Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Jak wykonać teksturę lokomowywy/wagonu?

(1/3) > >>

Bartek46:
Witam! Ostatnio przeglądając dział, gdzie umieszczane są zdjęcia na tekstury taboru kolejowego postanowiłem spróbować swoich sił w "repaintowaniu" tekstur lokomotyw czy też wagonów. Pobrałem przykładowe zdjęcia np. jakiejś lokomotywy.
Tutaj chciałbym zadać kilka pytań do osób bardziej zaawansowanych w tworzeniu tekstur.
- Jak Wy tworzycie swoje repainty? łączycie np. cały bok lokomotywy ze zdjęć i potem wycinacie z niego odpowiednie elementy i nakładacie na teksturę, która znajduje się już w symulatorze?
- Posiadam PC2010 w wersji DDS. Do tej pory otwierałem "wzorcową" teksturę w programie DXTBmp, tam korzystałem z opcji Image->Flip image and Alpha. Po tym procesie zapisywałem teksturę z rozszerzeniem .tga i potem próbowałem nałożyć cos na nią w Photoshop'ie. Po włączeniu danej lokomotywy z moją tekstrą na torze doświadczalnym, w miejscach naklejek z datą rewizji itp. pojawiało się czarne pole. Czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć? Czy może robię coś źle?
 Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zależy mi na tym, aby nauczyć się teksturowania, gdyż chciałbym wspomóc rozwój naszego symulatora, a poza tym mieć frajdę, że coś, co sam wykonałem jeździ po MaSzynaowych szlakach :)

adsim:
Po pierwsze - nie repaintujemy, tylko tworzymy tekstury:).
Po drugie - możesz sklejać i dopiero wstawiać, rób jak Ci wygodnie, byle byś odpowiednio przygotował zdjęcia przed obróbką: odszumić, wyprostować, usunąć bęczkę (wszystkie te zabiegi były opisywane na forum).
Po trzecie - dla osób tworzących coś do symulatora jest przeznaczona PC2010 w wersji TGA. DDS jest kompresją stratną i każdorazowa modyfikacja takiej tekstury powoduje utratę jej jakości. Nie wiem tylko czy jest sens pobierać teraz PC2010TGA, gdy na horyzoncie jest już wersja 2011.

pol102:

--- Cytat: adsim w 04 Maja 2012, 23:07:58 ---Po pierwsze - nie repaintujemy, tylko tworzymy tekstury:).
Po drugie - możesz sklejać i dopiero wstawiać, rób jak Ci wygodnie, byle byś odpowiednio przygotował zdjęcia przed obróbką: odszumić, wyprostować, usunąć bęczkę (wszystkie te zabiegi były opisywane na forum).
Po trzecie - dla osób tworzących coś do symulatora jest przeznaczona PC2010 w wersji TGA. DDS jest kompresją stratną i każdorazowa modyfikacja takiej tekstury powoduje utratę jej jakości. Nie wiem tylko czy jest sens pobierać teraz PC2010TGA, gdy na horyzoncie jest już wersja 2011.

--- Koniec cytatu ---
W obecnej chwili jest sens. Dokładając jakąkolwiek cegiełkę do projektu, przyczyniamy się do jego rozwoju. PC2011 nie wyszła i wobec zapowiedzi Quarka szybko nie wyjdzie. Dochodząc do meritum złóż jakąkolwiek teksturę czegokolwiek (proponuję budynki na początek bo z zasady nie trzeba dopasowywać różnorakich zdjęć jednego boku).

guest4368:
Ostatnio próbowałem zrobić teksturę EN57. Używam GIMP. Przy skalowaniu używałem interpolacji sześciennej bądź żadnej. Przy braku interpolacji całość tekstury wydawała się ostrzejsza, jednak tabliczki i napisy były poprzerywane. Przy interpolacji napisy były lepiej widoczne, jednak całość tekstury wydawała się lekko rozmyta. W załączniku podaję wycinki tekstur. Który sposób interpolacji według was  lepiej prezentuje się w MaSzynie?

AtapiCl:
Ta ostrość jest przesadzona...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod