Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Tor szeroki tor normalny

<< < (5/5)

Tyrystor:

--- Cytat: Damianek2000 w 01 Października 2012, 07:02:58 ---Mam styczność z LHS i byłem pewien że szyny są większe :):):). Nawet na stacji Wola Baranowska jest kilka torów normalnych i kiedy się je porówna z LHS widać różnicę.

--- Koniec cytatu ---

Może masz mylną pewność :) Szyny muszą być takie same jak w torze normalnym, jedna z przyczyn to nacisk na podkłady oraz możliwość projektowania lokomotyw z szerszym wózkiem i nie wymagałoby zmian projektowych w osiach.

Tolein:
Ale widzisz, @Wishniowy, kilka postów wyżej masz przykłady cięższych szyn używanych w torze szerokim, ale mimo wszystko dalej wątpisz.
Nie bardzo rozumiem też samą argumentację: nacisk na podkłady - skoro trzeba zrobić inny podkład (bo inny rozstaw szyn) to jaki jest problem uwzględnić przy projektowaniu inny ciężar szyny; zmiany w osiach - tutaj kompletnie nie rozumiem, przecież tak długo jak główka trzyma stały profil, tak długo nie robi to dla taboru kompletnie żadnej różnicy. To że stopka jest szersza, czy cała szyna jest wyższa, na dobrą sprawę nic do tematu osi nie wnosi, natomiast zwiększa sztywność szyny, jej parametry fizyczno-użytkowe, co przy większym nacisku na oś wydaje mi się jak najbardziej pożądane.

JONIN_EZT:
Jak już o nacisku mowa, to od razu na całą konstrukcję się bierze pod uwagę, czyli patrz nacisk na oś. Znamy nacisk na oś to jednocześnie znamy klasę toru i wszystkie zawarte elementy jak szyny, podkłady, złączki, grubość podsypki i przy okazji czy tor klasyczny czy bezstykowy. Szyna może być lżejsza lub cięższa, ale przy tym trzeba jeszcze pamiętać o rozstawie podkładów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod