Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 System sterowania ruchem

(1/2) > >>

Przemekm:
Witam

Jak wiadomo scenariusze w sceneriach są sztywne i właściwie każdy przejazd danego scenariusza jest taki sam. W symulatorze mamy możliwość zmiany pojazdów w składzie, ale w sumie jest ona niewskazana ponieważ w wielu przypadkach powoduje to problemy z przejazdem scenariusza (przebiegi układane dla innego składu itd.) Jest wiele scenerii, które mają olbrzymi niewykorzystany potencjał (drawinowo, krzyżowa, l61. l61+144 i inne) na których ruch pociągów mógłby być o wiele większy, a przez to ciekawszy.
Potrzebny jest tylko system sterowania ruchem, który dynamicznie sterowałby ruchem na scenerii. Uważam, że nieodzowny w przypadku budowy jakiejkolwiek realistycznej scenerii.
Czy jest brane coś takiego pod uwagę, a jeśli tak to jak idą nad tym prace?

KormaK:
Ja wypowiem się co do początku Twojej wypowiedzi, dotyczącej takiego samego przejazdu scenariusza. Otóż, nowe scenariusze, jeśli zauważyłeś, są "wyposażane" w zdarzenia prawdopodobieństwa (tutaj podziękowania dla Benka, za pomysły i wykorzystanie tego - nie wiem, czy ktoś to jeszcze wykorzystuje). Dzięki tej technice scenariusz ma kilka, a nawet kilkanaście różnych układów do przejechania, gdyż zależy jaka odmiana eventu zostanie wylosowana. Weźmy na przykład misję na pociągu osobowym na L053 napisaną przez Benka - przejechałem ją już 6 razy, jeśli się nie mylę, a za każdym razem miałem inną odmianę misji. Jak widać, z tym nie jest tak źle. Jednak co do wspomnianego przez Ciebie systemu sterowania ruchem nie powiem nic, bo nie wiem, czy są prowadzone prace nad czymś co może zastąpić eventy, na których wszystko się opiera.

Benek:
To o czym mówi Przemekm jest częściowo zrealizowane. Jest to prawie multiplayer, prawie - bo niedopracowany. Można w nim sterować każdą zwrotnicą i wyświetlać sygnały na semaforach i tarczach. Może to robić jeden użytkownik, przełączając się między oknami z podglądem scenerii a załączoną symulacją. A może też kilku, którzy są połączeni przez internet. Najprawdopodobniej prace nad tym projektem zostały porzucone...


--- Cytat: Przemekm w 04 Grudnia 2011, 07:52:16 ---Jak wiadomo scenariusze w sceneriach są sztywne i właściwie każdy przejazd danego scenariusza jest taki sam.

--- Koniec cytatu ---
Kiedyś Ra napisał, że niektórzy chcą urozmaicać przejazdy bardziej niż ma to miejsce w rzeczywistości. Dawniej było tak, że był przejazd od stacji A do B. Teraz jest tak, że mamy ten sam przejazd z małymi zaburzeniami losowymi. Wiele razy jechałem pociągiem i zapewniam Cię, że przejazdy odbywają się wg tej drugiej wersji. Raz jak jechałem w kabinie, mechanik był zdziwiony, że został puszczony na tor główny dodatkowy, zamiast na główny zasadniczy. Dlatego nie można wymyślać nie wiadomo jak dziwnych urozmaiceń odbiegających od rzeczywistości. Również wg mnie niepoprawnie jest jak mechanik miałby sobie ustalać drogi przebiegu.

Jedyne co jeszcze mogę zrobić oprócz losowości, to interaktywność. Pomysł pochodzi od Mechatronika. Polegałoby to na tym, że podjeżdżamy pod semafor i czekamy. Raz załączy nam się od razu wjazd, a za innym razem jak długo się nie będzie nic dziać, wciskamy klawisz (niby używamy radiotelefonu) i zaczynamy rozmowę na radiu, mówiąc że czekamy pod wjazdem. Potem odzew od dyżurnego, sygnał i jazda.

Przemekm:
Chodzi o to, że wprowadzając coś co symuluje nastawnie do Maszyny przekształciła by się ona z symulatora pojazdów trakcyjnych w symulator sieci kolejowej. A wydaje mi się, że rozwój Maszyny powinien powoli zmierzać w tym kierunku. Można by przecież nawet na istniejących sceneriach użytkować moduł w którym określalibyśmy skąd dokąd chcemy jechać a system sam układałby przebiegi i podawał sygnały dla nas i pociągów AI, uwzględniając zajętość torów stacyjnych, szlaku, itd. Myślę, że byłoby to coś czego najbardziej brakuje w Maszynie. Może kiedyś powstanie coś takiego.

Benek:
Maszyna nigdy nie zastąpi człowieka. Takie coś było robione, ale się zatrzymało i ciężko widzę, by ruszyło dalej.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod