Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (123/138) > >>

szczawik:
W Selection wybierz operacje na wierzchołkach i zobacz, czy nie masz jakichś zdublowanych wierzchołków, odwróconych wartości itp.

Sawi:
Nie pomaga, a więc trzeba to wymodelować jeszcze raz heh.
EDIT:
No i wiem, że zgłupiałem. Jak widać przed wycięciem jest w porządku. Za to po kaszana. Kompletnie nie rozumiem dlaczego Boolean użycie Cut/ Remove Inside dodaje mi vertexy. Z modyfikatorem ProBoolean przy użyciu Substraction jest podobnie. Co zatem robię źle? Już nie raz się tym posługiwałem i było OK, a teraz wychodzi lipa. Ktoś ma jakiś pomysł? Dzieje się tak zarówno po skonwertowaniu do mesha jak i poly (tam też dodatkowo pojawia się krawędź po boku).

Benek:
Cegiełką budującą wszystkie płaszczyzny modelu są trójkąty. Jeśli w wielokącie wytniesz dziurę za pomocą Boolean Cut Romove Inside, to obszar który pozostanie nadal będzie musiał być złożony z trójkątów. Skomplikowanym kształtom przybywa więc trójkątów, podobnie jest gdy wytnie się dziury. Dlatego tak ważne jest, by model był jak najmniej złożony, bo duża ilość trójkątów będzie bardziej żyłować komputer i tym samym na słabszych sprzętach może dojść do pokazu slajdów (choć to nie jedyny powód). W załączniku jest szkic, który prezentuje pierwotny prostokąt złożony tylko z dwóch trójkątów. Po wycięciu prostokątnej dziury wewnątrz niego, przybywa trójkątów. Innymi słowy jest to naturalne zjawisko i nic z tym nie możesz zrobić.

youBy:
Twój rysunek nie do końca oddaje to, w jaki sposób dzieje się to na siatkach (Editable Mesh) w 3dsie, który zostawia oryginalną krawędź. Z tego powodu Twoje przykładowe wycięcie spowoduje powstanie 10, a nie 8 trójkątów.

Benek: Wiem. Zorientowałem się, gdy już przygotowałem rysunek. Zapomniałem dodać komentarz w swoim poście. Dzięki za uzupełnienie myśli.

matek123:
Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją? Oba pliki mają tą samą skalę. Merguję jeden do drugiego. Submodele zanegowanego stają się przeskalowane o ~1,5 razy. Co może być tego przyczyną?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod