Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
adsim:
Mają wpływ. Jaka jest różnica w ilości trójkątów dla podsypki z wycięciami i bez?
Benek:
Około dwa rzędy wielkości.
To, o czym myślisz, nie jest taki proste, jest kilka haczyków. Jeśliby chcieć zrobić podsypkę rozjazdu tylko jako prosty model z nałożoną teksturą podsypki, na tle której są podkłady, to tekstura musiałaby mieć rozmiar około 15000 x 3000 px, aby zachować taką jakość jaka jest obecnie. W tej chwili jest to zrobione tak, że jest model podsypki osobno mapowany oraz model podrozjazdnic, także osobno mapowany. Z racji tego, że nałożenie płaszczyzny imitującej podkłady powodowało ich migotanie na tle podsypki, to musiałem wyciąć dziury. Nawet ustawienie płaszczyzn podkładów parę cm ponad podsypką, powodowało migotanie. Wycięcie dziur było więc konieczne. Płaszczyzny podkładów i tak podniosłem, by otrzymać model 3d. Przybyło nieco trójkątów, ale niewiele, niecałe 300 (mowa o trójkątach, które tworzą podrozjazdnice 3d).
adsim:
Wiem o tym. Po prostu byłem ciekaw o ile zwiększyła się ilość trójkątów po użyciu Proboolean i czy nie pojawiły Ci się problemy z oświetleniem modelu w symku.
Maxiu:
Nie wiem co jest, eksportuje pliki które potrzebuje czyli: teren, semafory, tory itp. Po wyeksportowaniu wszystkiego i zapisaniu w plik .scm nie ma: budynków, tekstur rozjazdów, mostów.
szczawik:
Załącz ten plik .scm oraz log.txt .
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej