Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
SKP:
Nie masz przy mergowaniu opcji "convert units" lub coś w tym stylu? Ja też miałem ten problem i odznaczenie/zaznaczenie tej opcji pomogło. Wydawało mi się, że jednostki też miałem dobrze ustawione, więc nie sugeruj się tym, tylko spróbuj to przestawić przy mergowaniu.
EDIT:
Chodzi o tę opcję (screen z internetu).
Sawi:
Odfajkowanie jak i zaptaszkowanie nic nie zmieniło, niestety nadal to samo.
Cesky Kretek:
Bry, przy eksporcie siatki (teren lub box) we wpisie trójkątów nazwa tekstury widnieje jako undefined. Testowałem to na różnych .max - w tym czystych. Nakładam na pewno jedną teksturę i używam uvw. Po eksporcie nie ma przypisanej tekstury a w symku na jej miejscu jest skybox.
Jeśli ticknę opcję dodawania rozszerzenia pliku to eksportuje poprawnie katalog tekstury ale nazwa... z resztą sami zobaczcie.
Normalny eksport:
--- Kod: ---node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial undefined
--- Koniec kodu ---
Po dodaniu rozszerzenia:
--- Kod: ---node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial ck\{862449EC-AA29-4BCA-BB7A-0AB713BBF583}
--- Koniec kodu ---
Jakieś pomysły?
EDIT:
Problemem była wersja x64. Po zainstalowaniu x86 wróciło poprawne eksportowanie. Wniosek: skrypty nie obsługują wersji x64, dodatkowo nie działają na 3DS 2012 x86.
Sawi:
Kretku tak jak pisałem tobie na SB ja mam tak przy każdym eksporcie te undefined. Używałem wersji 64 bitowej 3ds 2010. Obecnie skazany na laptopa.
Stele:
Mam dwa modele latarni.
W Jeden składa się z następujących elementów:
oprawa(opacity 100)>żarówka(opacity 0)
>klosz(opacity 0)
Klosz i oprawa mapowane z jednej tekstury. Żarówka z osobnej. Renderują się w poprawnej kolejności. Wszystko jest dobrze.
W drugim początkowo oprawa i klosz były jednym submodelem z opacity 0. Potem rozdzieliłem je tak, że struktura wygląda identycznie jak powyżej. Jedyna różnica w tym, że wszystkie submodele mapowane są z jednej tekstury. Klosz przesłania żarówkę oraz oprawę. Co namieszałem?
Edit: Było coś namieszane z hierarchią podczas edycji w notatniku. Niby wyglądało ok, ale źle się parsowało. Nadal nie jest jednak idealnie. Wychodzi na to, że każdy kolejny plan półprzezroczysty musi być osobnym submodelem. Czyli klosz>żarówka>odbłyśnik w moim przypadku. Żarówka i odbłyśnik są razem, no i przez żarówkę niebo widać...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej