Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Eureka! Więcej FPS?

(1/2) > >>

jaras:
Witam wszystkich..

Tak sobie ostatnio nad tym rozmyślałem, chociaż nie miałem czasu tego sprawdzić.  Po za tym ja i tak mam bardzo wolny sprzęt, więc u mnie zapewne wydajność podskoczy o 1, może 2 FPS :-).

Ale jest to propozycja dla ludzi o "mocnych" kompach.

Czytając sobie plik Scenery.doc z opisem wszelkich komend zawartych w pliku ze scenerią, na pierwszej stronie trafiłem na coś takiego (na co wcześniej nie zwróciłem uwagi):
--- Cytat: Autor Scenery.doc ---1.1 Node

Definiuje obiekty widoczne (a ogólniej: obiekty które bierze pod uwagę funkcja Render).

Parametry podstawowe:[*]MaxDistance - maksymalna odległość z jakiej obiekt będzie widoczny[*]MinDistance - minimalna odległość z jakiej obiekt będzie widoczny[*]Name - nazwa obiektu, jeśli nie potrzebujemy należy wpisać none[*]Type - rodzaj obiektu[/list]
--- Koniec cytatu ---

Jak zauważyłem w plikach ze sceneriami, wszędzie, jako wartości parametru MaxDistance używa się -1, co oznacza nieskończoność. Wydaje się to bezsensem, aby symulator do narysowania scenerii miał obliczać również elementy z drugiego jej końca, a nawet z odległości kilku kilometrów, które i tak już nie są przecież widoczne.

Jeśli zatem w pliku scenerii (i wszystkich plikach, które są dołączane komendą include) poprawić wpisy:
--- Kod: ---node -1 0 ...
endnode
--- Koniec kodu ---
na
--- Kod: ---node 500 0 ...
endnode
--- Koniec kodu ---
gdzie liczba 500 jest widocznością wyrażoną w metrach i można by ją ustalić eksperymentalnie, to wówczas symulator miałby być może mniej do rysowania, a przez to chodziłby szybciej.

Krajobraz będzie wówczas trochę okrojony, bo widać będzie tylko te obiekty, które są w zasięgu (w powyższym przykładzie: 500 m). Zatem trzeba tu użyć kompromisu: albo dalekie, piękne widoki, albo szybsza symulacja.

Sama zmiana wpisów nie jest trudna. Można to zrobić w Notatniku:

a najlepiej w Wordzie (polecam do szczególnie dużych plików - Notatnik wówczas działa bardzo ślamazarnie):

W Wordzie trzeba zaznaczyć w okienku opcję "Użyj symboli wieloznacznych" - wtedy można użyć znaku gwiazdki ("*") dla dowolnego ciągu znaków (nie wszystkie wpisy node mają wartość MaxDistance równą -1).

Oczywiście, moje przypuszczenia, to tylko hipoteza - nie twierdzę, że cokolwiek to przyśpieszy, ale może. Z pewnością zauważalne przyśpieszenie będzie widoczne na szybszym sprzęcie.

Polecam wszystkim spróbować mojego pomysłu. Pozdrawiam Was serdecznie.

Siano:
Pomysł dobry ale wole tego nie testować. Poczekam na decyzje innych :)

Kolejarz:
pomysł jest ok. Ale powiedz w której części pliku scn znajduje sie ten wpis co trzeba go zmienić. zrobiłem już kopie zapasową maszyny tylko nie moge znaleźć tego wpisu co czeba go zmienić

Mutopompka:
Więc Jareku, słuchaj. Zrobiłem zgodnie z Twoim opisem. Odpaliłem Quark-reaktywację. I oto moje spostrzeżenia:

1 - pozmnieniałem wartośći NODE -1 na NODE 500
2 - uruchomiłem symulator
3 - podczas ładowania wywalało mi, że brakuje kilkunastu eventów - to było spowodowane "nadgorliwością" zastępowania wyrażenia "node -1" na "node 500" (ponieważ robiłem to hurtowo.....) i w pliku *.SCM zastąpiło mi automatycznie około 200 wpisów.
4 - werszcie po "kilku ładnych chwilach" załadowała się trasa. I muszę przyznać, że coś w tym jest.... U mnie niewiele, bo także mam słaby komp (Athlon TB 750MHz, 384MB ram, Gf2MX 32DDR ram) więc miałem w Wielkim Kacu 5-8 klatek....  A w standardzie mam (3-5) więc przyrost jest.

Ale do rzeczy... wartość 500 jest za mała dlatego, że wszystko ładnie widać, tylko łopatologicznie: O obrębie tych 500..... ;) Pomojam fakt, że semafory było widać, słupy trakcyjne także - więc jak się można domyśleć, będzie to wina nie dokładnego "zastąpienia" wartościami z -1 na 500. Będziesz także widział skłąd w takiej odległości (czyli 500 od Cieb ie)

Podsumowując. Pomysł dobry, jednak trzebaby było zwiększyć parametr z 500 na 2000 (ponieważ nie opłaca się wzrost (u mnie bynajmniej) 3 klatek za cenę jaką widzę przy zastosowaniu wartości 500. Jeszcze dodam, że mój sprzęt to już zabytek, ale jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie na procu o zegarku większym niż 1.4 GHz. A czy to się będzie opałcać (czy naprawdę jest wzrost liczby FPS-ów)? To już zostawiam potencjalnym "szperaczon" w ustawieniach i kodzie tras.....

hejnal:
Od dawna się tłucze do głowy modelarzom że mają w modelach ustawić MaxDistance więc jeśli to zrobili to zmiana wpisu w scenerii nie wiele pomoże. Jednak każdy traso-pisarz powinien sprawdzić odległości dla modeli jakie wstawia do scenerji i sam ustawić sobie node x. Zakładając że ta opcja wogule działa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod