach zasilania:
http://www.szybkiekoleje.org.pl/UserFiles/File/ART%3ESWIAT/tts%202005%2005%2080-90.pdf
Słyszałem, że TGV opuszcza pantografy przy każdym sekcjonowaniu.

MichałŁ:
O widzisz Czegoś i ja się dowiedziałem.
Ale to nie są tak jak u nas że każda sekcja (czyli tak jak by u nas miedzy izolatorami sekcyjnymi) jest zasilana z innej fazy. Tylko cały jakiś większy odcinek zasilany z danej podstacji. Ale i tak są stosowane urządzenia do symetryzacji obciążenia miedzy fazy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod