Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (116/138) > >>

Cesky Kretek:
Witam,
z racji tego że ustawianie mapowania w 3DS to dla mnie czarna magia (nie zapisuje mapowania itp.), postanowiłem spróbować swoich sił w Google SketchUp. Zaczynam pracę nad nowym projektem szynowym (do innego symulatora) i uznałem że modelowanie w GSU jest łatwiejsze oraz bardziej intuicyjne. Po wyprodukowaniu modelu na szybko (przy użyciu tekstur z Google Street View pobieranych online) postanowiłem spróbować wyeksportować taki model do MaSzyny - jeśli do innych symulatorów się da, to dlaczego nie wykorzystać tego prostego narzędzia do MaSzyny?

Po ogarnięciu sposobu konwersji SketchUp -> 3DS Max (poprzez format .3ds - na razie chcę spróbować konwersji do 3DS Max 10, jeśli się nie uda przy importowaniu pliku, to będę sukcesywnie 'powiększał' wersję 3DS'a (które już czytają format .skp), z obawy o braku kompatybilności nowych wersji z maszynowymi skryptami) nadszedł czas na próbę eksportu. Render jest w porządku (przy użyciu mental.ray), natomiast przy eksporcie zaczynają się schody. Na dzień dobry błąd w linijce:


--- Kod: ---Format ("Ambient: % % %\n") meshObj.material.ambient.r meshObj.material.ambient.g meshObj.material.ambient.b to:ostream
--- Koniec kodu ---

Nie ustawiałem w ogóle okna Material Editor, podejrzewam że tam tkwi problem. Próbowałem ustawić teksturę na pierwszą kulkę, ale to nie pomogło.

W załączniku podrzucam zrzut ekranu przy wywaleniu błędu. Proszę się nie sugerować 'ekonomicznym' wyglądem modelu i tekstury - to wszystko testy aby przetrzeć szlak. :)

EDIT:
Powyższy problem został rozwiązany - zapomniałem o oteksturowaniu wszystkich ścian. Nałożyłem teksturę, obróciłem normalsy - zaczynam dalszą walkę.

EDIT2:
No cóż, wyeksportowany model ustawiłem w scenerii. Troszki za duży wyszedł...

matfre96:
Mam problem z 3DSem. Kiedyś wyświetlał mi kąt obrotu obiektu względem całej sceny, teraz wyświetla kąt obrotu względem obiektu od którego został stworzony. Czy ktoś wie jak przywrócić tą wartość?

szczawik:
Kliknij zaznaczoną ikonkę.

Rozi:

--- Cytat: epoka9.24 w 03 Stycznia 2014, 23:47:57 ---Mam problem z 3DSem. Kiedyś wyświetlał mi kąt obrotu obiektu względem całej sceny, teraz wyświetla kąt obrotu względem obiektu od którego został stworzony. Czy ktoś wie jak przywrócić tą wartość?

--- Koniec cytatu ---

U góry tam, gdzie masz Box do wyboru co jest obok przycisku skalowania, co jest wybrana opcja "View", tam zmieniasz względem czego ma się przesuwać, bądź obracać obiekt.

matfre96:
Niestety, dalej nie działa. Cały czas są zera.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod