Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak wykonać teksturę lokomowywy/wagonu?
Cesky Kretek:
--- Cytat: james.szczesny w 17 Maja 2012, 18:15:33 ---Ostatnio próbowałem zrobić teksturę EN57. Używam GIMP. Przy skalowaniu używałem interpolacji sześciennej bądź żadnej. Przy braku interpolacji całość tekstury wydawała się ostrzejsza, jednak tabliczki i napisy były poprzerywane. Przy interpolacji napisy były lepiej widoczne, jednak całość tekstury wydawała się lekko rozmyta. W załączniku podaję wycinki tekstur. Który sposób interpolacji według was lepiej prezentuje się w MaSzynie?
--- Koniec cytatu ---
Spróbuj użyć interpolacji dwusześciennej - wyostrzanie.
guest4368:
Kolejny test interpolacji. Ten sam kawałek obrazu skalowany do tych samych rozmiarów z użyciem różnych metod interpolacji. Najwyższy obrazek wypadł kiepsko, pozostałe są niemal identyczne ze sobą. Tekstura miałaby rozmiar 1024x1024 tak jak pozostałe malowania EN57, wobec czego te wycinki praktycznie odpowiadają fragmentom tekstury. Czy według was taka jakość jest wystarczająca?
W złączniku po lewej testy interpolacji, po prawej test jasności tekstury.
Quark-t:
--- Cytat: james.szczesny w 18 Maja 2012, 10:04:08 ---W złączniku po lewej testy interpolacji, po prawej test jasności tekstury.
--- Koniec cytatu ---
Trzeba było dopisać jeszcze która jest która - takie testy bardzo się przydają.
guest4368:
GIMP 2.6, interpolacja od góry(symetrycznie lewo i prawo):
brak;
Liniowa;
Sześcienna;
Sinc (Lanczos3).
adsim:
Używaj normalnie sześciennej, a na koniec prac trzeba teksturę wyostrzyć.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej