Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
szczawik:
--- Cytuj ---Edit. Czy ktoś by nakręcił film jak zrobić las za pomocą plane i oteksturować i wyeksportować, tak żeby był widoczny w symku?
--- Koniec cytatu ---
A pisemnie z obrazkami może być?
--- Cytuj ---Konkurencja daleko "w tyle" ;)
--- Koniec cytatu ---
Konkurencja dobrze wie, że robi lepiej, tylko z wyższości się nie chwali;p
matek123:
Tak, może być.
szczawik:
1.Rysujemy "plane" dopasowane do tekstury, czyli jeśli tekstura jest dla kawałka lasu o wymiarach 50x25 to taki "plane" rysujemy [obrazek 1].
2.Wchodzimy w "Material Editor", umieszczony w górnej belce; jest to ikonka czterech kolorowych kuleczek.
Klikamy bezpośrednio na środkowy prostokąt (domyślnie szary) i z palety kolorów wybieramy biały kolor- dzięki temu tekstura będzie miała pełna jasność, nie będzie przyciemniona [obrazek 2].
3.Aby wybrać tekturę, klikamy na kwadracik obok tego (już białego) środkowego prostokąta. otworzy się nowe okno. Wybieramy pierwszą pozycję, czyli "Bitmap", po czym szukamy naszej tekstury na dysku. Mamy od razu podgląd tekstury. Klikamy dwie ikonki, zaznaczone na obrazku. Tekstura została naniesiona. Las gotowy, pozostaje go obrócić o 900, by był pionowy [obrazek 3]. Teraz już możemy go eksportować.
W przypadku, gdy mamy do zrobienia większą ścianę lasu, nie ma po co powtarzać tych czynności czy kopiować las. Gdy chcemy zrobić od razu o jakiejś tam długości (bez znaczenia), rysujemy sobie taki "plane". Ja zrobiłem coś o długości ponad 100 metrów. Potem nakładamy teksturę tak jak opisałem to powyżej. Zauważymy jednak, że tekstura się nienaturalnie rozciągnęła. Wchodzimy w UVW Map (zakładka "Modifiers"->"UV Coordinates"). W zakładce "Parameters" w okienku "Width" wpisujemy wartość liczbową, co ile ma się powtarzać tekstura. Jako że moja tekstura jest dla szerokości 50 metrów, taką też wpisałem [obrazek 4]. Reszta już normalnie.
Benek:
Chcę połączyć oba plejny funkcją Brigde. Wymaga ona jednak, aby oba elementy były podświetlone. Gdy jednak podświetlę oba elementy, to nie mogę użyć Brigde. W panelu obok jest pusto. Jedynie wyświetlają się opcje, gdy podświetlę tylko jeden z terenów. Funkcja mostowania wymaga dwóch krawędzi, której mają być połączone.
EDIT 1:
Może inaczej, jak połączyć dwa osobne plane'y? Obie krawędzie muszą być aktywne, a zaraz muszę zrobić dla obu Editable Poly.
dymus:
Dwa obiekty np. dwa boxy lub dwa plane'y łatwo połączyć funkcją 'attach'. Wtedy z dwóch obiektów robi się jeden.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej