Autor Wątek:  Przejście z kabiny A do kabiny B  (Przeczytany 4797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przejście z kabiny A do kabiny B
« dnia: 04 Grudnia 2011, 18:10:18 »
Witam.
Mam następujący problem: nie potrafię ustalić w jaki sposób udało mi się kilka razy pociągnąć skład pośpieszny (trasa zwierzyniecka). Umiem uruchomić elektrowóz EU07, podłączyć go do składu, a problem pojawia się przy przechodzeniu z kabiny A do B. Wszystko to robię zwracając baczną uwagę na instrukcje napisane w pliku readme. Wiem, że to, o czym piszę może wydawać się banałem dla bardziej zaawansowanych użytkowników Forum, ale mi już opadają ręce. Otóż po przejściu do drugiej kabiny silniki wyłączają się i pociąg nie chce ruszyć.
Moje pytanie jest następujące: czy całą procedurę uruchamiania EU07 mam powtarzać, będąc w kabinie drugiej?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2095
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Grudnia 2011, 18:16:31 »
Przed przejściem do drugiej kabiny opuszczasz pantografy? Jak tak to czy potem pamiętasz żeby je podnieść? Uprzedzając kolejne pytania: nie trzeba opuszczać pantografów przed przejściem do drugiej kabiny.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Grudnia 2011, 18:28:56 »
Witam.
 Wiem, że to, o czym piszę może wydawać się banałem dla bardziej zaawansowanych użytkowników Forum, ale mi już opadają ręce. Otóż po przejściu do drugiej kabiny silniki wyłączają się i pociąg nie chce ruszyć.
Moje pytanie jest następujące: czy całą procedurę uruchamiania EU07 mam powtarzać, będąc w kabinie drugiej?
Przechodząc do kabiny B wyłącznik szybki, sprężarka i przetwornica wyłączają się automatycznie tak nie powinno być ale jest. Więc jak przechodzisz z kabiny A do B to musisz je ponownie załączyć. Inaczej lok nie ruszy.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2011, 18:46:41 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Grudnia 2011, 18:53:56 »
nie trzeba opuszczać pantografów przed przejściem do drugiej kabiny.
Zależy od lokomotywy.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Przemek

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Grudnia 2011, 10:45:36 »
Przed przejściem do drugiej kabiny opuszczasz pantografy?
Nie. Odpowiedź Sawiego mi bardzo pomogła. Dzięki. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, co oznacza radiowy komunikat "dwójka jest zamknięta", który słyszę po doczepieniu wagonów do lokomotywy, ale jeszcze przed pojawieniem się sygnału zastępczego. Następnie słyszę, że "pośpieszny będzie przejeżdzał po waszej lewej stronie". Domyślam się, że chodzi o mój skład, natomiast nie wiem, o kogo chodzi kiedy pada słowo "wasza" lewa strona. Potem przejeżdżam pierwszy semafor i widzę semafor karzełkowy świecący na niebiesko - z tego, co wyczytałem mam czekać aż zacznie świecić na matowo. Czekam więc i czekam, ale nic się nie dzieje. Zdecydowałem się dopisać to wszystko do tego wątku, bo nadal wałkuję trasę zwierzyniecką - pociąg pośpieszny.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2011, 19:04:22 wysłana przez Przemek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2095
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Grudnia 2011, 19:19:39 »
Zakończyłeś manewry, wyjeżdżasz na szlak, więc sygnalizatory manewrowe Cię nie dotyczą.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Grudnia 2011, 19:49:53 »
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, co oznacza radiowy komunikat "dwójka jest zamknięta", który słyszę po doczepieniu wagonów do lokomotywy, ale jeszcze przed pojawieniem się sygnału zastępczego. Następnie słyszę, że "pośpieszny będzie przejeżdzał po waszej lewej stronie". Domyślam się, że chodzi o mój skład, natomiast nie wiem, o kogo chodzi kiedy pada słowo "wasza" lewa strona.
Tor numer 2 jest zamknięty, a pośpieszny (czyli nasz skład) będzie przejeżdżał po lewej stronie pociągu sieciowego stojącego właśnie na torze numer 2 (na łuku za stacją).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Grudnia 2011, 17:04:33 »
Potem przejeżdżam pierwszy semafor i widzę semafor karzełkowy świecący na niebiesko - z tego, co wyczytałem mam czekać aż zacznie świecić na matowo. Czekam więc i czekam, ale nic się nie dzieje. Zdecydowałem się dopisać to wszystko do tego wątku, bo nadal wałkuję trasę zwierzyniecką - pociąg pośpieszny.

Białe matowe ;) Tak jak pisali poprzednicy, jak robisz manewry - interesują cię sygnały manewrowe, jak jedziesz jako pociąg - nie interesują Cię. Sz jest podany jako sygnał dla jazdy pociągowej
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...