Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Symulator kierownika

<< < (2/3) > >>

Ra:
Przetwarzanie liczb na liczebniki nie jest bardzo trudne. Da się nawet zrobić różną konwencję dla różnych głosów.

Tolein:
Jeśli dobrze kojarzę, przydać się też mogą "lewa" oraz "prawa".
Na śródmieściu (Wwa Śródmieście) są przy jednym torze dwie krawędzie peronowe i kierownik najpierw wychodzi z jednej (stacja jest na łuku, więc jeśli dobrze kojarzę, najpierw wychodzi od zewnętrznej), daje "lewa gotów", bądź "prawa gotów" do zamknięcia jednej strony, a potem dopiero przeciwna strona i "odjazd".
Swoją drogą - serio kierownik obserwuje sygnały i czeka z "gotowością" aż zbiją s1? Jeśli nie, to nawet lepsza opcja - odjazd planowany na, dajmy na to - 13:17; 13:17 wybija, kierownik nam daje odjazd, a tu s1 na semaforze. Surpraaajs!

Ra:
Z tego, co widziałem, to kierownik obserwuje sygnały i zgłasza gotowość/odjazd po podaniu semafora. Ale może się zdarzyć tak, że pociąg ruszy spod peronu i podjedzie pod semafor, zwłaszcza jeśli semafor jest w większej odległości od peronu.

Tolein:
Celem rozwiania wątpliwości przejrzałem (pobieżnie) instrukcję pracy drużyn konduktorskich H1, konkretniej dział


--- Cytuj ---§11. Obowiązki kierownika podczas jazdy pociągu i postoju w stacjach pośrednich oraz na szlaku
--- Koniec cytatu ---

i nie znalazłem tam żadnej wzmianki o sprawdzaniu przez kierownika pociągu sygnałów świetlnych.
Natomiast w R1 Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów widnieje m.in zapis


--- Cytuj ---2. Zezwoleniem na wyjazd pociągu ze stacji lub posterunku odgałęźnego z semaforem wyjazdowym jest:
1) podanie sygnału zezwalającego lub sygnału zastępczego na semaforze wyjazdowym, a na posterunkach ruchu wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów - podanie ponadto sygnału "Nakaz jazdy";
2) podanie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym grupowym i sygnału zastępczego na semaforze przy torze, z którego ma odjechać pociag
3) podanie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym grupowym i polecenie dyżurnego ruchu wydane drużynie pociągowej za pomocą urządzeń łączności, za pośrednictwem nastawniczego (zwrotniczego) lub ustnie w formie "Pociąg numer z toru numer odjazd" na posterunkach ruchu wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
4) jeżeli nie można lub nie wolno podać sygnału zezwalającego lub sygnału zastępczego na semaforze wyjazdowym albo jeżeli pociąg wyjątkowo ma wyjechać z toru nie posiadającego semafora wyjazdowego - zezwoleniem na wyjazd pociągu jest wydanie drużynie pociągowej rozkazu pisemnego;
5) jeżeli z miejsca odjazdu pociągu nie widać wskazań semafora wyjazdowego na stacjach ustalonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy - zezwoleniem na odjazd pociągu jest polecenie dyżurnego ruchu przekazane drużynie pociągowej za pomocą urządzeń łączności, po uprzednim nastawieniu na semaforze wyjazdowym sygnału zezwalającego na jazdę.
--- Koniec cytatu ---

Na moją głową nieco to zagmatwane, ale wychodzi na to, że kierownik otrzymuje rozkaz jazdy od dyżurnego (który z założenia raczej jest zgodny z sygnałem na semaforze).

- - -

Swoją drogą, tak z nieco innej beczki - i tu pytanie dla znawców/pracowników kolei - czy cała obsługa (tj. maszynista, kierownik, nastawniczy, rewidenci, dyżurny i kij wie kto jeszcze) operuje na tej samej częstotliwości radia? Bo jeśli tak, to powinniśmy też słyszeć rozkazy dla innych pociągów i nie tylko.
Trochę mi też brakuje tego "dodatkowego wyzwania" w postaci: słyszę "37-313 odjazd" -> rozruch -> nagle uświadamiam sobie, że przecież numer pociągu który prowadzę, to 37-211 -> rozpoczynam hamowanie awaryjne. ;-)

Ra:
Tak, zwykle na danej stacji funkcjonuje jeden kanał, ewentualnie jeśli robi się manewry, to może być używany drugi. Na stacjach węzłowych może być kilka kanałów w użyciu, jeśli każda linia ma własny.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod