Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Jelitkowo

<< < (5/6) > >>

Ra:
Zapewne można by to jakoś inaczej złożyć, ale jak dotąd (od listopada 2007) nikt nie zgłosił alternatywnej propozycji. Złączenie scenerii raczej blokuje jej dalszy swobodny rozwój, ale za to umożliwia tworzenie zupełnie nowych scenariuszy do jazdy. Starałem się każdą scenerię podłączyć przynajmniej w dwóch miejscach. Po sieci kolejowej jeździ się znacznie lepiej niż po trasie od A do B, bo np. można losowo pojechać objazdem.

Zaproponowane przeze mnie złożenie jest dosyć płynną koncepcją - ostatnio przesuwałem SDR o 5km na północ, by uzyskać więcej przestrzeni. Być może podczas dalszych prac będą potrzebne jakieś dodatkowe przesunięcia. Miejsce, w którym jest Bałtyk jest mocno niedookreślone - wstawiona jest tam sceneria Rochowice, której docelowy kształt nie jest znany i być może będzie musiała być umieszczona w innym miejscu. Mi najbardziej pasuje na przedłużeniu SDR, dzięki czemu mamy magistralę od południa (Drawinowo) przez Moczniki, SDR, Bałtyk do jakiegoś bliżej nieokreślonego portu na północnym wschodzie. Chciałbym też zrobić jakiś sensowny przebieg teoretycznego brzegu morza, co się komplikuje przez kształt nowego Quarka, o którym też trudno powiedzieć, czy powstanie i w jakiej formie. W najgorszym razie przyjdzie pociąć niepasujące scenerie, co z kolei daje duży minus do tzw. znajomości szlaku. Albo trzeba będzie je podczepiać jednym końcem, przez co nie będzie opcji objazdu. Aktualnie prace trwają nad stacją Dzierżawa na Linii 546, a trwa to długo dlatego, że w edytorze trzeba dorobić pewne mechanizmy (ukresy, automatyczne przeliczanie poszerzeń torów, rozjazdy łukowe itp.).

P.J.:
Skoro odświeżacie tą scenerie, to chciałbym zwrócić uwagę, że przy przejściach linii z pochylenia na poziom są za duże załomy toru (zarówno wklęsłe, jak i wypukłe). Brakuje też krzywych przejściowych. Nie mniej te załomy przy pochyleniach są bardziej mniej realne niż brak krzywych przejściowych na łukach. Przydałoby się to też poprawić... 

Ra:
Krzywych przejściowych to chyba brakuje wszędzie. Gdyby się nikomu wcześniej nie udało poprawić załomów profilu, to poprawię sam w plikach przekazanych do testów.

P.J.:
Nie wiem akurat czy tutaj to wrzucać, ale do wywołanego tematu tutaj najlepiej pasuje. Przygotowałem na szybko w wordzie zasady tworzenia załomów i łuków pionowych dal twórców scenerii. Mam nadzieje, że się przyda.

SKP:
Niepotrzebnie się trudziłeś, bo takie zasady już dawno temu spisał @Paul, a link do nich znajduje się w przyklejonym temacie ;)
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod