Poczytaj pliczek
SCENERY.DOC Jest tam wszystko wyjaśnione co do oznaczeń stosowanych przy układaniu składów.
Co do dodatków... jeżeli dodatkiem jest nowa tekstura to kopiujesz ją (rozpakowaną oczywiście) do danego katalogu, czyli np. tekstura nowej EN57 nazwijmy ja 795. Rozpakowujesz ją do katalogu DYNAMIC\PKP\EN57
Następnie musisz wejść w plik scenerii, w którym chcaiłbyś, aby nowa tekstura była widoczna (sceneria ma rozszerzenie *.SCN). Edytujesz ją notatnikiem, w patrzysz, gdzie jest wpis dotyczący składu, np w Zwrotnicowie:
stary skład na taki wpis:
node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\en57 en57-800r 6ba 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\en57 en57-800s 6bs 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\en57 en57-800r 6bb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
A ty ściągnąłeś teksturę EN57-795, więc podmieniasz tylko wpisy, które powinny wyglądać tak:
node -1 0 EN57-795ra dynamic PKP\en57 en57-795r 6ba 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 EN57-795s dynamic PKP\en57 en57-795s 6bs 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EN57-795rb dynamic PKP\en57 en57-795r 6bb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
To tyle odnośnie podmiany. Jeżeli chciałbys dołączyć jakiechś wagony, to musisz dopisać gdzieś w definicjach składów linijkę odpowiedzialną za wyświetlenie wagonu, czyli, np.:
...node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 413Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
[b]node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic[/b]
Jak widzisz, to jest przykład. Ostatnia linijka powyższego przykładu oznacza dodanie do składu wagonu..
Mam nadzieję, że choc troszkę wyjaśniłem.