Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy

<< < (4/5) > >>

Tolein:
Powoli posuwam się z tematem do przodu. Niestety trochę pracy mam ostatnio, do tego różne "śmieszne" przygody (jak odpadające od auta koła, etc). Na chwilę obecną jest cuś takiego (załącznik), wszystko wygenerowane poprzez podanie kilku parametrów.
Program powstaje w C++, generuje plik w formacie t3d.
Jeszcze trochę dłubaniny zostało, ale powinno wkrótce być gotowe, mam nadzieję, że jeszcze do końca tego tygodnia.
I tak, wiem, że to prościzna, że takie coś się pisze w 10 minut i w ogóle - przykro mi, jestem zielony, niemalże od podstaw zaczynałem. Mam tylko nadzieję, że z drugą fazą rozwoju programu pójdzie mi lepiej, a chciałbym w niej dodać też możliwość generowania wysięgników teownikowych oraz trakcji z pojedynczym djt. O ile to drugie zadanie jest raczej proste do wykonania, to z pierwszym trzeba będzie znów podłubać.

Swoją drogą - program generuje siatkę w metrach (tzn. 1.0 w siatce to 1m, a 0.001 to 1mm, ale z tego co rozumiem, nie ma większego problemu z przekonwertowaniem tego na dziwaczne jednostki 3dsmaxa (1m = 39.3701), wystarczy zmienić odpowiednie wartości w matrycy transform.
Swoją drogą 2 - w programie maszyny, o ile dobrze mi wiadomo, znowuż operuje się na wartościach równych metrom (1.0 = 1m, 0.001 = 1mm).

AtapiCl:
Yyy... Ale wcale nie musisz konwertować tego jak leci i dostosowywać do 3dsa (o jednostkach mówię). http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11259.msg108177.html#msg108177 Analogicznie postępujesz i jest cacy :)

Tolein:
Nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Siatkę generuję i eksportuję do .t3d programem, który aktualnie piszę. Tak tylko dla celów poglądowych chciałem sobie efekty pracy wrzucić do maxa i przeanalizować co jest źle, a co bardzo źle i przy okazji stwierdziłem, że zrobię screena, żeby pokazać, iż "to żyje".
Generowana siatka trzyma się wymiarów 1m = 1unit. Nie mam pojęcia jak sprawa wygląda w przy modelach innych userów, wiem tyle, że moja ma takie, a takie wymiary oraz że w miarę łatwo da się to zmienić, jeśli zajdzie potrzeba.
Bo jeśli wyeksportujesz z 3dsa .t3d z ustawieniem standardowym, to wyjdzie Ci, że punkt w osi x oddalony o metr od środka ma wartość w osi x 39.3701. A jeśli zmienisz zgodnie z instrukcjami zawartymi w podesłanym przez ciebie temacie, to ten sam punkt będzie miał wartość w osi x 1.0.
Sam już nie wiem, czy ktoś zrozumie to co właśnie namotałem.

AtapiCl:
Chodzi o to, że w praktyce nikt tworzący modele do maszyny nie bazuje na jednostce domyślnej z 3dsa, tylko na metrach. Wtedy jednostki 3dsa już nie są dziwaczne, tylko takie same ;)

Tolein:
Poszukuję jakiegoś szaleńca chętnego przetestować program. Chodzi w o wklepywanie losowych liczb, a następnie oglądanie siatki w 3dsie, czy nie ma żadnych dziur, etc.

Prace w toku.
Screen, żeby było ładniej.
Około 600 trójkątów w chwili obecnej, docelowo będzie około 900.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod