@Ra, Ty tu jesteś od projektowania algorytmów, ale pozwolę sobie napisać jak ja to widzę.
1. Na serwerze znajduje się plik XML, jest w nim zawarta nazwa Paczki Całościowej (właściwie to wersja) oraz nazwy, wersje i linki do dodatków opublikowanych po wydaniu paczki. Wersje dodatków można "spisywać" z linku do nich. Oczywiście byłyby one grupowane wg typów:
>scenerie
-całe scenerie
-dodatki do scenerii (ale tak większe, których użytkownicy nie będą musieli wstawiać ręcznie)
-scenariusze
>pojazdy
-tekstury
-kabiny
-pojazdy z kabiną
-pojazdy bez kabiny
>inne dodatki (można wymyślić jeszcze inne kategorie, ale to teraz nieważne)
2. Na komputerze znajduje się plik XML o niemalże identycznej składni, z tym że zawierający aktualnie zainstalowane dodatki. Dodatki mogą być też znakowane czy został pobrany i zainstalowany pomyślnie, czy pobieranie zostało anulowane oraz czy użytkownik zażyczył sobie, by Instalator o tym nie wspominał.
3. Przy uruchomieniu programu aplikacja pobiera plik XML z serwera, sprawdza jego wersję i jeśli znajdują się w nim dodatki, których nie ma w lokalnym XML, pobiera te dodatki (pierw pyta użytkownika czy ten tego chce). Po pobraniu, w lokalnym XML dopisuje dodatek i zmienia parametr na "Pobrany" (mogą to być parametry liczbowe).
4. Program sprawdza czy dodatek został poprawnie rozpakowany i jeśli tak, to zmienia parametr w lokalnym XML na "Zainstalowany".
5. Zawartością serwerowego pliku XML można zarządzać z poziomu przeglądarki. Można zrobić skrypt w PHP (coś jak obecny upload), z którego mogliby korzystać tylko użytkownicy z rangą. Pozostali użytkownicy mogą po zakończonych testach poprosić kogoś, kto ma dostęp do skryptu o wrzucenie informacji o dodatku do XMLa na serwerze.
Co do interfejsu graficznego, byłbym raczej za maksymalnie minimalistycznym wyglądem. Jedynie lista zainstalowanych plików i lista plików sugerowanych do zainstalowania. Byłaby możliwość pobrania dodatków, których nie posiadamy, oznaczenia brakującego dodatku jako już pobranego (np. ręcznie wgranego) lub pobranie bez instalacji (czyli taka wersja dla tych, którzy nie ma internetu).
Plik mógłby też być napisany w innym języku niż XML (np. YAML), a zarządzać nim można by było np. z poziomu aplikacji, a nie przeglądarki. Mógłby mieć też inne parametry lub dodatkowe opcje. To jednak tylko sposób wykonania i zrobisz wg własnego uznania.
Przedstawiłem, moim zdaniem, jeden z najprostszych do zrealizowania pomysłów. Nie wymaga on specjalnego katalogowania paczek ani wykonywania dodatkowych, skomplikowanych operacji przez program. Plik XML nie zajmuje też dużo miejsca, a sposobów realizacji mojego pomysłu jest wiele. Co o tym myślisz Ra, czy można to zrealizować, czy może pomysł z góry jest skazany na porażkę? Jeśli tak, to dlaczego? Może któryś z punktów napisałem tak, że tylko ja to rozumiem, proszę więc o napisanie co jest niezrozumiałe. Być może nie wszystko jest idealne, część pomysłów mógłbyś udoskonalić.
@7play4game, wydaje mi się, że zrealizowanie tego o czym mówisz będzie niemożliwe. Starter nie może pokazywać stanu ładowania scenerii przez EU07.EXE, bo to dwa inne, działające prawie niezależnie programy.