Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Pomysł wprowadzenia automatyki sterowania ruchem

<< < (2/5) > >>

jumo81e:

--- Cytat: Quark-t w 30 Marca 2012, 22:13:39 ---"Virtual Dispatcher"

--- Koniec cytatu ---

A można więcej szczegółów - czy taki pomysł jest zrealizowany, w realizacji, w planach, nie planowany?



--- Cytat: Ra w 30 Marca 2012, 22:28:48 ---Są dwa osobne zagadnienia: ustalenie trasy oraz bieżące ustawianie przebiegów. A póki co to nikomu się nie chce używać rozkładów, bo trzeba by przypisywać W4 do torów i ustalić czasy przejazdów... Ale zawsze możesz też utknąć w SPT.

--- Koniec cytatu ---

Tak, oczywiście. Trzeba rozpocząć od rzeczy najniższego rzędu aby potem móc na ich podstawie budować coś większego. Stąd też wstępna wizja kroków, od których należy zacząć.

Jak rozumiem W4 służy głównie jako informacja dla AI od prowadzenia pociągu.



--- Cytat: sektor 77 w 30 Marca 2012, 23:06:49 ---Pomysł jest bardzo ciekawy, tylko czy każdy zwykły user nie wnikając w strukturę danej scenerii - będzie mógł w sposób taki jak obecnie prowadzić i cieszyć się symulatorem? To pytanie skierowane jest do autora wątku.

--- Koniec cytatu ---

Dla zwykłego usera nic się nie powinno zmienić - dalej powinien jeździć wedle planu ustalonego przez autora scenariusza, dalej ruszać po podaniu zezwolenia. Oczywiście symulacja powinna być bardziej realna - żadnych atakujących składów, sygnalizacja działająca nawet w przypadku większego zagęszczenia ruchu. Jak każdy pomysł dotyczący "wnętrzności" największy zysk widzę tutaj dla tworzących scenariusze. Ludzie robiący przy tym projekcie są różni, każdy ma swoje zainteresowania i rzeczy, które mu najlepiej wychodzą. Nie sądzę, że wszyscy się interesują urządzeniami SRK. Na szczęście nie muszą - wydaje mi się, że sytuacje ruchowe można zautomatyzować i nie trzeba będzie już ręcznie wpisywać wszystkich zależności dla każdego obiektu osobno. Należy pozwolić robić komputerom to, do czego zostały stworzone - efektywnie wykonywać powtarzalne, automatyczne operacje. A dla twórców scenerii opracować proste informacje, aby mogli sprawnie wykorzystywać dobrodziejstwa automatyki.

youBy:

--- Cytat: jumo81e w 31 Marca 2012, 11:14:55 ---A można więcej szczegółów - czy taki pomysł jest zrealizowany, w realizacji, w planach, nie planowany?

--- Koniec cytatu ---
Jest w planach od wielu lat. Informacji w ogólnodostępnych miejscach jest raczej niewiele.

Paul:
Program przeznaczony do realizacji zależności, sterowania i kierowania ruchem według rozkładu jazdy (automatyczne układanie przebiegów) który miałby współpracować z EU07 zacząłem tworzyć już kawałek czasu temu i postęp prac był dość zaawansowany. Działanie opierało się na geograficznym połączeniu obiektów, ruch pokazywany był w formie typowego zobrazowania komputerowego z możliwością ręcznego sterowania.

Pomysł został zarzucony z powodu kompletnego braku zainteresowania oraz zarzucenia przeze mnie prac nad scenerią linia 139, w której miał być zastosowany (oczywiście powstał edytor umożliwiający stworzenie dowolnego modelu urządzeń i zobrazowania). Jedną z przeszkód był brak kontroli niezajętości torów w EU07 - o ile mi wiadomo zostało to zrobione, jeżeli komuś przeszkadza brak systemu sterowania ruchem w symulatorze (narazie chyba nie był to problem), to mogę projekt odgrzebać.

Sawi:
@Paul pamiętam o tyle o ile tą linię, nawet chyba gdzieś o niej pisałeś. Moim zdaniem warto być odgrzebał ten projekt, bo czasy się zdecydowanie zmieniły :).

pkp.:
Co do nie zajętości torów to w exe już to jest bo miało to pracować w multiplayerze ale komunikacja między serwerem a rainstedem się zawieszała i prace nad poprawnością tego elementu jak i całego multiplayera stanęły z nie wiadomych przyczyn.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod