Autor Wątek:  Nowe EXE 291 - Pytania  (Przeczytany 6573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe EXE 291 - Pytania
« dnia: 26 Grudnia 2011, 17:44:04 »
Witam Serdecznie w ostatni dzień Świąt! Mam pytanie odnośnie nowego pliku wykonywalnego do symulatora. Mianowicie autor Ra, napisał iż teraz jest możliwość załadowywania np pustych węglarek, na scenerii Quark'a, kopalnia Dejawy, bez konieczności wprowadzania zmian w scenerii. Moje pytanie, to jak to sprawdzić? Wszak zdarzenia są napisane, pod kątem starszego exe i brak ingerencji w eventy scenerii, raczej wyklucza wykonanie takiego zadania? A wjazd do samej nasypowni, jest blokowany przez inny skład.  Druga sprawa, czy powstanie temat, poświęcony nowemu exe?
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudnia 2011, 17:49:06 »
Zapoznałeś się z plikiem info? Wiesz o tym, że jest możliwość przechodzenia z maszyny do maszyny?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudnia 2011, 17:59:02 »
Ja to testowałem na PC2010. Był tam skład z SM48 i Eaosami, wsiadłem do tej lokomotywy i podjechałem, węgiel się załadował po zatrzymaniu w budynku.

Co do zmian w EXE, to większość zmian nie rzuca się w oczy. Powinien być nieco większy FPS oraz AI jeździ lepiej (aczkolwiek trochę inaczej niż poprzednio).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudnia 2011, 18:04:40 »
W scenerii wystarczy tylko zamienić obsadę TEM2 z nobody na headdriver i wybrać ten pojazd do prowadzenia, a następnie uruchomić scenerię. I powolutku podjechać do tyłu.
Solo oración!

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Grudnia 2011, 18:08:23 »
Owszem zapoznałem się ze zmianami, i wiem o możliwości przejęcia kontroli nad inną lokomotywą. Niestety, w tym przypadku F5 nie działa, choć w chwili próby użycia tego, AI przejmuje kontrolę, nad ET22, który początkowo ja steruję. Pliki E3D także posiadam, choć zapewne nie mają z tym nic wspólnego. Wzrost fps jest zauważalny, i zachowanie AI także uległo znacznej poprawie. Jednak jak autor zaznaczył, mogą występować kłopoty na pc2010, i u mnie np na nie których sceneriach, AI wykoleja się, lub nie działają event'y.
W scenerii wystarczy tylko zamienić obsadę TEM2 z nobody na headdriver i wybrać ten pojazd do prowadzenia
No tak, miałem nobody...

Edit:
Działa.  Gratulacje i piękne dzięki! Nowe exe, stwarza nowe możliwości. Można zamknąć temat.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2011, 18:40:40 wysłana przez Kaczoros26 »
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudnia 2011, 10:03:01 »
Witam!

Czy jest możliwość wyłączenia antialasignu?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudnia 2011, 10:28:54 »
Owszem jest służy do tego parametr w eu07.ini o nazwie multisampling ustaw wartość na 0. @Ra o tym pisał w info dorzuconym do wydanej wersji exe 162.
4. Antyaliasing (multisampling)
OpenGL od wersji 1.3 umożliwia renderowanie obrazu do okna o znacznie większych rozmiarach, którego zawartość jest następnie skalowana do rozmiaru użytkowego. Dzięki temu ostre krawędzie stają się bardziej płynne i nie jest widoczne schodkowanie pikseli. Oczywiście odbywa się to kosztem FPS. Jeśli jednak FPS jest wystarczająco duży (>20), można sobie na to pozwolić. Tryb antyaliasingu można wybrać w pliku INI, umieszczając wpis "multisampling n", gdzie "n" jest liczbą z przedziału 0÷4. Dla wartości 0 multisampling zostanie wyłączony, dla 4 — kolor każdego piksela ekranu będzie określany jako średnia z 16 pikseli wyrenderowanych (o ile karta to umożliwia — w przeciwnym razie wartość jest automatycznie zmniejszana). Domyślną wartością jest 2 (nawet przy braku wpisu), co oznacza uśrednianie z 4 pikseli. Informacja o włączonym trybie zapisywana jest do "log.txt". W przypadku znacznego spadku FPS należy ustawić mniejszą wartość, ewentualnie poeksperymentować z różnymi rozdzielczościami na pełnym ekranie ("fullscreen yes")
Reasumując, wystarczy do eu07.ini dodać tak wpis:
multisampling 0 // (0)
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2011, 10:43:17 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudnia 2011, 17:35:38 »
Działa, dziękuje.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lutego 2012, 21:02:19 »
Nie wiem za bardzo, do którego tematu należy mój post wpisać, dlatego tutaj wpiszę, gdyż dotyczy nowego exe_291.
Jeśli wybrałem zły temat to proszę uprzejmie administrację/moderatorów o przeniesienie do właściwego.

Po zamianie exe z 162 na 291 jest problem z poprawnym hamowaniem pociągu jadącego "na rozbiegu".
Otóż, przy wpisie:

node 800 0 et22-R004 dynamic pkp\et22_v2 201e_p-r004 201e_p 0.0 headdriver 3 1 pantstate enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 0 70 Cement enddynamic
endtrainset

Na lini61  rozpędzę skład do np 50km/h. Pociąg z takim wpisem swoje waży w porównaniu do tramwaju 105Na. Jednak po wyrzuceniu nastawnikiem na pozycję 0 skład potrafił od Częstochowy Gnaszyn aż do Stradomia jechać z prawie nie zmienioną szybkością. Przy wjazdowych miałem około 45 km/h bez używaniu kranu hamulca pociągowego.

Natomiast przy wpisie:

node 800 0 EP08-013 dynamic pkp\ep08_v1 102e-013 102e_ic 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 EP09-005 dynamic pkp\ep09_v1 104e-005.dds 104e_3 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 515121-91012-2 dynamic pkp\z1_v2 615119-90018-6_IC.dds 152a 0.0 nobody 3 60 passengers enddynamic
node 800 0 515119-91003-9 dynamic pkp\z1_v2 615119-70225-1.dds z1 0.0 nobody 3 60 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91014-2 dynamic pkp\1xxa_v1 wrbd_160_tlk.dds 111a 0.0 nobody 3 35 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615129-90001-0.dds 154a 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615129-90003-6.dds 152aa 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615121-70112-7.dds 152a 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\1xxa_v1 brdhnu_017-7.dds 111a 0.0 nobody 0 72 passengers enddynamic
endtrainset

Wytracanie szybkości jadąc "na rozbiegu" było znacznie większe. Sceneria - Drawinowo.
Np po rozpędzeniu składu do 60km/h, potrafił on w ciągu około minuty wytracić szybkość do ok 40km/h. Po rozpędzeniu do 120km/h i wyrzuceniu na pozycję 0 także po minucie miałem ok 100km/h.

W wersji exe_162 takie "wytracanie" szybkości "na rozbiegu" było bardziej adekwatne do rzeczywistości oraz praw fizyki.
W czym problem, że w obecnej wersji exe towarowy pod znacznym obciążeniem wytraca szybkość jak skład 3x105Na, natomiast "ósemka" ze składem znacznie szybciej ?


Chciałbym jeszcze zapytać o problemy z EN57 jadące w zespole 2xEN57, które występują przy zmianach kierunku (kabiny).
Mianowicie Sceneria l61  "osobowy3". Jadę z Herbów Nowych i w Lublińcu normalnie zmieniam kabinę "przechodząc" do drugiego EZT.  Po ruszeniu zaczynają się dziać różne ciekawe sytuacje: pantografy (tylko na pierwszym EZT) samoczynnie opadną, lub (po ponownym uruchomieniu) skład...sam zacznie hamować i ponownie ruszyć się nim już nie da.
Podpowiem, że w scenerii na linii 053 (osobowy do Dębicy) taki problem nie występuje (nie ma zmiany czoła).
Oczywiście używam exe_291.  Czy problem dotyczy samej EN57 (jeśli tak to jak go rozwiązać?), czy kwestii exe-ka ?
Log.txt dla przykładowej jazdy na osobowym3 w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2012, 21:05:20 wysłana przez up5358 »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lutego 2012, 21:26:17 »
@roobinsoon
Dziękuję za odpowiedź, z którą ogólnie się zgodzę, lecz:

W scenerii Drawinowo dla jazdy na EP09 ten sam skład wstawiłem dla jazdy tam i z powrotem. W każdą stronę hamował tak samo. Wychodzi, że na tych samych odcinkach jadąc tam i z powrotem było pod górkę ??

Dla linii 61  "towarowy1" też podmieniłem skład kontenerowy na te "gruszki" od Herbów Starych aż do Stradomia i z powrotem wytracanie szybkości  było np na odcinku Gnaszyn-Stradom, oraz Stradom-Gnaszyn  takie samo i było ono jak dla tramwaju - znikome.
Tutaj też było z górki bez względu, w którą stronę jechałem (z takim samym obciążeniem na haku)?

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lutego 2012, 21:51:32 »
Akurat na l61 to będzie pewnie dość tajemniczy błąd, objawia się częściej na l61 tlk, wagony tak jakby nic nie ważyły. A to że ciężki skład będzie dłużej wytracał prędkość wydaje się być normalne, ZTCP im cięższy tym większą ma bezwładność (specjalistą od fizyki nie jestem).

Bezwładność nie jest siłą :)
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2012, 22:54:32 wysłana przez Quark-t »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lutego 2012, 21:59:08 »
Ładowne to dość wolno wytracają prędkość bo jednak ta "masa pcha". Natomiast na próżnym częściej trzeba dawać na koło. Jak ktoś dobrze zna szlak to na próżnym bardziej się nakręci jak na ładownym gdzie trzeba wiedzieć gdzie pociągnąć a później leci już sam :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline darigrad

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lutego 2012, 18:26:27 »
Bardzo dobrze mówisz kolego, na próżnym trzeba więcej kręcić kołem, nawet na spadku trochę trzeba "mobilizować" do jazdy.