Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Zasilanie elektryczne kolei w różnych krajach

<< < (4/6) > >>

Anrej:

--- Cytat: Michalł ---Jak każdy wie mamy w prądzie przemiennym trzy moce pozorna, czynna i bierna. Jeżeli mamy obciążenie rezystancyjne moc pozorna = biernej.
--- Koniec cytatu ---
Wprowadzasz w błąd.
W prądzie przemienym mamy moc pozorną, która jest sumą geometryczna mocy czynnej i biernej.
S2 = P2 + Q2
Jezeli mamy obciążenie rezystancyjne to moc pozorna równa mocy czynnej.

Silnik elektryczny jest urządzeniem indykcyjnym.
Dla prądu stałego stanowi tylko opór czynny - rezystancję R
W przypadku prądu przemiennego dochodzi jeszcze opór bierny - reaktancja XL
XL = 2πfL
Dla prądu przemiennego silnik przedstawia opór pozorny Z impedencję.
Z2 = R2 +  XL2
W przypadku  prądu stałego przepływa prąd.
I = U / R
W przypadku prądu przemiennego przepływa prąd.
I = U / Z
Dlatego silniki komutatorowe mimo że mają taką samą konstrukcję, to w przypadku pradu stałego nawijane są cieńszym drutem.

Odbiorca indywidulny płaci tylko za pobraną moc czynną. Odbiorca przemysłowy płaci za moc czynną i bierna. Ponieważ przeważnie moc pozorna jest indukcyjna, to stosuje się kondensatory kompensujące.

MichałŁ:
Fakt moja pomyłka, miało być moc pozorna = mocy czynnej.

Silniki komutatorowe dla prądu zmiennego i stałego nie maja takiej samej konstrukcji. Dla prądu stałego stojan jest lity dla prądu przemiennego składany z cienkich blaszek, inaczej byś miał wielką grzałkę od prądów wirowych. Silnik AC na DC będzie chodził bez problemu w drugą stronę już nie.

Anrej:
W każdym przypadku rdzeń wirnika składany jest z blach nakrzemionych, izolowanych względem siebie.
W silniku prądu przemiennego rdzeń stojana jest zawsze wykonany blach nakrzemionych i izolowanych względem siebie.
W przypadku silnika prądu stałego rdzeń stojana jest zbydowany tak samo jak w przypadku silnika prądu przemienngo. Lub rdzeń jest wykonany ze stali litej, a nadbiegunniki skladane są z blach.
Przy zasilaniu prądem stałym też wystepują prądy wirowe.

Tak dla wyjasnienia, ale to nie jest tematem wątku.

W Polsce napięcie w trakcji kolejowej wynosi 3kV DC Silniki przystosowane są do napięcia 1,5kV, dlatego są łączone szeregowo.
Jak to jest w przypadku trakcji 25kV AC 50Hz, 15kV AC 16,7Hz, 11kV AC 16,7. Silniki sa podłączane bezpośrednio do sieci, czy zasilane są przez transformator.
W Europie jest wytwarzany prąd o częstotliwości 50Hz. To skąd częstotliwość 16,7Hz - 50/3 = 16,7.

MichałŁ:
W elektrowozach z eksploatowanych w Rosji są transformatory. I w zależności od serii mamy różne napięcia maksymalne np.
CzS4 800V
Cz8 820V
WŁ80 950V
WŁ60 1450V

A to link do filmiku o systemie regulacji napięcia w lokomotywie WŁ60, jest to opie pierwszych egzemplarzy jeszcze z prostownikiem rtęciowym.

Anrej:
Tak ale to był rok 1960. Zastosowany jest tam prostownik pełnookresowy z punktem zerowym. W tym przypadku transformator miał podwójne uzwojenie wtórne.
Teraz mamy rok 2012 napewno technologia się zmieniła. Choćby transformatory toroidalny, prostownik w układzie mostkowym, przy którym wystarczy tylko tylko jedno uzwojenie wtórne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod